Wielkie zmiany są przereklamowane.
<<Imię>>, porozmawiajmy o Twoich celach. Z pewnością coś chcesz osiągnąć. Założyć lub rozwinąć firmę, zdobyć 10 nowych klientów, pisać bloga, odzyskać kondycję po leniwych wakacjach (to ja).
Jednak z dużymi celami jest pewien problem. Wiążą się z nimi duże poświęcenia i zmiany. A duże zmiany przytłaczają. Dlatego 90% noworocznych postanowień umiera śmiercią naturalna w okolicach lutego.
Na szczęście w Twoim przypadku nie musi tak być. Okazuje się, że duże cele można osiągnąć małym kosztem. Wiem. To wydaje się wbrew logice i trudno w to uwierzyć. Za wszystko odpowiadają dwa modele myślenia o świecie.
Pierwszy zakłada, że zmiany postępują liniowo. Czyli w stałym tempie. Drugi zakłada, że zmiany mogą postępować wykładniczo. Czyli mała zmiana na początku zmienia się w duży efekty na końcu. Trochę jak efekt kuli śniegowej.
Pomyśl o obu modelach jak o drogach. Obie prowadzą do celu. Jednak pierwsza wymaga dużych zmian a druga niekoniecznie.
Jeśli przytłaczają Cię duże cele, to mogę Ci pomóc. Sprawdź nowy odcinek podcastu Marketing z Głową. Dowiesz się, jak zmiana o 1% przyczyniła się do sukcesu brytyjskich kolarzy oraz pokaże Ci, w których miejscach wprowadzać małe zmiany, aby osiągnąć najlepsze wyniki.
|