Obiekcje klienta. Jak szybko sobie z nimi radzić. Poradnik.
Podaj dalej
Obiekcje-klienta
Podobało Ci się? Chcesz wiedzieć, kiedy pojawi się nowy odcinek? Subskrybuj!
„Za drogo”, „może innym razem”, „nie potrzebujemy tego”. Te słowa są znakiem, że trafił Ci się klient z obiekcjami. Jeśli, jak większość ludzi, sądzisz, że obiekcje to mur, który trudno przeskoczyć, to mylisz się. Z tego artykułu dowiesz się jak sobie z obiekcjami poradzić.
Obiekcje to bardzo częsty sygnał, że klient jest już niemal gotowy na zakup Twojego produktu lub usługi. Potrzebuje jednak delikatnego pchnięcia. Impulsu, który pomoże klientowi podjąć właściwą decyzję.
Czym są obiekcje klienta?
Obiekcja bardzo często oznacza, że klient rozważa zakup, a to zawsze jest dobra wiadomość. Gdy klient mówi: „to zbyt drogo”, to nie ma na myśli „nie potrzebuję tego”. To, co konsument sygnalizuje to fakt, że brakuje mu informacji o Twoim produkcie. Jak zatem radzić sobie z obiekcjami klientów?
Zaraz przekonasz się, że z większością obiekcji poradzisz sobie, udzielając klientowi dodatkowych informacji. Najtrudniejsza część to rozpoznanie typów obiekcji. Możesz spotkać się obiekcjami dotyczącymi: cech produktu, wad produktu, ceny oraz konkurencji.