pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Podcast Marketing
Czas czytania: 9 min
Poziom trudno艣ci:

32 Jak motywowa膰 klient贸w do zakupu?

Podaj dalej

Podoba艂o Ci si臋? Chcesz wiedzie膰 kiedy pojawi si臋 nowy odcinek? Subskrybuj!

Wikipedia okre艣la motywacj臋 jako stan gotowo艣ci do podj臋cia okre艣lonego dzia艂ania. Dzia艂anie, kt贸re interesuje przedsi臋biorc贸w najbardziej to oczywi艣cie zakup. W tym odcinku podcastu opowiem Ci, jak motywowa膰 klient贸w do zakupu. Dowiesz si臋, dlaczego ludzie uwa偶aj膮, 偶e wykorzystuj膮 tylko 10% swojego m贸zgu i dlaczego zabawki dla dzieci tak cz臋sto graj膮 muzyk臋 klasyczn膮.

Badania

1.Frances H. Rauscher, Gordon L. Shaw & Catherine N. Ky, „Music and spatial task performance„, Nature volume 365, page 611 (1993)
2.Dr. N. RAMANJANEYALU, Channabasappa G Asangi, Vishwanath S Kadabi  „Blind Taste Test of Soft-drinks 鈥 A Comparison Study on Coke and Pepsi„, International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management, December 2013

Pozosta艂e

Badania Focusowe Sony
Ksi膮偶ka Mozart Effect
Baby Einstein DVD

B膮d藕my w kontakcie

FB: https://l.lukaszhodorowicz.pl/facebook
IG: https://l.lukaszhodorowicz.pl/instagram
YT: https://l.lukaszhodorowicz.pl/youtube
LI: https://l.lukaszhodorowicz.pl/linkedin

Podaj dalej

Jak motywowa膰 klient贸w do zakupu?

Wszyscy doskonale wiemy o tym, 偶e aby przekona膰 klienta do zakupu, musimy go do niego odpowiednio zmotywowa膰. Klient niezmotywowany do zakupu nie kupuje. W tym odcinku podcastu Marketing z g艂ow膮 porozmawiamy o tym, jak lepiej motywowa膰 klient贸w do zakupu, czyli jak lepiej przekonywa膰 klient贸w, 偶eby kupili Tw贸j produkt albo Twoj膮 us艂ug臋. Zaczynajmy.

 

Witam Ci臋 w 32. odcinku podcastu Marketing z g艂ow膮. W tym podca艣cie niezmiennie zagl膮damy do g艂贸w Twoich klient贸w i szukamy odpowiedzi na wa偶ne pytanie: 鈥濲ak klienci podejmuj膮 decyzje o zakupie?鈥. Po co to robimy? Oczywi艣cie po to, aby pom贸c Ci robi膰 jeszcze lepszy marketing i aby艣 mog艂a sprzedawa膰 wi臋cej produkt贸w i us艂ug. Ten podcast nagrywam dla wszystkich przedsi臋biorc贸w, handlowc贸w i marketer贸w, czyli dla os贸b takich jak Ty, kt贸re chc膮 sprzedawa膰 wi臋cej i chc膮 sprzedawa膰 lepiej. Wiedza, kt贸r膮 dziel臋 si臋 z Tob膮, pochodzi z bada艅 na temat ekonomii behawioralnej, neuropsychologii oraz dziesi臋cioletniego do艣wiadczenia w pracy z firmami takimi jak Twoja.

 

W 1997 roku Don Campbell wydaje ksi膮偶k臋 pod tytu艂em Efekt Mozarta. Ksi膮偶ka opowiada o zbawiennym wp艂ywie muzyki s艂awnego kompozytora na nasz m贸zg. Wed艂ug autora ksi膮偶ki pomaga nam ona lepiej rozwija膰 swoje zdolno艣ci poznawcze. M贸wi膮c inaczej, s艂uchaj膮c muzyki Mozarta stajemy si臋 m膮drzejsi. Ksi膮偶ka bardzo szybko okazuje si臋 hitem. Ju偶 rok p贸藕niej, w 1998 roku wszyscy rodzice nowo narodzonych dzieci w stanie Georgia w USA otrzymuj膮 kasety z muzyk膮 Mozarta. W tym samym czasie s艂owe艅scy lekarze id膮 o krok dalej. Nak艂adaj膮 s艂uchawki nowo narodzonym dzieciom i puszczaj膮 im utwory Mozarta. Lekarze, nauczyciele, rodzice na ca艂ym 艣wiecie g艂臋boko wierz膮 w to, 偶e muzyka s艂ynnego kompozytora sprawi, 偶e ich dzieci b臋d膮 m膮drzejsze od r贸wie艣nik贸w. Sk膮d wzi臋艂o si臋 to przekonanie? Czy by艂o tylko mod膮, a mo偶e sta艂y za tym jakie艣 naukowe fakty?

