pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Podcast Marketing
Czas czytania: 9 min
Poziom trudno艣ci:

29 Dwa j臋zyki reklamy. Dlaczego klienci nie rozumiej膮, co do nich m贸wisz?

Podaj dalej

Podoba艂o Ci si臋? Chcesz wiedzie膰 kiedy pojawi si臋 nowy odcinek? Subskrybuj!

Ty i Twoi klienci m贸wicie w dw贸ch r贸偶nych j臋zykach. To mo偶e prowadzi膰 do nieporozumie艅. Klienci nie rozumiej膮 Twoich reklam, tekst贸w i opis贸w produkt贸w. Z tego powodu cz臋sto nie zwracaj膮 uwagi na Twoj膮 ofert臋. Na szcz臋艣cie mo偶esz to 艂atwo zmieni膰. Wystarczy, 偶e nauczysz si臋 j臋zyka, kt贸ry rozumiej膮 klienci. Dzi艣 w艂a艣nie o tym i o tym, dlaczego odrobina egoizmu jest spoko.

Badania

1. Lockwood, P. L. Apps, M. A. J., Valton, V. Roiser, J. P. Viding, E. (2016) Neurocomputational mechanisms of prosocial learning and links to empathy. Proceedings of the National Academy of Sciences, 113, 9763-9768

2. Power and perspectives not taken. AD Galinsky, JC Magee, ME Inesi, DH Gruenfeld. Psychological science 17 (12), 1068-1074, 2006.

Pozosta艂e 

  1. Jak podnie艣膰 ceny? Efekt zysk贸w i strat
  2. Wykres niech臋ci do straty

B膮d藕my w kontakcie

FB: https://l.lukaszhodorowicz.pl/facebook
IG: https://l.lukaszhodorowicz.pl/instagram
YT: https://l.lukaszhodorowicz.pl/youtube
LI: https://l.lukaszhodorowicz.pl/linkedin

Podaj dalej

Dwa j臋zyki reklamy. Dlaczego klienci nie rozumiej膮, co do nich m贸wisz?

Dlaczego klienci nie zwracaj膮 uwagi na Twoje reklamy, opisy produkt贸w, oferty… Przecie偶 po艣wi臋casz tyle czasu i energii, 偶eby je napisa膰. Szczeg贸艂owo opowiadasz o zaletach swojego produktu lub us艂ugi. O tym, dlaczego warto kupi膰 produkt u Ciebie, a nie u konkurencji, a jednak zdaje si臋, 偶e klienci kompletnie nie zwracaj膮 na to uwagi. Tak jakby艣 m贸wi艂a w j臋zyku, kt贸rego klient nie rozumie. W tym odcinku podcastu przekonasz si臋, 偶e rzeczywi艣cie tak jest i nasi klienci m贸wi膮 innym j臋zykiem ni偶 my 鈥 przedsi臋biorcy, handlowcy i marketerzy. Jest jednak co艣, co mo偶emy zrobi膰, aby klienci lepiej nas rozumieli i ch臋tniej kupowali nasze produkty i us艂ugi. O tym porozmawiamy w 29. odcinku podcastu Marketing z g艂ow膮. Zaczynajmy!

 

Witam Ci臋 w kolejnym odcinku podcastu Marketing z g艂ow膮. W tym podca艣cie niezmiennie zagl膮damy do g艂贸w Twoich klient贸w i szukamy odpowiedzi na niezwykle wa偶ne pytanie: 鈥濲ak klienci kupuj膮?鈥, czyli czym si臋 kieruj膮, jak podejmuj膮 decyzj臋 o zakupie. Po co to robimy? Po to, aby艣 mog艂a robi膰 jeszcze lepszy marketing i 偶eby艣 mog艂a lepiej sprzedawa膰 swoje produkty i us艂ugi. Nagrywam ten podcast dla wszystkich marketer贸w, dla przedsi臋biorc贸w i dla handlowc贸w, czyli dla os贸b takich jak Ty, kt贸re chc膮 sprzedawa膰 lepiej i chc膮 sprzedawa膰 wi臋cej. Wiedz臋, kt贸r膮 dziel臋 si臋 z Tob膮, czerpi臋 z bada艅 na temat ekonomii behawioralnej, neuropsychologii oraz dziesi臋cioletniego do艣wiadczenia w pracy z firmami takimi jak Twoja.

