pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
Czas czytania: 9 min
Poziom trudno艣ci:

Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek – 7 szablon贸w

Podaj dalej

David Ogilvy, guru copywritingu, powiedzia艂 kiedy艣: 鈥炁歳ednio pi臋膰 razy wi臋cej os贸b czyta nag艂贸wek ni偶 tre艣膰 tekstu鈥.

Te s艂owa pad艂y kilkadziesi膮t lat temu, gdy konkurencja o uwag臋 czytelnika by艂a mniejsza. Zatem dzi艣 tytu艂 tekstu odgrywa jeszcze wi臋ksz膮 rol臋. Dlatego warto nauczy膰 si臋 pisa膰 chwytliwe i skuteczne nag艂贸wki. I o tym w艂a艣nie jest ten artyku艂.

Dowiesz si臋 z niego, jak napisa膰 nag艂贸wek, kt贸ry zwraca uwag臋, intryguje oraz przekonuje do klikni臋cia i przeczytania tekstu. Poza tym poznasz szablony chwytliwych nag艂贸wk贸w.

Zacznijmy jednak od pocz膮tku.

Kiedy napisa膰 nag艂贸wek?

Zanim w og贸le u艂o偶ysz nag艂贸wek, zastan贸w si臋, kiedy warto to zrobi膰 鈥 przed napisaniem w艂a艣ciwego tekstu czy po zako艅czeniu pracy nad nim.

I jedno, i drugie podej艣cie ma pewne wady i zalety. Wyb贸r zale偶y przede wszystkim od Twojego stylu pracy. Dlatego przyjrzymy si臋 obu szko艂om bli偶ej.

Je偶eli decydujesz si臋 najpierw u艂o偶y膰 nag艂贸wek, powiniene艣 wiedzie膰, o czym w og贸le chcesz pisa膰. A to nie zawsze jest oczywiste. Szczeg贸lnie je艣li w trakcie pisania przychodz膮 Ci do g艂owy nowe pomys艂y. Pod ich wp艂ywem cz臋sto zmienia si臋 perspektywa, z kt贸rej przedstawiasz temat.

Je艣li najpierw stworzysz nag艂贸wek, narzucisz sobie pewne ograniczenia. B臋dziesz musia艂 艣ci艣le trzyma膰 si臋 ustalonego wcze艣niej tytu艂u.

Wyb贸r tematu przed pisaniem mo偶e by膰 r贸wnie偶 zalet膮. W贸wczas nag艂贸wek staje si臋 drogowskazem. Pomaga zdecydowa膰, z kt贸rych fragment贸w tekstu zrezygnowa膰.

Za艂贸偶my, 偶e od razu tytu艂ujesz tekst nast臋puj膮co: 鈥10 zalet wczesnego chodzenia spa膰鈥. Dzi臋ki temu wiesz, 偶e powiniene艣 porusza膰 tylko dobre strony wczesnego zasypiania. Dlatego pomijasz wszystkie wady.

Poza tym wiesz, 偶e w tek艣cie wymienisz dok艂adnie 10 argument贸w. W rezultacie skupisz si臋 wy艂膮cznie na tym, co wa偶ne z punktu widzenia tytu艂u. Dlatego pisz膮c, nie zgubisz si臋 w g膮szczu informacji i pomys艂贸w.

Jednak je艣li siadasz do pisania bez sprecyzowanej wizji tekstu, poczekaj z u艂o偶eniem nag艂贸wka do czasu, gdy sko艅czysz pisa膰. Dzi臋ki temu pozwolisz sobie na wi臋ksz膮 swobod臋 i b臋dziesz m贸g艂 skaka膰 mi臋dzy pomys艂ami.

Oczywi艣cie wybieraj膮c t臋 drog臋, ryzykujesz, 偶e sko艅czysz w jakim艣 niespodziewanym miejscu. Na przyk艂ad zamiast o zaletach wczesnego chodzenia spa膰 napiszesz tekst na temat pozytyw贸w wstawania o 5:00. Nie ma w tym nic z艂ego, o ile jeste艣 na to gotowy. Je艣li Ci to nie przeszkadza, 艣mia艂o u艂贸偶 nag艂贸wek dopiero wtedy, gdy sko艅czysz pisa膰.

Bez wzgl臋du na to, kt贸re rozwi膮zanie wybierzesz, pami臋taj: Tw贸j nag艂贸wek ma tylko jedno, ale piekielnie wa偶ne zadanie.