 

Pi臋膰 lat wcze艣niej, w pa藕dzierniku 1993 roku na 艂amach magazynu 鈥濶ature鈥 ukaza艂 si臋 artyku艂 pod tytu艂em Muzyka a zadania przestrzenne. Autorami tego artyku艂u byli trzej neuroprofesorowie: Frances Rauscher, Gordon Shaw i Katherine Ky. Naukowcy twierdzili, 偶e muzyka Mozarta idealnie rezonuje z falami m贸zgowymi cz艂owieka. Z tego powodu, zdaniem naukowc贸w, muzyka klasyczna wp艂ywa na rozw贸j m贸zgu. Sprawia, 偶e stajemy si臋 m膮drzejsi. Na poparcie swojej 艣mia艂ej tezy naukowcy mieli wyniki eksperymentu, kt贸ry wcze艣niej przeprowadzili.

 

Badacze zebrali kilkudziesi臋ciu student贸w, kt贸rych podzielili na trzy grupy. Zadaniem student贸w by艂o rozwi膮zanie testu na inteligencj臋. Przy czym ka偶da z grup, zanim przyst膮pi艂a do rozwi膮zywania testu, s艂ucha艂a przez 10 minut innego d藕wi臋ku. Studenci z pierwszej grupy przez 10 minut siedzieli w absolutnej ciszy. Studenci z drugiej grupy przez 10 minut s艂uchali muzyki relaksacyjnej. Natomiast studenci z trzeciej grupy przez 10 minut s艂uchali Sonaty D-dur na dwa fortepiany Mozarta. 艢redni wynik test贸w na inteligencj臋 to 100 punkt贸w. Je偶eli za艂o偶enia naukowc贸w by艂y w艂a艣ciwe, to studenci, kt贸rzy przed przyst膮pieniem do egzaminu s艂uchali Mozarta, musieli napisa膰 test znacznie powy偶ej 100 punkt贸w. Czy tak si臋 sta艂o? Osoby, kt贸re wcze艣niej siedzia艂y w absolutnej ciszy, uzyska艂y na egzaminie 110 punkt贸w. Studenci, kt贸rzy wcze艣niej s艂uchali muzyki relaksacyjnej, dostali niewiele wi臋cej 鈥 111 punkt贸w. Natomiast osoby, kt贸re wcze艣niej s艂ucha艂y Mozarta, uzyska艂y a偶 119 punkt贸w. Wszystko wskazywa艂o na to, 偶e muzyka s艂ynnego kompozytora rzeczywi艣cie poprawia艂a zdolno艣ci poznawcze student贸w. Faktycznie sprawi艂a, 偶e studenci lepiej wypadali na testach i byli odrobin臋 m膮drzejsi.

 

Je偶eli wydaje Ci si臋, 偶e r贸偶nica 8鈥9 punkt贸w to niewiele, pomy艣l o tym, 偶e 70% ludzi na 艣wiecie ma IQ na poziomie 115 punkt贸w. To ca艂kiem dobry wynik i ca艂kiem prawdopodobne, 偶e Ty r贸wnie偶 znajdujesz si臋 w tych 70%. A teraz wyobra藕 sobie, 偶e s艂uchaj膮c Mozarta przez 10 minut, przy niewielkim wysi艂ku, mo偶esz znale藕膰 si臋 w g贸rnych 30% najbardziej inteligentnych ludzi na 艣wiecie. Brzmi nie藕le, prawda? Je偶eli o tym, czy ucze艅 dostanie si臋 na studia, bardzo cz臋sto decyduje niewielka liczba punkt贸w, to oznacza艂oby, 偶e wystarczy pos艂ucha膰 przez 10 minut muzyki klasycznej, aby poprawi膰 swoje wyniki. I ucze艅, kt贸ry zazwyczaj dostaje czw贸rki, staje si臋 uczniem sz贸stkowym. I tak w艂a艣nie kilka lat p贸藕niej na podstawie bada艅 trojga neuroprofesor贸w w szpitalnych g艂o艣nikach leci muzyka klasyczna.