 

Mam do Ciebie pro艣b臋. Je艣li to mo偶liwe, zatrzymaj si臋 na moment i na swoim czole napisz palcem drukowan膮 liter臋 E. Je偶eli nie mo偶esz tego teraz zrobi膰, bo na przyk艂ad biegasz, prowadzisz albo z jakiego艣 innego powodu masz zaj臋te r臋ce, po prostu wyobra藕 sobie, 偶e to robisz 鈥 偶e piszesz palcem na czole drukowan膮 liter臋 E. A teraz zwr贸膰 uwag臋, w kt贸r膮 stron臋 skierowana by艂a litera. Czy napisa艂a艣 j膮 skierowan膮 w prawo czy w lewo? Je偶eli litera skierowana by艂a w prawo, to napisa艂a艣 j膮 tak, aby艣 to Ty mog艂a j膮 艂atwo odczyta膰, czyli napisa艂a艣 liter臋 E z w艂asnej perspektywy. Je偶eli napisa艂a艣 liter臋 E skierowan膮 w lewo, to zrobi艂a艣 to tak, aby 艂atwo mog艂a j膮 odczyta膰 osoba stoj膮ca na przeciwko Ciebie. Innymi s艂owy, przyj臋艂a艣 czyj膮艣 perspektyw臋. A wi臋c 鈥 maluj膮c liter臋 E 鈥 albo my艣la艂a艣 o sobie, albo my艣la艂a艣 o kim艣 innym. To zadanie jest odzwierciedleniem eksperymentu, kt贸ry przeprowadzi艂 psycholog spo艂eczny Adam Gali艅ski. W jego badaniu wi臋kszo艣膰 os贸b namalowa艂o liter臋 skierowan膮 w prawo, czyli wykonuj膮c zadanie, my艣leli o sobie.

 

Teraz wyobra藕 sobie gr臋. Gra polega na zapami臋tywaniu ci膮gu skomplikowanych znak贸w. Symbole wy艣wietlaj膮 si臋 przez kilka sekund na ekranie monitora. Im wi臋cej symboli zapami臋tasz, tym wi臋cej punkt贸w w grze otrzymasz. Punkty zamieniane s膮 na pieni膮dze, a wi臋c masz spor膮 motywacj臋, aby wysili膰 swoje szare kom贸rki i zapami臋ta膰 jak najwi臋cej symboli. I za艂o偶臋 si臋 o ostatni w艂os na mojej g艂owie, 偶e dasz z siebie wszystko, aby zapami臋ta膰 jak najwi臋cej i wygra膰 jak najwi臋cej. A teraz wyobra藕 sobie podobn膮 sytuacj臋. Znowu bierzesz udzia艂 w grze, znowu musisz zapami臋ta膰 ci膮g symboli, jednak tym razem od tego, ile symboli zapami臋tasz, zale偶y wygrana kogo艣 innego. Innymi s艂owy, im lepiej sobie poradzisz, tym wi臋cej pieni臋dzy kto艣 inny otrzyma. Jak s膮dzisz? Czy i tym razem dasz z siebie wszystko, aby zapami臋ta膰 jak najwi臋cej symboli i aby pom贸c komu艣 innemu? Nie 鈥 je艣li jeste艣 podobna do wi臋kszo艣ci ludzi.

