Czym jest marka? - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Marketing
Czas czytania: < 1 min
Poziom trudno艣ci:

Czym jest marka?

Podaj dalej

Jeff Bezos, za艂o偶yciel Amazona, powiedzia艂 kiedy艣:

Twoja marka to to, co inni m贸wi膮 o tobie, gdy nie ma Ci臋 w pokoju

Sam nie uj膮艂bym tego lepiej 鈥 ale nie mam nic lepszego do roboty, wi臋c spr贸buj臋.

W 1997 r. obraz Zbawiciel 艣wiata sprzedano na aukcji za 40 tys. dol. W normalnym 艣wiecie, w kt贸rym 偶yjemy Ty i ja, 40 tys. dol. mo偶e zmieni膰 czyje艣 偶ycie.

Jednak w 艣wiecie sztuki to kwota, po kt贸r膮 kolekcjonerom i artystom nawet nie chce si臋 schyla膰. Jak to powiedzia艂 klasyk: na waciki nie starczy.

Czy to oznacza, 偶e obraz Zbawiciel 艣wiata by艂 kiepski? Nie do ko艅ca, bo zaledwie osiem lat p贸藕niej to samo zamalowane p艂贸tno trafi艂o na kolejn膮 aukcj臋. Tym razem jednak obraz zmieni艂 w艂a艣ciciela za 400 mln dol. Nie, nie pomyli艂em si臋.

Warto艣膰 obrazu w kilka lat wzros艂a o 999 900%.

Niez艂y zwrot z inwestycji, prawda? A偶 si臋 zastanawiam, po co mi to ca艂e pisanie i ten marketing. Chyba zainwestuj臋 w sztuk臋.

Wr贸膰my jednak do sedna. Sk膮d taka r贸偶nica w cenie obrazu? Czy obraz odnowiono? Czy doczeka艂 si臋 z艂otej ramy? Zimno. Co艣 innego wydarzy艂o si臋 mi臋dzy rokiem 1997 a 2005.

Do roku 1997 uwa偶ano, 偶e autorem malowid艂a jest jeden z wielu niezbyt utalentowanych uczni贸w Leonarda da Vinci. Badania przeprowadzone po roku 1997 dowiod艂y, 偶e obraz namalowa艂 jednak sam da Vinci.

Poza tym w samym obrazie nic si臋 nie zmieni艂o. Powiedzia艂bym nawet, 偶e zd膮偶y艂 bardziej si臋 zu偶y膰.

Jednak to odkrycie sprawi艂o, 偶e warto艣膰 dzie艂a wzros艂a 鈥 przyczyni艂a si臋 do tego marka autora. Poprzedni w艂a艣ciciel z milionera zmieni艂 si臋 w miliardera.

I to samo zrobi dla Ciebie Twoja marka. Nada warto艣膰 Twojej ofercie. Dlatego dobrze w ni膮 inwestowa膰, rozwija膰 j膮 i piel臋gnowa膰.

Silna i rozpoznawalna marka mo偶e pozwoli膰 sobie na wy偶sze ceny, a i tak nie b臋dzie narzeka膰 na brak klient贸w.

Zapami臋taj to.

Podaj dalej