 

Ale nie tylko szpitale przyj臋艂y now膮 koncepcj臋. Nie tylko one chcia艂y skorzysta膰 z dobrodziejstw muzyki klasycznej. Wytw贸rnia Disneya powo艂uje do 偶ycia mark臋 Baby Einstein Disney. Disney produkuje bajki animowane naszpikowane muzyk膮 klasyczn膮, wypuszcza seri臋 p艂yt kompaktowych, z kt贸rych czterolatki mog膮 s艂ucha膰 do woli Wesela Figara i Requiem D-moll. Na rynek trafiaj膮 urocze pluszowe misie, kt贸re po naci艣ni臋ciu uszka graj膮 serenad臋 na orkiestr臋 smyczkow膮 Eine kleine Nachtmusik. Je偶eli kiedykolwiek zastanawia艂a艣 si臋, sk膮d w zabawkach dla niemowlak贸w utwory muzyki klasycznej, to teraz znasz odpowied藕. Nag艂贸wki gazet z ca艂ego 艣wiata donosi艂y, 偶e matki, kt贸re w czasie ci膮偶y puszcza艂y swoim nienarodzonym dzieciom oper臋 buffa, zazwyczaj rodzi艂y m膮drzejsze dzieci.

 

Z tym ca艂ym zamieszaniem wok贸艂 muzyki Mozarta by艂 tylko jeden problem. Badanie trojga naukowc贸w okaza艂o si臋 b艂臋dne. Problem le偶a艂 w jego metodologii. Od czasu pierwszego eksperymentu z muzyk膮 Mozarta inni naukowcy przeprowadzili seri臋 kolejnych bada艅. Wyniki tych bada艅 za ka偶dym razem napawa艂y optymizmem. Wszystko wskazywa艂o na to, 偶e muzyka Mozarta rzeczywi艣cie ma jaki艣 wp艂yw na nasze umys艂y. Problem polega艂 na tym, 偶e tego typu badania powinny by膰 przeprowadzane jednocze艣nie, a ich wyniki powinny by膰 艣redni膮 wszystkich bada艅. W tym wypadku tak si臋 nie sta艂o. Dopiero kilka lat p贸藕niej niezale偶ni naukowcy przyjrzeli si臋 bli偶ej wszystkim badaniom i u艣rednili ich wyniki. Okaza艂o si臋, 偶e tak naprawd臋 osoby, kt贸re wcze艣niej s艂ucha艂y Mozarta, wypada艂y na testach zaledwie o 1,4 punktu lepiej od pozosta艂ych os贸b, kt贸re Mozarta nie s艂ucha艂y. 1,4 punktu to pr贸g b艂臋du statystycznego. Dlaczego wi臋c ludzie tak 艂atwo uwierzyli w magiczn膮 moc muzyki? Dlaczego tak 艂atwo uwierzyli, 偶e mog膮 sta膰 si臋 m膮drzejsi, s艂uchaj膮c muzyki?

 