Rola nag艂贸wka

Zanim porozmawiamy o roli nag艂贸wka w tek艣cie, zastan贸wmy si臋 nad tym, w czym nag艂贸wek Ci nie pomo偶e. Niezale偶nie od tego, czy uk艂adasz opis kremu do d艂oni, czy piszesz artyku艂 na blog na temat zalet wczesnego wstawania, starasz si臋 czytelnikowi co艣 sprzeda膰. W pierwszym przypadku jest to produkt, w drugim 鈥 pewna idea. Nie pr贸buj jednak sprzedawa膰 samym nag艂贸wkiem.

呕eby cokolwiek sprzeda膰, potrzeba wi臋cej s艂贸w i argument贸w, ni偶 mie艣ci nag艂贸wek. Dlatego tytu艂 tekstu nigdy nie sprzedaje.

Odgrywa za to inne wa偶ne role: filtruje czytelnik贸w, zwraca uwag臋, zach臋ca do czytania i sk艂ada obietnic臋.

Dobry nag艂贸wek jest jak sito. Zatrzymuje osoby niezainteresowane tekstem i dopuszcza tylko te, kt贸re chc膮 tekst przeczyta膰.

Tytu艂: 鈥濪laczego warto nauczy膰 si臋 malowa膰 akwarelami?鈥 od razu sygnalizuje, 偶e jest przydatny dla os贸b, kt贸re chc膮 zdoby膰 umiej臋tno艣ci w艂a艣nie w tej dziedzinie. Dzi臋ki temu niezainteresowani tematem zignoruj膮 nag艂贸wek i tekst. I bardzo dobrze. Nie chcesz traci膰 czasu na te osoby. Poza tym nie chcesz marnowa膰 czasu tych, kt贸rzy chc膮 nauczy膰 si臋 malowa膰 flamastrami.

Ponadto chwytliwy nag艂贸wek zwraca uwag臋 czytelnika. Co z tego, 偶e napiszesz 艣wietny tekst, je艣li nikt go nie zauwa偶y?

Tytu艂: 鈥濭dzie kucharek sze艣膰, tam nie ma co je艣膰鈥 to przyk艂ad z艂ego nag艂贸wka. To powiedzenie absolutnie nie przykuwa uwagi. Jest oklepane jak niedzielny schabowy. Z kolei tytu艂: 鈥濪laczego w pe艂nej lod贸wce nigdy nie ma co je艣膰?鈥 to ju偶 inna bajka. Intryguje i zach臋ca do czytania. A skoro ju偶 przy tym jeste艣my鈥

Dobry nag艂贸wek pozostawia w g艂owie czytelnika niewiadom膮 鈥 luk臋, kt贸r膮 wype艂ni膰 mo偶e tylko lektura w艂a艣ciwego tekstu. Dlatego zamiast pisa膰: 鈥濸yszne ciasto z jab艂ek鈥, napisz: 鈥濵a艂o znane ciasto z popularnych owoc贸w鈥. W ten spos贸b zaintrygujesz czytelnika i dasz mu pow贸d do czytania.

Jeszcze lepiej, je艣li nag艂贸wek obiecuje czytelnikowi pewn膮 warto艣膰. Ka偶dy z wy偶ej wymienionych tytu艂贸w sk艂ada obietnic臋. Nie zawsze wprost. Czasem w domy艣le.

鈥濪laczego warto nauczy膰 si臋 malowa膰 akwarelami?鈥 鈥 czytelnik dowie si臋 czego艣 nowego.

鈥濪laczego w pe艂nej lod贸wce nigdy nie ma co je艣膰?鈥 鈥 czytelnik pozna odpowied藕 na nurtuj膮ce pytanie.

鈥濵a艂o znane ciasto z popularnych owoc贸w鈥 鈥 czytelnik pozna przepis na nowy wypiek.

Dobry nag艂贸wek obiecuje, 偶e tekst wzbogaci odbiorc臋. Dlatego ten ch臋tniej klika lub czyta.

By膰 mo偶e s膮dzisz, 偶e jeden nag艂贸wek nie mo偶e odgrywa膰 wszystkich czterech r贸l, 偶e to trudne zadanie. Nic bardziej mylnego, to proste. Ale 偶eby napisa膰 taki tytu艂, musisz najpierw pozna膰 cechy dobrego nag艂贸wka.

