9. Jak sprawić aby klienci kupowali Twój produkt po wyższej cenie. Efekt zysków i strat

9. Jak sprawić aby klienci kupowali Twój produkt po wyższej cenie. Efekt zysków i strat

Podziel się

Każda transakcja jest rachunkiem zysków i strat. Ludzie kupują, jeśli wierzą, że otrzymują więcej, niż tracą. Jak przekonać klientów, że kupując u Ciebie zyskają, a nie stracą?

W tym odcinku przyglądamy się najważniejszemu zjawisku psychologicznemu, które wpływa na postrzeganie cen. Mowa o efekcie zysku i strat. Poznamy badania Daniela Kahnemanna na temat niechęci do straty i dowiemy się jak z nią walczyć. Porozmawiamy o przesunięciu punktu referencyjnego i przekonasz się, że strata może być zyskiem.

Badania
1 Daniel Kahnemann „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” 2011. Media Rodzina Sp. z o.o.  s.233

2Irwin P. Levin, Judy Schreiber, Marco Lauriola & Gary J. Gaeth, „A Tale of Two Pizzas: Building Up from a Basic Product Versus Scaling Down from a Fully-Loaded Product” , Marketing Letters volume 13, pages335–344(2002)

Pozostałe
https://www.lukaszhodorowicz.pl/wp-content/uploads/2020/01/niechec_do_starty-500×449.png

Podobało Ci się? Mam więcej.
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o kolejnych ciekawych artykułach i mieć dostęp do ekskluzywnych treści, zapisz się do newslettera.