pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Marketing Podcast
Czas czytania: 2 min
Poziom trudno艣ci:

馃 Jak sztuczna inteligencja pomo偶e Ci u艂o偶y膰 opis produktu

O sztucznej inteligencji m贸wi膮 dzi艣 niemal wszyscy. Jedni obawiaj膮 si臋, 偶e strac膮 przez ni膮 prac臋. Drudzy maj膮 nadziej臋, 偶e dzi臋ki niej b臋d膮 mogli pracowa膰 mniej.

Na przyk艂ad nie b臋d膮 musieli sami uk艂ada膰 opis贸w produkt贸w lub pisa膰 artyku艂贸w na bloga.

Pos艂uchaj i przekonaj si臋, czy i jak ChatGTP mo偶e wyr臋czy膰 Ci臋 w pisaniu. 

Do艂膮cz do tysi臋cy przedsi臋biorc贸w, kt贸rzy w ka偶dy poniedzia艂ek dowiaduj膮 si臋 jak robi膰 lepszy marketing i jak wi臋cej sprzedawa膰.

鉃★笍 Newsletter Marketing z G艂ow膮
鉃★笍 Newsletter Marketing Navigator

Tekst, kt贸ry na temat produktywno艣ci u艂o偶y艂 ChatGPT

Produktywno艣膰 – dlaczego pracuj膮c nad wieloma zadaniami jednocze艣nie tracisz czas

呕yjemy w czasach, gdy multizadaniowo艣膰 jest chyba jednym z najpopularniejszych trend贸w. Wszyscy jeste艣my zapracowani, mamy wiele obowi膮zk贸w, wiele rzeczy do zrobienia. Wszystko to powoduje, 偶e zaczynamy robi膰 wiele rzeczy naraz, my艣limy, 偶e w ten spos贸b oszcz臋dzimy czas i b臋dziemy bardziej produktywni. Czy na pewno? W dzisiejszym artykule om贸wimy, dlaczego pracuj膮c nad wieloma zadaniami jednocze艣nie tracisz czas, i co zrobi膰, aby zwi臋kszy膰 swoj膮 produktywno艣膰.

Badania pokazuj膮, 偶e nasz m贸zg jest zaprogramowany, aby skupia膰 si臋 tylko na jednej rzeczy na raz. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Utah wykaza艂y, 偶e osoby, kt贸re robi艂y wiele rzeczy jednocze艣nie, by艂y w stanie zrobi膰 20% mniej ni偶 osoby, kt贸re robi艂y tylko jedn膮 rzecz na raz. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Kalifornijski w Irvine wykaza艂y, 偶e osoby, kt贸re korzysta艂y z wielu urz膮dze艅 elektronicznych naraz, mia艂y mniejsz膮 zdolno艣膰 koncentracji ni偶 te, kt贸re korzysta艂y tylko z jednego urz膮dzenia.

Jak m贸wi艂 Steve Jobs: „Nie chodzi o to, ile rzeczy robisz. Chodzi o to, ile rzeczy robisz dobrze”. Pracowanie nad wieloma zadaniami jednocze艣nie oznacza, 偶e 鈥嬧媠kupiasz si臋 na kilku rzeczach naraz, ale nie robisz 偶adnej z nich dobrze. Cz臋sto ko艅czysz dzie艅, nie widz膮c 偶adnego post臋pu, pomimo tego, 偶e ci臋偶ko pracowa艂e艣.

Z drugiej strony, kiedy skupimy si臋 na jednym zadaniu, zwi臋kszamy swoj膮 produktywno艣膰 i osi膮gamy lepsze wyniki. Wed艂ug bada艅 prowadzonych przez badacza Paula Glena, zajmowanie si臋 jednym zadaniem na raz mo偶e skr贸ci膰 czas potrzebny na wykonanie zadania o 25%. Oznacza to, 偶e wykonywanie jednego zadania w trybie multitaskingu zajmuje a偶 25% d艂u偶ej ni偶 wtedy, gdy skupimy si臋 tylko na jednym zadaniu.

