Wielkie zmiany s膮 przereklamowane.
<<Imi臋>>, porozmawiajmy o Twoich celach. Z pewno艣ci膮 co艣 chcesz osi膮gn膮膰. Za艂o偶y膰 lub rozwin膮膰 firm臋, zdoby膰 10 nowych klient贸w, pisa膰 bloga, odzyska膰 kondycj臋 po leniwych wakacjach (to ja).
Jednak z du偶ymi celami jest pewien problem. Wi膮偶膮 si臋 z nimi du偶e po艣wi臋cenia i zmiany. A du偶e zmiany przyt艂aczaj膮. Dlatego 90% noworocznych postanowie艅 umiera 艣mierci膮 naturalna w okolicach lutego.
Na szcz臋艣cie w Twoim przypadku nie musi tak by膰. Okazuje si臋, 偶e du偶e cele mo偶na osi膮gn膮膰 ma艂ym kosztem. Wiem. To wydaje si臋 wbrew logice i trudno w to uwierzy膰. Za wszystko odpowiadaj膮 dwa modele my艣lenia o 艣wiecie.
Pierwszy zak艂ada, 偶e zmiany post臋puj膮 liniowo. Czyli w sta艂ym tempie. Drugi zak艂ada, 偶e zmiany mog膮 post臋powa膰 wyk艂adniczo. Czyli ma艂a zmiana na pocz膮tku zmienia si臋 w du偶y efekty na ko艅cu. Troch臋 jak efekt kuli 艣niegowej.
Pomy艣l o obu modelach jak o drogach. Obie prowadz膮 do celu. Jednak pierwsza wymaga du偶ych zmian a druga niekoniecznie.
Je艣li przyt艂aczaj膮 Ci臋 du偶e cele, to mog臋 Ci pom贸c. Sprawd藕 nowy odcinek podcastu Marketing z G艂ow膮. Dowiesz si臋, jak zmiana o 1% przyczyni艂a si臋 do sukcesu brytyjskich kolarzy oraz poka偶e Ci, w kt贸rych miejscach wprowadza膰 ma艂e zmiany, aby osi膮gn膮膰 najlepsze wyniki.
|