 

Gra w zapami臋tywanie symboli to relacja eksperymentu z roku 2016. Bez wzgl臋du na to, co o sobie my艣lisz, i bez wzgl臋du na to, co my艣leli o sobie uczestnicy tego eksperymentu, wyniki nie pozostawiaj膮 z艂udze艅. Badani na og贸艂 zapami臋tywali mniej symboli i mniej anga偶owali si臋 w gr臋, gdy walczyli o pieni膮dze dla kogo艣 innego. I absolutnie wynik tego eksperymentu nie przedstawia subiektywnych odczu膰 naukowc贸w. Uczestnik贸w w trakcie badania pod艂膮czono do funkcjonalnego rezonansu magnetycznego. Ten konkretny rezonans bada aktywno艣膰 m贸zgu w czasie rzeczywistym. Urz膮dzenie wskazywa艂o, jak bardzo aktywne by艂y obszary m贸zgu odpowiedzialne za nauk臋, gdy uczestnicy starali si臋 zapami臋ta膰 symbole. Innymi s艂owy, naukowcy wiedzieli, kiedy badani bardziej staraj膮 si臋 zapami臋ta膰 symbole. Okaza艂o si臋, 偶e gdy ludzie walczyli o wygran膮 dla siebie, bardziej si臋 wysilali, ani偶eli kiedy grali o nagrod臋 dla innych. M贸wi膮c wprost, gdy w gr臋 wchodzi艂y w艂asne interesy, ludzie anga偶owali si臋 bardziej, ani偶eli gdy w gr臋 wchodzi艂y interesy innych os贸b.

 

Co to oznacza? Dok艂adnie tyle, 偶e wszyscy jeste艣my egoistami. Ka偶dy z nas ma w sobie co艣, co nazywam wewn臋trznym egoizmem. To on sprawia, 偶e na pierwszym miejscu stawiamy siebie 鈥 w艂asne interesy, w艂asny punkt widzenia. I cho膰 by膰 mo偶e to, co przed chwil膮 us艂ysza艂a艣, sprawia, 偶e czujesz si臋 odrobin臋 nieswojo (w ko艅cu wszyscy chcemy wierzy膰, 偶e r贸wnie mocno jak o siebie dbamy o innych), to prawda jest taka: wewn臋trzny egoizm oznacza, 偶e Tw贸j m贸zg dzia艂a poprawnie.

 

Na pewno nie raz s艂ysza艂a艣 o tym, 偶e wiek drzewa mo偶na obliczy膰 na podstawie przyrostu s艂oj贸w. To znaczy, 偶e ma艂e drzewko, kt贸re kiedy艣 by艂o zaledwie ga艂膮zk膮, po kilkunastu lub kilkudziesi臋ciu latach staje si臋 drzewem wysokim i o grubym pniu. A to oznacza, 偶e drzewo ro艣nie nie tylko w g贸r臋, lecz tak偶e wszerz. Gdy przetniemy pie艅 drzewa, to naszym oczom uka偶膮 si臋 wyra藕ne pier艣cienie. Ka偶dy pier艣cie艅 oznacza, o ile ka偶dego roku przyr贸s艂 pie艅 drzewa. A wi臋c drzewo ro艣nie nie tylko w g贸r臋, ale r贸wnie偶 od 艣rodka na zewn膮trz.

 

Bardzo podobnie jest z naszymi m贸zgami. Co prawda to nie oznacza, 偶e gdy byli艣my mali, nasz m贸zg przypomina艂 niewielk膮 pi艂k臋 pingpongow膮, do kt贸rej wraz z up艂ywem lat przyrasta艂y kolejne warstwy, ale oznacza, 偶e nasze m贸zgi w podobny spos贸b ewoluowa艂y. Kolejne warstwy przyrasta艂y na przestrzeni milion贸w lat. W naszych m贸zgach mo偶emy zasadniczo wyr贸偶ni膰 trzy najwa偶niejsze warstwy. Na zewn膮trz le偶y najnowsza 鈥 z punktu widzenia ewolucji 鈥 warstwa nazywana kor膮 now膮 odpowiedzialn膮 za logiczne my艣lenie. Pod kor膮 now膮 znajduje si臋 uk艂ad limbiczny, kt贸ry odpowiada mi臋dzy innymi za emocje. Uk艂ad limbiczny z kolei otula najstarsz膮, niewielk膮 cz臋艣膰 m贸zgu. Ten prymitywny, niewielki fragment m贸zgu nazywamy m贸zgiem gadzim.

