Czym jest marka? - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
kategoria: Marketing
Czas czytania: < 1 min
Poziom trudności:

Czym jest marka?

Podaj dalej

Jeff Bezos, założyciel Amazona, powiedział kiedyś:

Twoja marka to to, co inni mówią o tobie, gdy nie ma Cię w pokoju

Sam nie ująłbym tego lepiej – ale nie mam nic lepszego do roboty, więc spróbuję.

W 1997 r. obraz Zbawiciel świata sprzedano na aukcji za 40 tys. dol. W normalnym świecie, w którym żyjemy Ty i ja, 40 tys. dol. może zmienić czyjeś życie.

Jednak w świecie sztuki to kwota, po którą kolekcjonerom i artystom nawet nie chce się schylać. Jak to powiedział klasyk: na waciki nie starczy.

Czy to oznacza, że obraz Zbawiciel świata był kiepski? Nie do końca, bo zaledwie osiem lat później to samo zamalowane płótno trafiło na kolejną aukcję. Tym razem jednak obraz zmienił właściciela za 400 mln dol. Nie, nie pomyliłem się.

Wartość obrazu w kilka lat wzrosła o 999 900%.

Niezły zwrot z inwestycji, prawda? Aż się zastanawiam, po co mi to całe pisanie i ten marketing. Chyba zainwestuję w sztukę.

Wróćmy jednak do sedna. Skąd taka różnica w cenie obrazu? Czy obraz odnowiono? Czy doczekał się złotej ramy? Zimno. Coś innego wydarzyło się między rokiem 1997 a 2005.

Do roku 1997 uważano, że autorem malowidła jest jeden z wielu niezbyt utalentowanych uczniów Leonarda da Vinci. Badania przeprowadzone po roku 1997 dowiodły, że obraz namalował jednak sam da Vinci.

Poza tym w samym obrazie nic się nie zmieniło. Powiedziałbym nawet, że zdążył bardziej się zużyć.

Jednak to odkrycie sprawiło, że wartość dzieła wzrosła – przyczyniła się do tego marka autora. Poprzedni właściciel z milionera zmienił się w miliardera.

I to samo zrobi dla Ciebie Twoja marka. Nada wartość Twojej ofercie. Dlatego dobrze w nią inwestować, rozwijać ją i pielęgnować.

Silna i rozpoznawalna marka może pozwolić sobie na wyższe ceny, a i tak nie będzie narzekać na brak klientów.

Zapamiętaj to.

Podaj dalej

Co powiesz na darmowego
e-booka?

Archimedes powiedział „Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę Ziemię”. Filozof miał na myśli dźwignię. Czyli mechanizm, który pozwala zamienić mały wysiłek w ogromne efekty. 

W ebooku zebrałem 10 pomysłów na marketingowe dźwignie.
Chcesz je poznać? Zapisz się.