Za wszystko odpowiada iluzja potencja艂u. Iluzja potencja艂u to zjawisko psychologiczne, kt贸re sprawia, 偶e g艂臋boko wierzymy, i偶 przy pomocy niewielkiego wysi艂ku mo偶emy osi膮gn膮膰 niesamowite rzeczy. Czy kiedykolwiek s艂ysza艂e艣 o tym, 偶e ludzie wykorzystuj膮 zaledwie 10% swojego m贸zgu? M贸wi膮c inaczej, 偶e drzemie w nas 90% potencja艂u, kt贸rego nie wykorzystujemy? To przekonanie to mit. Po pierwsze, narz膮dy i kom贸rki, kt贸rych nie u偶ywamy, obumieraj膮. To oznacza艂oby, 偶e po 艣wiecie chodzi ca艂kiem sporo zombie z martwymi m贸zgami. Po drugie, nie wiem, czy wiesz, 偶e nasza spora g艂owa, kt贸ra musi utrzyma膰 ogromny m贸zg, jest zagro偶eniem dla kobiet podczas porodu. Nie wierz臋, 偶e matka natura wyposa偶y艂aby nas w narz膮d, kt贸ry jest nam z jednej strony niepotrzebny, a z drugiej strony stwarza zagro偶enie dla naszego 偶ycia. No a po trzecie, dzi臋ki technologii wiemy doskonale, 偶e praktycznie wszystkie obszary naszego m贸zgu s膮 aktywne. Mo偶e nie wiemy, za co wszystkie obszary odpowiadaj膮, ale doskonale wiemy, 偶e pracuj膮. A wi臋c to, 偶e wykorzystujemy zaledwie 10% naszego m贸zgowego potencja艂u, to mit.

 

Jednak jeszcze niedawno prawie 70% ludzi g艂臋boko wierzy艂a w to, 偶e mog膮 odblokowa膰 90% swojego potencja艂u. To w艂a艣nie dzi臋ki iluzji potencja艂u filmy takie jak Spiderman czy ksi膮偶ki takie jak Harry Potter zdobywaj膮 ogromn膮 popularno艣膰. Nastolatek ugryziony przez paj膮ka zyskuje supermoce i staje si臋 superbohaterem. Zwyk艂y ch艂opak w ci膮gu kilku chwil staje si臋 niezwyk艂ym czarodziejem. Iluzja potencja艂u ka偶e nam wierzy膰, 偶e ka偶dy z nas mo偶e osi膮gn膮膰 co艣 niesamowitego. I wbrew pozorom iluzja potencja艂u nie jest czym艣 z艂ym. Gdyby nie to zjawisko, gdyby nie iluzja potencja艂u, byliby艣my jedynie leniwymi bu艂ami. Nikt nie budzi si臋 rano z my艣l膮: 鈥濪zisiaj przebiegn臋 10 kilometr贸w鈥. Raczej budzimy si臋 i my艣limy, 偶e chcemy zgubi膰 10 kilogram贸w, 偶e chcemy by膰 bardziej wysportowani, 偶e chcemy czu膰 si臋 po prostu lepiej. A wi臋c iluzja potencja艂u motywuje nas do dzia艂ania.

 

A skoro iluzja potencja艂u potrafi zmotywowa膰 ludzi, to warto przyjrze膰 si臋 jej przez pryzmat marketingu, prawda? A gdy to zrobimy, oka偶e si臋, 偶e jest ca艂kiem spora grupa produkt贸w, kt贸re ludzie kupuj膮 po to, aby sta膰 si臋 lepsz膮 wersj膮 siebie samych. We藕my na przyk艂ad rynek edukacyjny. Kursy, ksi膮偶ki, szkolenia pomagaj膮 nam odblokowa膰 nasz wewn臋trzny potencja艂. Bran偶a sportowa 鈥 ubrania sportowe, sprz臋t 鈥 pomagaj膮 nam sta膰 si臋 lepsz膮 wersj膮 siebie. Wszystkie produkty zwi膮zane ze zdrowiem 鈥 suplementy diety 鈥 r贸wnie偶 pomagaj膮 nam sta膰 si臋 lepsz膮, zdrowsz膮 wersj膮 siebie. Tak samo bran偶a beauty 鈥 salony kosmetyczne, kosmetyki 鈥 one r贸wnie偶 sprawiaj膮, 偶e stajemy si臋 pi臋kniejsi, m艂odsi, odrobin臋 lepsi.