 

M贸zg gadzi, jak sama nazwa wskazuje, jest pozosta艂o艣ci膮 po naszych pierwotnych przodkach i odpowiada za odruchy bezwarunkowe: oddychanie, trawienie oraz mechanizmy typu atak-ucieczka. M贸zg gadzi jest takim jakby najbardziej podstawowym systemem operacyjnym naszego m贸zgu. Jego nadrz臋dn膮 rol膮 jest zadba膰 o Twoje bezpiecze艅stwo. Dba mi臋dzy innymi o to, 偶eby艣 nie umar艂a z g艂odu, pragnienia i o to, aby nie po偶ar艂 Ci臋 prehistoryczny tygrys. M贸zg pierwotny dba przede wszystkim o Twoje interesy. Jest 藕r贸d艂em wewn臋trznego egoizmu. Cho膰 dzi艣 nie zagra偶a nam tak wiele jak setki tysi臋cy lat temu, wyg艂odnia艂e drapie偶niki nie chodz膮 po ulicach, m贸zg gadzi zachowa艂 swoje pierwotne funkcje. Nadal dba o Ciebie. Nadal stawia Ciebie na pierwszym miejscu. A wi臋c to, 偶e przede wszystkim my艣lisz o sobie, to, 偶e odzywa si臋 w Tobie wewn臋trzny egoizm, oznacza, 偶e z Twoim m贸zgiem i z Tob膮 wszystko w porz膮dku.

 

Jednak nie nagrywam tego odcinka podcastu po to, 偶eby艣 lepiej si臋 poczu艂a i mog艂a usprawiedliwi膰 to, 偶e czasami zdarza Ci si臋 postawi膰 sam膮 siebie na pierwszym miejscu. Nagrywam ten odcinek po to, 偶eby u艣wiadomi膰 Ci, 偶e skoro ka偶dy z nas my艣li przede wszystkim o sobie, to mamy pewien problem. Problem z komunikacj膮. Wyobra藕 sobie dwie osoby stoj膮ce na przeciwko siebie. Na ziemi, pomi臋dzy tymi osobami kto艣 narysowa艂 cyfr臋 sze艣膰. Przynajmniej tak wygl膮da ta cyfra z perspektywy osoby po lewej stronie, bo dla osoby po prawej stronie cyfra jest odwr贸cona do g贸ry nogami i wygl膮da jak dziewi膮tka.

 

My, przedsi臋biorcy, marketerzy i handlowcy w komunikacji domy艣lnie skupiamy si臋 na naszych produktach i naszych us艂ugach. Stoimy z lewej strony liczby i widzimy sz贸stk臋. Z drugiej strony nasi klienci skupiaj膮 si臋 na swoich interesach 鈥 nasze produkty i us艂ugi niewiele ich interesuj膮. S膮 jak ludzie, kt贸rzy stoj膮 z prawej strony, i zamiast sz贸stki widz膮 dziewi膮tk臋. Mamy wi臋c dwie strony marketingowego dialogu. Jeste艣my my i oni 鈥 nasi klienci. Nam trudno przyj膮膰 perspektyw臋 klient贸w, im trudno przyj膮膰 nasz膮. To tak jakby obie strony m贸wi艂y w innym j臋zyku. My opowiadamy przede wszystkim o naszych firmach, o naszych produktach, naszych us艂ugach. Tak jak uczestnicy eksperymentu malujemy na czo艂ach liter臋 E w taki spos贸b, aby艣my to my mogli j膮 艂atwo odczyta膰.