Warto r贸wnie偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na negatywne skutki dla naszego m贸zgu. Badania wykazuj膮, 偶e cz臋ste korzystanie z multitaskingu zwi臋ksza poziom kortyzolu – hormonu stresu – w naszym organizmie. Z kolei zbyt wysoki poziom kortyzolu mo偶e prowadzi膰 do pogorszenia naszej pami臋ci, koncentracji, a tak偶e wp艂yn膮膰 na jako艣膰 naszego snu.

Jak poprawi膰 swoj膮 produktywno艣膰?

W celu poprawienia swojej produktywno艣ci warto zrezygnowa膰 z multitaskingu i skupi膰 si臋 na jednym zadaniu na raz. Warto r贸wnie偶 wykorzysta膰 narz臋dzia, kt贸re pomagaj膮 nam skuteczniej zarz膮dza膰 czasem i zadaniami.

Jednym z takich narz臋dzi jest metoda Pomodoro, kt贸ra polega na dzieleniu pracy na 25-minutowe sesje, oddzielone kr贸tkimi przerwami. Dzi臋ki temu mamy lepsz膮 kontrol臋 nad czasem, a kr贸tkie przerwy umo偶liwiaj膮 nam regeneracj臋 i unikni臋cie wypalenia zawodowego.

Innym narz臋dziem, kt贸re warto wykorzysta膰, jest aplikacja do zarz膮dzania czasem, np. Trello czy Asana. Dzi臋ki nim mo偶emy 艂atwiej organizowa膰 swoje zadania i terminy, a tak偶e mie膰 lepszy wgl膮d w to, co jest ju偶 zrobione, a co jeszcze przed nami.

Podsumowanie

Multitasking, czyli zajmowanie si臋 wieloma zadaniami jednocze艣nie, mo偶e wydawa膰 si臋 efektywnym sposobem pracy. Jednak badania wykazuj膮, 偶e jest to mit. Zajmowanie si臋 wieloma zadaniami na raz prowadzi do utraty czasu i pogorszenia jako艣ci naszej pracy. Z kolei skupienie si臋 na jednym zadaniu na raz zwi臋ksza nasz膮 produktywno艣膰 i pozwala osi膮ga膰 lepsze wyniki. Warto wykorzysta膰 narz臋dzia, kt贸re pomagaj膮 nam zarz膮dza膰 czasem i zadaniami, takie jak metoda Pomodoro czy aplikacje do zarz膮dzania czasem.

Je艣li chcesz pog艂臋bi膰 swoj膮 wiedz臋 na temat produktywno艣ci, polecam ksi膮偶k臋 „Atomic Habits” autorstwa Jamesa Cleara. Ta ksi膮偶ka jest znana ze swoich praktycznych wskaz贸wek, jak zbudowa膰 pozytywne nawyki i zwi臋kszy膰 produktywno艣膰.

Podoba艂o Ci si臋? Mam wi臋cej.
Sprawd藕 te偶 inne artyku艂y..
艁ukasz Hodorowicz - Blog | Podcast | Newsletter o marketingu

Pomagam firmom osi膮gn膮膰聽sukces,聽tworz膮c skuteczny marketing. Jestem tu, bo wierz臋, 偶e ka偶da firma mo偶e sta膰 si臋 wielka. Musi tylko nauczy膰 si臋, jak robi膰 marketing, kt贸ry dzia艂a. I uwa偶am, 偶e 艣wiat by艂 smutny, zanim pojawi艂 si臋 serial PRZYJACIELE.

Copyright 漏2021 - 艁ukasz Hodorowicz - Blog | Podcast | Newsletter o marketingu

Zrozum klient贸w

Sprzedawaj wi臋cej

Do艂膮cz do tysi臋cy marketer贸w i przedsi臋biorc贸w, kt贸rzy w ka偶dy poniedzia艂ek dostaj膮 skoncentrowan膮 porcj臋 wiedzy na temat KLIENTOLOGI.
Czyli marketingu i psychologii konsumenta.

Zapisz si臋