 

Charles Revson za艂o偶yciel Revlon Cosmetics powiedzia艂 kiedy艣: 鈥濿 fabrykach produkujemy kosmetyki, ale w sklepach sprzedajemy nadziej臋鈥. I to w艂a艣nie nadzieja jest produktem iluzji potencja艂u. Ludzie wierz膮, 偶e dzi臋ki produktom, kt贸re kupuj膮, stan膮 si臋 lepsi. Maj膮 nadziej臋, 偶e te produkty pomog膮 im odblokowa膰 ich wewn臋trzny potencja艂. Dlatego dzi臋ki iluzji potencja艂u mo偶esz nauczy膰 si臋 tworzy膰 lepsze oferty. Oferty, kt贸re bardziej przekonuj膮 Twoich klient贸w do zakupu. Mo偶esz nauczy膰 si臋 pisa膰 lepsze posty na Facebooku, kt贸re lepiej nak艂aniaj膮 klient贸w do zakupu. Wreszcie mo偶esz nauczy膰 si臋 pisa膰 lepsze opisy na stron臋 internetow膮, do sklepu internetowego. Takie opisy, kt贸re sprawiaj膮, 偶e klienci czuj膮 si臋 bardziej zmotywowani do zakupu. 呕eby si臋 do tego zabra膰, musisz wykona膰 cztery kroki.

 

Pierwszy krok polega na rozpoznaniu ukrytej aspiracji. To znaczy musisz odpowiedzie膰 sobie na pytanie, kim chc膮 si臋 sta膰 Twoi klienci dzi臋ki Twojemu produktowi. Zastanawiasz si臋 pewnie, dlaczego po prostu nie zapyta膰 o to Twoich klient贸w. C贸偶鈥 Klienci najprawdopodobniej nie powiedz膮 Ci prawdy. I to nie dlatego, 偶e Twoi klienci k艂ami膮. Tylko dlatego, 偶e Twoi klienci tak naprawd臋 nie wiedz膮, czego chc膮. Gdy Sony wyprowadza艂o na rynek pierwszego boomboxa przeprowadzi艂o badania focusowe. Zapyta艂a pewn膮 grup臋 potencjalnych klient贸w, w jakim kolorze chcieliby, aby by艂 ich wymarzony boombox. Klienci podawali r贸偶ne odpowiedzi: 偶贸艂ty, zielony, pomara艅czowy, a nawet r贸偶owy. W ka偶dym razie wszyscy byli zgodni co do jednego. Ka偶dy inny kolor, byle nie czarny. P贸艂 roku p贸藕niej na rynek trafi艂y boomboxy w 15 偶ywych, jaskrawych kolorach. Jak my艣lisz, kt贸ry kolor klienci najch臋tniej wybierali? Czarny. Z tego samego powodu w 艣lepych testach Pepsi osoby, kt贸re twierdzi艂y, 偶e wol膮 Pepsi, wybiera艂y Coca-Col臋.

 

Klienci nie wiedz膮, czego chc膮, dlatego Twoim zadaniem jest odkry膰 ukryte aspiracje klient贸w. Jak to zrobi膰? Musisz odpowiedzie膰 sobie na dwa pytania. To pierwsze brzmi: co klient zacznie robi膰 lepiej, gdy kupi Tw贸j produkt? Je偶eli sprzedajesz kurs pierwszej pomocy dla w艂a艣cicieli kot贸w, to Twoi klienci po obejrzeniu tego kursu b臋d膮 lepiej opiekowali si臋 swoimi pupilami. Je偶eli sprzedajesz aparaty fotograficzne, to klient, kt贸ry kupi od Ciebie wypasiony aparat, zacznie robi膰 lepsze zdj臋cia. Je偶eli sprzedajesz obuwie sportowe, to Twoi klienci, gdy kupi膮 nowe buty, b臋d膮 szybciej biega膰, zaczn膮 rzadziej 艂apa膰 kontuzje i tak dalej.

 

I teraz przychodzi czas na drugie pytanie, kt贸re musisz sobie zada膰. To pytanie brzmi: kim w takim razie stan膮 si臋 ludzie, kt贸rzy skorzystaj膮 z Twojego produktu, Twojej us艂ugi? W艂a艣cicielka kota, kt贸ra wie, jak lepiej zareagowa膰, gdy kot zachoruje, staje si臋 lepszym opiekunem. Cz艂owiek, kt贸ry zaczyna robi膰 lepsze zdj臋cia, staje si臋 lepszym fotografem. Cz艂owiek, kt贸ry kupi艂 nowe buty do biegania i zaczyna lepiej, szybciej, cz臋艣ciej biega膰, staje si臋 zdrowszym cz艂owiekiem, staje si臋 lepszym sportowcem. Staje si臋 cz艂owiekiem, kt贸ry 偶yje d艂u偶ej.