Jak napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek 鈥 10 cech

Dobry nag艂贸wek:

  1. Jest prosty.
    Dobry tytu艂 nie komplikuje czytelnikowi 偶ycia. Ludzie maj膮 wystarczaj膮co du偶o codziennych problem贸w. Tw贸j nag艂贸wek nie powinien by膰 jednym z nich.
  1. Jest zrozumia艂y.
    Czytelnik to leniwe stworzenie. Przeczyta Tw贸j tekst (i nag艂贸wek), je艣li od razu zrozumie, co chcesz mu powiedzie膰. Je偶eli u艂o偶ysz niejasny tytu艂, czytelnik go zignoruje.
  1. Jest osobisty.
    Czyli odnosi si臋 bezpo艣rednio do czytelnika. Nikt nie chce czyta膰 tekst贸w na tematy, kt贸re dotycz膮 kogo艣 innego.
  1. Zaskakuje.
    Nudne i banalne nag艂贸wki sprawdza艂y si臋 w szkole. W marketingu i blogosferze czytelnika trzeba zaskakiwa膰, 偶eby zwr贸ci膰 jego uwag臋.
  1. Sygnalizuje co艣 nowego.
    Czytelnik przeczyta Tw贸j tekst, je艣li uzna, 偶e dowie si臋 z niego czego艣, o czym wcze艣niej nie wiedzia艂.
  1. Wzbudza ciekawo艣膰.
    Ciekawo艣膰 to paliwo nap臋dzaj膮ce internetow膮 rakiet臋. Zaciekawieni ludzie klikaj膮 w linki, aby dowiedzie膰 si臋, co znajd膮 po drugiej stronie.
  1. Oferuje korzy艣ci.
    Tw贸j czytelnik jest egoist膮. Kliknie nag艂贸wek lub przeczyta tekst tylko wtedy, gdy uzna, 偶e na tym skorzysta.
  1. Opowiada histori臋.
    Historie wzbudzaj膮 nasz膮 ciekawo艣膰. Nie umiemy ich zignorowa膰. Je艣li potrafisz wple艣膰 w nag艂贸wek opowie艣膰, zwr贸cisz uwag臋 czytelnika.
  1. Stanowi esencj臋 tekstu.
    Czy Tw贸j nag艂贸wek jasno sygnalizuje, o czym jest w艂a艣ciwy tekst? Powinien. Czytelnik chce wiedzie膰, w co inwestuje sw贸j czas i swoj膮 uwag臋.
  1. Szokuje.
    Na koniec zostawi艂em cech臋, z kt贸r膮 powiniene艣 obchodzi膰 si臋 ostro偶nie. Czytelnika 艂atwo zaszokowa膰, trudniej zrobi膰 to ze smakiem.

    Kiedy艣 bole艣nie przekona艂a si臋 o tym marka Tiger. Producent niegdy艣 popularnego napoju pojecha艂 po bandzie 鈥 a klienci pojechali po napoju.
Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek - 7 szablon贸w

Przyk艂ady chwytliwych nag艂贸wk贸w

A teraz sp贸jrz na przyk艂ady chwytliwych nag艂贸wk贸w i tytu艂贸w. Posiadaj膮 one jedn膮 lub wi臋cej z wy偶ej wspomnianych cech.

Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek - 7 szablon贸w

鈥濲ak zdoby膰 przyjaci贸艂 i zjedna膰 sobie ludzi鈥 鈥 tytu艂, kt贸ry jest jednocze艣nie nag艂贸wkiem. Prosty, zrozumia艂y, oferuje korzy艣膰 i stanowi esencj臋 tekstu.

Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek - 7 szablon贸w

鈥濪o You Make These Mistakes in English?鈥, czyli: 鈥濩zy pope艂niasz te b艂臋dy w j臋zyku angielskim?鈥 鈥 ten nag艂贸wek jest:

  • osobisty 鈥 鈥瀋zy ja pope艂niam b艂臋dy?鈥;
  • zaskakuj膮cy 鈥 鈥瀋zyli mog臋 pope艂nia膰 jakie艣 b艂臋dy?鈥;
  • wzbudza ciekawo艣膰 鈥 鈥瀋iekawe, czy pope艂niam te b艂臋dy鈥;
  • oferuje korzy艣ci 鈥 鈥瀌owiem si臋, jakie to b艂臋dy, i przestan臋 je pope艂nia膰鈥.
Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek - 7 szablon贸w

鈥濼hey Laughed When I Sat Down At the Piano. But When I Started to Play!鈥, czyli: 鈥炁歮iali si臋, gdy usiada艂em do pianina, ale gdy zacz膮艂em gra膰!鈥 鈥 ten nag艂贸wek:

  • opowiada histori臋 鈥 najpierw si臋 艣miali, a p贸藕niej co艣 si臋 wydarzy艂o;
  • wzbudza ciekawo艣膰 鈥 zastanawiamy si臋, co si臋 wydarzy艂o.