 

Klienci z drugiej strony skupiaj膮 si臋 na sobie i swoich potrzebach. Nasze produkty ich nie interesuj膮, obchodzi ich, w czym nasz produkt lub us艂uga mo偶e im pom贸c. Klienci chc膮, aby艣 narysowa艂a liter臋 E, tak aby to oni mogli j膮 艂atwo odczyta膰. W marketingu odpowiednikiem takiej komunikacji s膮 dwa j臋zyki opowiadania o produkcie i us艂udze. Ten pierwszy j臋zyk, kt贸ry jest j臋zykiem domy艣lnym dla przedsi臋biorc贸w nazywa si臋 j臋zykiem cech i skupia si臋 na cechach produktu lub us艂ugi. Przedstawi臋 Ci opis sto艂u napisany w tym w艂a艣nie j臋zyku:

 

Designerski st贸艂 wyr贸偶nia profesjonalne wykonanie z wysokiej jako艣ci szlachetnego surowca. Jest to profesjonalny metal o klasie higieny E1, kt贸ry zosta艂 chromowany proszkowo metod膮 elektrostatyczn膮. Dzi臋ki temu st贸艂 zawdzi臋cza wyj膮tkow膮 trwa艂o艣膰, a tak偶e odporno艣膰 na zarysowania oraz uszkodzenia mechaniczne.

 

Zwr贸膰 uwag臋, 偶e ten opis skupia si臋 na produkcie, szczeg贸艂owo opisuje jego cechy. Dowiadujemy si臋, 偶e st贸艂 zrobiony jest ze szlachetnego surowca, 偶e zosta艂 chromowany proszkowo metod膮 elektrostatyczn膮, i wiemy, 偶e jest odporny na uszkodzenia mechaniczne. Z punktu widzenia producenta sto艂u to wa偶ne informacje. W ko艅cu producent w艂o偶y艂 sporo pracy, aby st贸艂 by艂 wytrzyma艂y, profesjonalnie wyko艅czony i chromowany proszkowo. Jednak klienta to niewiele obchodzi. Wewn臋trzny egoizm nie dba o chromowane proszkowo wyko艅czenie. Niewiele os贸b zwr贸ci uwag臋 na ten st贸艂. J臋zyk cech to be艂kot, kt贸rego klient nie rozumie.

 

Klienta w gruncie rzeczy interesuje tylko to, co te cechy dla niego oznaczaj膮. Co dla klienta oznacza to, 偶e st贸艂 wykonany jest ze szlachetnego surowca? Co dla klienta oznacza, 偶e st贸艂 zosta艂 chromowany proszkowo? Wreszcie co to oznacza, 偶e st贸艂 jest odporny na uszkodzenia mechaniczne? I tu dochodzimy do j臋zyka zrozumia艂ego dla klienta. Ten j臋zyk nazywa si臋 j臋zykiem korzy艣ci. Jak ju偶 pewnie si臋 domy艣lasz, zamiast o cechach produktu m贸wi o korzy艣ciach. O korzy艣ciach, kt贸re klient otrzymuje wraz z zakupem produktu.J臋zyk cech jest domy艣lnym j臋zykiem przedsi臋biorc贸w, natomiast j臋zyk korzy艣ci to j臋zyk domy艣lny wewn臋trznego egoisty.

 

Gdy umiemy przestawi膰 si臋 z domy艣lnego j臋zyka cech na j臋zyk korzy艣ci, nauczymy si臋 lepiej zwraca膰 uwag臋 naszych klient贸w. Lepiej przekonywa膰 ich do zakupu. Lepiej pomo偶emy im zrozumie膰 korzy艣ci oraz warto艣ci produkt贸w lub us艂ug, kt贸re sprzedajemy. Chocia偶 naszym domy艣lnym trybem jest j臋zyk cech, przet艂umaczenie j臋zyka cech na j臋zyk korzy艣ci wcale nie jest trudne. Wystarczy zada膰 sobie proste pytanie: co to dla klienta oznacza? Pos艂u偶my si臋 przyk艂adowym opisem sto艂u: kiedy m贸wimy o surowcu wysokiej jako艣ci, zastanawiamy si臋, co to dla klienta oznacza. Kiedy m贸wimy o tym, 偶e st贸艂 zosta艂 pomalowany proszkowo metod膮 elektrostatyczn膮, zadajemy sobie pytanie, co to dla klienta oznacza. Kiedy m贸wimy o tym, 偶e st贸艂 jest odporny na uszkodzenia mechaniczne, po raz kolejny zadajemy sobie pytanie, co to dla klienta oznacza. A opis wspomnianego sto艂u, napisany j臋zykiem korzy艣ci, m贸g艂by brzmie膰 na przyk艂ad tak:

 

Designerski st贸艂 wykonany jest z metalu o klasie higieny E1. To sprawia, 偶e jest praktycznie niezniszczalny, dlatego jest to mebel na d艂ugie lata, przy kt贸rym b臋dziesz mog艂a cieszy膰 si臋 posi艂kami z ca艂膮 rodzin膮. Dodatkowo jego powierzchnia jest chromowana proszkowo metod膮 elektrostatyczn膮, a to oznacza, 偶e nawet je艣li masz w domu dzieci lub zwierz臋ta, nie musisz si臋 martwi膰 o zarysowania. Wsp贸lne rysowanie kredkami b臋dzie czyst膮 przyjemno艣ci膮. Jedyne, o co musisz zadba膰, to aby dzieciakom nie zabrak艂o kartek.

 

Prawda, 偶e lepiej? Nawet je艣li nie planujesz zakupu sto艂u, to za艂o偶臋 si臋, 偶e ten opis bardziej do Ciebie przem贸wi艂. Wydaje si臋 bardziej odpowiedni. Bardziej zwr贸ci艂 Twoj膮 uwag臋. A to dlatego, 偶e wewn臋trzny egoista rozumie j臋zyk korzy艣ci. Jest jeszcze jeden argument, kt贸ry przemawia za tym, 偶eby u偶ywa膰 j臋zyka korzy艣ci. Ka偶dy zakup to r贸wnie偶 strata. Klient musi rozsta膰 si臋 z pieni臋dzmi. Klienci kupuj膮, gdy rozumiej膮, 偶e korzy艣ci, czyli to, co klient dostaje, s膮 wi臋ksze, ani偶eli koszty, kt贸re klient ponosi. Innymi s艂owy, je偶eli 鈥 z jakiego艣 niewyt艂umaczalnego i niezrozumia艂ego dla mnie powodu 鈥 znalaz艂aby艣 si臋 na pustyni i umiera艂aby艣 z pragnienia, to za butelk臋 wody zap艂acisz nawet 400 z艂otych. W takiej sytuacji korzy艣膰 (ugaszenie pragnienia) przewy偶sza koszt (400 z艂otych). Z drugiej strony za 偶adne skarby 艣wiata nie zap艂acisz nawet 40 z艂otych za butelk臋 wody, je偶eli specjalnie nie chce Ci si臋 pi膰. W tej sytuacji koszt 鈥 40 z艂otych, przewy偶sza korzy艣膰, czyli ugaszenie niewielkiego pragnienia.

 

A wi臋c kupujemy, gdy postrzegane korzy艣ci s膮 wi臋ksze od koszt贸w, kt贸re musimy ponie艣膰. Je偶eli uwa偶nie 艣ledzisz podcast Marketing z g艂ow膮, wiesz ju偶, czym jest niech臋膰 do straty i wiesz o tym, 偶e dwa razy bardziej unikamy strat, ani偶eli d膮偶ymy do zysk贸w. Innymi s艂owy, w kontek艣cie zysk贸w i strat te same warto艣ci si臋 nie r贸wnowa偶膮. To oznacza, 偶e aby klient kupi艂, musi zrozumie膰, 偶e korzy艣ci wynikaj膮ce z zakupu dwuip贸艂krotnie przewy偶szaj膮 koszty, kt贸re poniesie. Je偶eli chcesz si臋 dowiedzie膰 wi臋cej na temat niech臋ci do straty, to zajrzyj do opisu tego odcinka. Znajdziesz tam linki, kt贸re pozwol膮 Ci zrozumie膰, czym jest niech臋膰 do straty.