 

I teraz, gdy pozna艂e艣 ju偶 ukryte aspiracje Twojego klienta, zadanie polega na uznaniu tych aspiracji. To znaczy, 偶e musisz opowiedzie膰 swojemu klientowi o tym, 偶e doskonale rozumiesz jego potrzeby, 偶e doskonale rozumiesz jego aspiracje. A jeszcze lepiej, je偶eli mo偶esz powiedzie膰, 偶e Ty sama by艂e艣 kiedy艣 w tym samym miejscu, w kt贸rym teraz jest Tw贸j klient. To znaczy tak samo jak Tw贸j klient chcia艂a艣 uwolni膰 sw贸j ukryty potencja艂. Je偶eli nie mo偶esz tego opowiedzie膰, opowiedz histori臋 Twojego innego klienta, kt贸ry by艂 dok艂adnie w tym samym miejscu, w kt贸rym jest teraz Tw贸j klient. Dlaczego to takie wa偶ne, aby uzna膰 aspiracje klienta? Okazuje si臋, 偶e my bardziej lubimy ludzi, kt贸rzy s膮 do nas podobni. To znaczy, kt贸rzy maj膮 takie same zainteresowania, takie same pragnienia jak my sami. To w艂a艣nie z tego powodu przyjaciele/przyjaci贸艂ki maj膮 takie same albo podobne zainteresowania. Lubimy i bardziej ufamy ludziom, kt贸rzy s膮 do nas podobni.

 

OK, na tym etapie odkry艂a艣 ju偶 aspiracje Twojego klienta i je uzna艂a艣. Teraz Twoje zadanie polega na rozwianiu obiekcji, kt贸re najpewniej Tw贸j klient ma. No bo nie s膮dzisz chyba, 偶e Tw贸j produkt albo Twoja us艂uga jest jedyn膮 drog膮 dla Twojego klienta do osi膮gni臋cia pe艂ni jego potencja艂u? No jasne! Cz艂owiek, kt贸ry chce sta膰 si臋 lepszym fotografem, mo偶e z jednej strony rozwa偶a膰 zakup nowego aparatu fotograficznego, ale z drugiej strony mo偶e uwa偶a膰, 偶e to samo osi膮gnie, zapisuj膮c si臋 na kurs fotografii albo kupuj膮c szkolenie online. Albo nawet korzystaj膮c z darmowego kursu na YouTubie. Dla Twojego klienta to wszystko s膮 narz臋dzia do uwolnienia pe艂ni swojego potencja艂u. Jak sobie z tym poradzi膰? Jak rozwia膰 obiekcje klienta? Musisz skorzysta膰 z techniki, kt贸r膮 nazywam metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w.

 

Na tym etapie musisz opowiedzie膰 Twojemu klientowi histori臋 innego klienta, kt贸ry metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w doszed艂 do wniosku, 偶e Tw贸j produkt, Twoja us艂uga jest najlepsz膮 drog膮 do tego, aby klient zrealizowa艂 sw贸j potencja艂. U艣wiadamiasz Twojemu klientowi, 偶e inne osoby metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w w bardzo bolesny i kosztowny spos贸b przekona艂y si臋, 偶e Tw贸j produkt, Twoja us艂uga jest najlepsz膮 drog膮 do osi膮gni臋cia pe艂ni swojego potencja艂u. W ten spos贸b rozwiewasz obiekcje klienta przed zakupem i op贸r spada. Ale to jeszcze nie koniec, bo przed Tob膮 ostatni i najwa偶niejszy krok 鈥 malowanie 艣wietlanej przysz艂o艣ci.