Jak widzisz, skuteczno艣膰 dobrego nag艂贸wka zale偶y w艂a艣nie od tego, ile wspomnianych cech w nim przemycisz.

Mo偶e wydawa膰 si臋 to trudne. Szczeg贸lnie 偶e tytu艂y zazwyczaj s膮 po prostu kr贸tkie. Jednak zaraz przekonasz si臋, 偶e wstrzykiwanie dobrych cech w nag艂贸wki jest 艂atwe. Wszystko dzi臋ki szablonom dobrych nag艂贸wk贸w.

Szablony chwytliwych nag艂贸wk贸w

Ludzie s膮dz膮, 偶e copywriting to umiej臋tno艣膰 kreatywnego pisania. Jednak myl膮 si臋. Copywriting sk艂ada si臋 w 20% z kreatywno艣ci, a w 80% 鈥 ze sprawdzonych formu艂.

To samo tyczy si臋 nag艂贸wk贸w. Dobry nag艂贸wek oparty jest na sprawdzonym i skutecznym schemacie. Przyjrzyjmy si臋 kilku z nich.

Nag艂贸wek opisowy

To najprostszy rodzaj nag艂贸wka. Po prostu opisuje, o czym jest tekst. Na przyk艂ad: 鈥濶auka gry na gitarze dla pocz膮tkuj膮cych鈥.

Tego typu nag艂贸wki s膮 ultraproste, zrozumia艂e, ale nie zawsze przekonuj膮 czytelnik贸w do zapoznania si臋 z tekstem. Szczeg贸lnie je艣li odbiorcom brakuje motywacji do czytania.

Nag艂贸wek 鈥瀓ak鈥

Tego rodzaju tytu艂 obiecuje czytelnikowi warto艣膰 鈥 odpowied藕 na pytanie lub spos贸b na rozwi膮zanie problemu.

Na przyk艂ad: 鈥濲ak krok po kroku nauczy膰 si臋 gry na gitarze?鈥.

Nag艂贸wek 鈥瀓ak鈥 idealnie nadaje si臋 do tekst贸w, kt贸re pomagaj膮 rozstrzygn膮膰 pewien problem. Poza tym dzi臋ki swojej strukturze u艂atwia pozycjonowanie tekstu. Internauci, szukaj膮c informacji w Google, wpisuj膮 pytania zaczynaj膮ce si臋 w艂a艣nie od s艂owa 鈥瀓ak鈥. Na przyk艂ad: 鈥濲ak naprawi膰 ciekn膮cy kran?鈥.

Nag艂贸wek obiecuj膮cy warto艣膰

Ten rodzaj nag艂贸wka od razu przechodzi do rzeczy 鈥 sk艂ada czytelnikowi obietnic臋. Po prostu m贸wi, co czytelnik otrzyma lub czego si臋 dowie, klikaj膮c w link.

Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek - 7 szablon贸w

Nag艂贸wek zaskakuj膮cy

Ten nag艂贸wek przyci膮ga czytelnika, szokuj膮c go. Najcz臋艣ciej zestawia dwie niezwi膮zane ze sob膮 idee.

Na przyk艂ad lod贸wka, komputer i kot maj膮 niewiele wsp贸lnego. Dlatego poni偶sza reklama skutecznie zwraca uwag臋.

Jak szybko napisa膰 chwytliwy nag艂贸wek - 7 szablon贸w

Pytanie pozorne

Ten szablon nag艂贸wka stosuj, 偶eby odfiltrowa膰 czytelnik贸w zainteresowanych Twoim tekstem od tych niezainteresowanych nim.

Pytanie pozorne to pytanie, na kt贸re czytelnik musi sobie odpowiedzie膰, aby czyta膰 dalej. Przy czym w艂a艣ciwa odpowied藕 jest tylko jedna 鈥 TAK.

Na przyk艂ad zamiast pisa膰:
鈥濿ielkimi krokami zbli偶aj膮 si臋 nowe trendy w projektowaniu wn臋trz鈥,

napisz:
鈥濩zy nie by艂oby 艣wietnie pozna膰 nowe trendy w projektowaniu wn臋trz?鈥.