 

Poniewa偶 j臋zyk korzy艣ci pomaga zrozumie膰 warto艣ci wynikaj膮ce z Twojego produktu lub us艂ugi, jest idealnym narz臋dziem, kt贸re pomo偶e Ci przekona膰 Twojego klienta do zakupu, nawet je艣li Tw贸j produkt jest odrobin臋 dro偶szy ni偶 produkt konkurencji. A teraz chcia艂bym, aby艣 przyjrza艂a si臋 opisom swoich produkt贸w lub swoich us艂ug w mediach spo艂eczno艣ciowych, na stronie internetowej, w ofertach. Czy korzystasz z j臋zyka korzy艣ci, czy mo偶e u偶ywasz niezrozumia艂ego dla klienta j臋zyka cech? Je偶eli skupiasz si臋 na cechach, to spr贸buj przet艂umaczy膰 opisy na j臋zyk zrozumia艂y dla klienta, czyli na j臋zyk korzy艣ci.

 

Ale najpierw trzy najwa偶niejsze rzeczy, kt贸re chcia艂bym, aby艣 zapami臋ta艂a z tego odcinka podcastu Marketing z g艂ow膮. Po pierwsze, pami臋taj, 偶e wszyscy: Ty, ja, Twoi klienci mamy w g艂owach wewn臋trznego egoist臋, kt贸rego nie obchodzi Tw贸j produkt ani Twoja us艂uga. Po drugie, pami臋taj, 偶e wewn臋trzny egoista rozumie tylko j臋zyk korzy艣ci. J臋zyk korzy艣ci opowiada o warto艣ciach, kt贸re wynikaj膮 z zakupu Twojego produktu lub us艂ugi. I po trzecie, pami臋taj, 偶e aby przet艂umaczy膰 j臋zyk cech na j臋zyk korzy艣ci wystarczy zada膰 sobie pytanie: 鈥濩o to dla klienta oznacza?鈥.

 

Na dzisiaj to wszystko. Dzi臋kuj臋 Ci za Tw贸j czas. Dzi臋kuj臋 Ci za uwag臋, kt贸r膮 po艣wi臋casz na to, by wys艂ucha膰 podcastu Marketing z g艂ow膮. Je偶eli dowiedzia艂a艣 si臋 czego艣 nowego, wystaw recenzj臋 pod podcastem. Tobie zajmie to zaledwie kilka sekund, a mi pomo偶e dotrze膰 do os贸b takich jak Ty 鈥 do marketer贸w, do przedsi臋biorc贸w i do handlowc贸w. A je偶eli osobi艣cie znasz kogo艣, komu ten odcinek podcastu i w og贸le podcast Marketing z g艂ow膮 mo偶e si臋 przyda膰, mo偶e si臋 spodoba膰, udost臋pnij go dalej. Ta osoba b臋dzie Ci wdzi臋czna, a i mi b臋dzie niezmiernie mi艂o.

 

My jak zwykle s艂yszymy si臋 za tydzie艅 w kolejnym odcinku podcastu Marketing z g艂ow膮. Tymczasem 偶ycz臋 Ci udanego dnia, udanego tygodnia, wszystkiego dobrego. Cze艣膰!

 

Co powiesz na darmowego
e-booka?

Archimedes powiedzia艂 „Dajcie mi punkt oparcia, a porusz臋 Ziemi臋”. Filozof mia艂 na my艣li d藕wigni臋. Czyli mechanizm, kt贸ry pozwala zamieni膰 ma艂y wysi艂ek w ogromne efekty. 

W ebooku zebra艂em 10 pomys艂贸w na marketingowe d藕wignie.
Chcesz je pozna膰? Zapisz si臋.