 

Na tym etapie wracasz do pocz膮tku, wracasz do ukrytych aspiracji Twojego klienta i zastanawiasz si臋, jak wygl膮da膰 b臋dzie 偶ycie Twojego klienta, gdy ju偶 skorzysta z Twojego produktu i us艂ugi. I Twoim zadaniem jest pokazanie klientowi tej przysz艂o艣ci. Cz艂owiek, kt贸ry kupi艂 od Ciebie aparat, staje si臋 lepszym fotografem, robi lepsze zdj臋cia, zdobywa uznanie i mo偶e pozwoli膰 sobie na wy偶sze ceny. A to prowadzi do tego, 偶e ma wi臋cej pieni臋dzy i mo偶e sobie wreszcie pozwoli膰 na te wymarzone wczasy w Tajlandii. Osoba, kt贸ra kupi艂a nowe buty do biegania, zacz臋艂a cz臋艣ciej biega膰, schud艂a, uwolni艂a si臋 od zadyszki i przebieg艂a swoje pierwsze 10 kilometr贸w. A wi臋c na tym etapie pokazujesz klientom, jak zmieni si臋 ich 偶ycie, gdy skorzystaj膮 z Twojego produktu, Twojej us艂ugi. Jak zmieni si臋 ich 偶ycie, gdy odblokuj膮 sw贸j potencja艂. I je偶eli w tych czterech krokach zrobi艂a艣 wszystko, jak nale偶y, to Twoi klienci s膮 bardziej zmotywowani do zakupu i cz臋艣ciej kupuj膮.

 

I tak oto dolecieli艣my do ko艅ca dzisiejszego odcinka podcastu Marketing z g艂ow膮. Zanim si臋 rozstaniemy, jak zwykle trzy rzeczy, kt贸re chcia艂bym, aby艣 zapami臋ta艂a. Po pierwsze, pami臋taj, 偶e iluzja potencja艂u jest faktem. Sprawia, 偶e bardzo g艂臋boko wierzymy w to, 偶e mo偶emy sta膰 si臋 lepsz膮 wersj膮 siebie samych. Wbrew pozorom to nic z艂ego. Gdyby nie iluzja potencja艂u, nie mieliby艣my motywacji. Po drugie, pami臋taj o tym, 偶e jest ca艂kiem spora grupa produkt贸w, kt贸re ludzie kupuj膮, aby sta膰 si臋 kim艣 lepszym. By膰 mo偶e Tw贸j produkt r贸wnie偶 jest w tej grupie. I po trzecie, pami臋taj o tym, 偶e aby lepiej przekonywa膰 klient贸w do zakupu, aby bardziej motywowa膰 klient贸w do zakupu, musisz spe艂ni膰 cztery kroki: odkry膰 ukryte aspiracje Twoich klient贸w, uzna膰 je i rozwia膰 obiekcje i namalowa膰 艣wietlan膮 przysz艂o艣膰.

 

Na dzisiaj to wszystko. Dzi臋kuj臋 Ci za Tw贸j czas. Dzi臋kuj臋 Ci za Twoj膮 uwag臋. Dzi臋kuj臋 Ci za to, 偶e s艂uchasz. Je偶eli dzisiaj dowiedzia艂a艣 si臋 czego艣 nowego i tak si臋 sk艂ada, 偶e s艂uchasz mnie w Apple Podcast, wystaw recenzj臋 pod podcastem Marketing z g艂ow膮. Zajmie Ci to tylko chwil臋, a mnie pomo偶e dotrze膰 do innych os贸b takich jak Ty 鈥 do marketer贸w, do handlowc贸w i do przedsi臋biorc贸w. A je偶eli znasz tak膮 osob臋, kt贸rej ten podcast mo偶e si臋 przyda膰, udost臋pnij go dalej. Dzielmy si臋 wiedz膮. No a my 鈥 tradycyjnie ju偶 鈥 s艂yszymy si臋 za kilka dni w kolejnym odcinku podcastu Marketing z g艂ow膮. Tymczasem 偶ycz臋 Ci wszystkiego dobrego. 呕ycz臋 Ci udanego dnia, udanego tygodnia. Do us艂yszenia. Do zobaczenia. Cze艣膰!

 

Co powiesz na darmowego
e-booka?

Archimedes powiedzia艂 „Dajcie mi punkt oparcia, a porusz臋 Ziemi臋”. Filozof mia艂 na my艣li d藕wigni臋. Czyli mechanizm, kt贸ry pozwala zamieni膰 ma艂y wysi艂ek w ogromne efekty. 

W ebooku zebra艂em 10 pomys艂贸w na marketingowe d藕wignie.
Chcesz je pozna膰? Zapisz si臋.