W ten spos贸b trafisz tylko do os贸b zainteresowanych tematem. Dodatkowo gdy czytelnik odpowie sobie 鈥瀟ak鈥, zmotywuje si臋 do czytania.

Lista

To nag艂贸wek, kt贸ry od razu sygnalizuje czytelnikowi liczb臋 informacji w tek艣cie. Ludzie czuj膮 si臋 bezpiecznie, widz膮c tytu艂: 鈥8 krok贸w do lepszej gry na gitarze鈥. Jasne jest, 偶e w tek艣cie znajduje si臋 nie wi臋cej i nie mniej ni偶 8 krok贸w. Dzi臋ki temu czytelnik wie, ile czasu musi zarezerwowa膰 sobie na lektur臋.

Nag艂贸wek por贸wnuj膮cy warto艣膰 i cen臋

To tytu艂, kt贸ry zach臋ca czytelnika do przeczytania oferty. Znajduj膮 si臋 w nim jej dwa najwa偶niejsze elementy: warto艣膰 oraz cena.

Ten nag艂贸wek (jak wcze艣niej ustalili艣my) nie sprzedaje. Ale dzi臋ki interesuj膮cej strukturze wzbudza ciekawo艣膰 i zach臋ca do czytania.

Przyk艂ad: 鈥67-calowy [korzy艣膰] telewizor w cenie smartfona [cena]鈥.

Jak szybko u艂o偶y膰 chwytliwy nag艂贸wek?

Szablony szablonami. Co jednak, je艣li nadal nie masz pomys艂u na w艂asny chwytliwy 鈥 taki, kt贸ry zach臋ci czytelnik贸w do przeczytania Twojej oferty 鈥 nag艂贸wek?

Wedy wykorzystaj prosty trik, kt贸ry nazywa si臋: 鈥濿 razie problem贸w zbij szybk臋鈥.

Technika sk艂ada si臋 z pi臋ciu krok贸w.

Krok #1. Uzupe艂nij zdanie: 鈥濵贸j produkt pomaga klientom, poniewa偶鈥︹.
Przyk艂ad: 鈥濵贸j produkt pomaga klientom, poniewa偶 pozwala im zgubi膰 zb臋dne kilogramy鈥. (W przypadku konsultacji dietetycznych).

Krok #2. Usu艅 wszystko a偶 do s艂owa 鈥瀙oniewa偶鈥 w艂膮cznie.
Przyk艂ad: 鈥濸ozwala im zgubi膰 zb臋dne kilogramy鈥.

Krok #3. Zamie艅 鈥瀒m鈥 na 鈥濩i鈥.
Przyk艂ad: 鈥濸ozwala Ci zgubi膰 zb臋dne kilogramy鈥.

Krok #4. Dodaj na pocz膮tku: 鈥濸rosty spos贸b, kt贸ry鈥.
Przyk艂ad: 鈥濸rosty spos贸b, kt贸ry pozwoli Ci zgubi膰 zb臋dne kilogramy鈥.

Krok #5 (opcjonalny). Dodaj na ko艅cu: 鈥瀢 X miesi臋cy/tygodni/dni鈥.
Przyk艂ad: 鈥濸rosty spos贸b, kt贸ry pozwoli Ci zgubi膰 zb臋dne kilogramy w miesi膮c鈥.

Voil脿. Nag艂贸wek gotowy. Mo偶e nie jest idealny, ale i tak lepszy od 90% nag艂贸wk贸w, kt贸re znajdziesz w internecie.

Chwytliwy nag艂贸wek 鈥 na co uwa偶a膰?

Uk艂adaj膮c tytu艂, uwa偶aj, 偶eby nie powo艂a膰 do 偶ycia clickbaita, czyli zdeformowanego brata bli藕niaka dobrego nag艂贸wka.

Clickbait to podst臋pny tw贸r, kt贸ry 偶eruje na ciekawo艣ci czytelnik贸w. Okrada ich z uwagi, nie daj膮c nic w zamian. To znaczy, 偶e clickbaitowy nag艂贸wek zapowiada korzy艣膰, jednak obietnicy nie dotrzymuje.

Bardzo mo偶liwe, 偶e sam kiedy艣 pad艂e艣 jego ofiar膮. Na przyk艂ad klikn膮艂e艣 w tytu艂, kt贸ry brzmia艂 podobnie do tego: 鈥濨艂臋dy, jakie pope艂niamy podczas 艣niadania鈥. Jednak z artyku艂u dowiedzia艂e艣 si臋, 偶e najpowa偶niejszym b艂臋dem podczas 艣niadania jest鈥 pomijanie 艣niadania.

Pami臋tasz, co wtedy czu艂e艣? Czu艂e艣 si臋 oszukany i z艂y. Poza tym do dzi艣 omijasz t臋 stron臋 szerokim 艂ukiem.

Dlatego uk艂adaj膮c nag艂贸wki, pami臋taj, 偶e za ich pomoc膮 zaci膮gasz kredyt zaufania u czytelnika. Upewnij si臋, 偶e Tw贸j tekst ten kredyt sp艂aci.

Nag艂贸wki SEO

Wi臋kszo艣膰 nag艂贸wk贸w b臋dziesz uk艂ada膰 z zamiarem zwr贸cenia uwagi czytelnika. Jednak czasem b臋dziesz pisa艂 tekst, 偶eby wypozycjonowa膰 go w wyszukiwarce.

Wtedy pracuj z my艣l膮 o robotach internetowych. To one analizuj膮 nag艂贸wki. Na podstawie s艂贸w w nich zawartych decyduj膮, na kt贸rej pozycji pokaza膰 Tw贸j artyku艂.

Im bli偶ej lewej strony nag艂贸wka umie艣cisz s艂owo kluczowe, tym lepiej roboty zrozumiej膮, na jaki temat piszesz. Tym samym masz wi臋ksz膮 szans臋 zaj膮膰 wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania.

Za艂贸偶my, 偶e celujesz we fraz臋 鈥瀓ak nauczy膰 si臋 gra膰 na gitarze鈥. W tej sytuacji nag艂贸wek: 鈥濸oradnik dla pocz膮tkuj膮cych gitarzyst贸w鈥 nic Ci nie da. Lepiej zatytu艂uj sw贸j tekst nast臋puj膮co: 鈥濲ak nauczy膰 si臋 gry na gitarze? Poradnik dla pocz膮tkuj膮cych鈥.

Pami臋taj jednak, 偶e Google w zaleceniach dla specjalist贸w od pozycjonowania radzi: 鈥濿 pierwszej kolejno艣ci pisz dla ludzi, dopiero potem dla robot贸w鈥.

Dlatego nawet je艣li Twoim celem jest u艂o偶enie nag艂贸wka dla internetowych robot贸w, na pierwszym miejscu i tak stawiaj czytelnika.

Jak u艂o偶y膰 chwytliwy nag艂贸wek. Podsumowanie.

  1. Nag艂贸wek mo偶esz wymy艣li膰 przed napisaniem w艂a艣ciwego tekstu lub po zako艅czeniu pracy nad nim. Wszystko zale偶y od Twojego stylu pisania.
  2. Dobry nag艂贸wek filtruje, zwraca uwag臋, zach臋ca do czytania i sk艂ada obietnic臋.
  3. Dobry nag艂贸wek posiada przynajmniej jedn膮 z nast臋puj膮cych cech (ale im wi臋cej, tym lepiej): jest prosty, zrozumia艂y, osobisty, zaskakuj膮cy, sygnalizuje nowo艣膰, wzbudza ciekawo艣膰, oferuje korzy艣ci, opowiada histori臋, stanowi esencj臋 tekstu, szokuje.
  4. Dobry nag艂贸wek opiera si臋 na sprawdzonych schematach.
  5. Gry brakuje Ci pomys艂贸w, skorzystaj z techniki: 鈥濿 razie problem贸w zbij szybk臋鈥.
  6. Unikaj clickbait贸w.
  7. Pami臋taj o SEO, ale na pierwszym miejscu stawiaj czytelnika.

Je艣li zastosujesz si臋 do rad z tego artyku艂u, ju偶 nigdy wi臋cej nie stworzysz kiepskiego nag艂贸wka. I tego gor膮co Ci 偶ycz臋.

Podaj dalej

Co powiesz na darmowego
e-booka?

Archimedes powiedzia艂 „Dajcie mi punkt oparcia, a porusz臋 Ziemi臋”. Filozof mia艂 na my艣li d藕wigni臋. Czyli mechanizm, kt贸ry pozwala zamieni膰 ma艂y wysi艂ek w ogromne efekty. 

W ebooku zebra艂em 10 pomys艂贸w na marketingowe d藕wignie.
Chcesz je pozna膰? Zapisz si臋.