Jak przygotowa膰 swoj膮 firm臋 do funkcjonowania w 艣rodowisku online? - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
Czas czytania: 7 min
Poziom trudno艣ci:

Jak przygotowa膰 swoj膮 firm臋 do funkcjonowania w 艣rodowisku online?

Podaj dalej

Najcz臋艣ciej powtarzane s艂owo roku 2020 to bez w膮tpienia 鈥濳ORONAWIRUS鈥. Jednak bior膮c pod uwag臋 to, jak pandemia wp艂yn臋艂a na nasze 偶ycie, na podium powinno znale藕膰 si臋 r贸wnie偶 s艂owo ZMIANA. Rozpocz臋艂y si臋 szczepienia i wirus kiedy艣 zniknie. Jednak 偶ycie po pandemii d艂ugo nie wr贸ci do stanu sprzed roku 2020, a niekt贸re zmiany stan膮 si臋 po prostu now膮 rzeczywisto艣ci膮.

Na rynku przetrwaj膮 firmy, kt贸re si臋 do niej przystosuj膮, ale zanim to nast膮pi, przedsi臋biorcy musz膮 dopilnowa膰 kilku rzeczy.

艁aziec to ryba inna ni偶 wszystkie. 呕yje zar贸wno w wodzie, jak i na l膮dzie. Ewolucja poza skrzelami wyposa偶y艂a 艂a藕ca w p艂uca oraz p艂etwy przypominaj膮ce 艂apy. 艁uski tej niezwyk艂ej ryby pozwalaj膮 jej przetrwa膰 ekstremalnie trudne warunki. Dzi臋ki temu 艂aziec szybko przemieszcza si臋 mi臋dzy 艂owiskami i na brak po偶ywienia nie narzeka. Pomy艣l przez chwil臋 o swojej firmie jak o rybie. L膮d to 艣rodowisko, w kt贸rym dotychczas prowadzi艂e艣 biznes offline.

呕eby poradzi膰 sobie w wodzie, czyli w internecie, Twoja firma powinna by膰 jak 艂aziec. Przystosowa膰 si臋. W ten spos贸b zapewnisz sobie sta艂y dost臋p do klient贸w. Ewolucja 艂a藕ca trwa艂a kilka milion贸w lat. Twoja firma tyle czasu nie ma. Aby przetrwa膰, musisz ewoluowa膰 szybciej. Na szcz臋艣cie to mo偶liwe. Musisz jednak zadba膰 o trzy kluczowe obszary.

Jak przygotowa膰 swoj膮 firm臋 do funkcjonowania w 艣rodowisku online?
艁aziec Indyjski

Po pierwsze produkt

Internet to 艣rodowisko obszerniejsze ni偶 offline, wi臋c szanse na rozw贸j s膮 wi臋ksze. Wi臋ksza jest tu r贸wnie偶 konkurencja. Musisz wi臋c si臋 zastanowi膰, jak wyr贸偶nisz sw贸j produkt na tle produkt贸w konkurencji.

Podczas tradycyjnych zakup贸w decydowa艂a wygoda, wolne miejsce na parkingu lub sklep blisko domu. W internecie to przestaje mie膰 znaczenie. Je艣li chcesz, aby ludzie kupowali u Ciebie, daj im pow贸d. Skoro nie mo偶esz konkurowa膰 wygodnym parkingiem, zmie艅 to, jak ludzie postrzegaj膮 Tw贸j produkt. Jak to zrobi膰?

Strategie s膮 dwie. Od Twojego produktu zale偶y, kt贸r膮 wybierzesz. Je艣li dzia艂asz w niszy i sprzedajesz unikalny towar, masz szcz臋艣cie. Taki produkt cz臋sto sam si臋 wyr贸偶nia. Nie oznacza to jednak, 偶e masz problem z g艂owy. Ale o tym za moment.

Najpierw przyjrzyjmy si臋 towarom skomodyzowanym, czyli takim, kt贸re niewiele r贸偶ni膮 si臋 od siebie. Je艣li sprzedajesz spinacze, dla internetowego klienta nie ma znaczenia, gdzie je kupi. Wiele os贸b zrobi to tam, gdzie jest po prostu taniej. Jednak strategia wyr贸偶nienia si臋 nisk膮 cen膮 sprawdza si臋 tylko na kr贸tk膮 met臋.

Pomijaj膮c zagro偶enia zwi膮zane z rentowno艣ci膮 istnieje jeszcze ryzyko, 偶e trafisz na klient贸w, kt贸rzy wi膮偶膮 jako艣膰 produktu z cen膮. Nowa firma w internecie z niskimi cenami wzbudzi podejrzliwo艣膰. A klienci wol膮 unika膰 ryzykownych transakcji.

Dlatego zamiast przyci膮ga膰 nisk膮 cen膮, popracuj nad swoim 鈥瀌laczego鈥. 艢wiadomy klient, a takim jest konsument w sieci, kupuje z konkretnego powodu 鈥 wspiera mark臋, kt贸ra walczy o miejsca pracy, wspiera r贸wnie偶 innowacje, bo chce pom贸c innym.

Je艣li jeszcze nie masz swojego 鈥瀌laczego鈥, znajd藕 je i m贸w o nim g艂o艣no. Poka偶 je na stronie internetowej i sieciach spo艂eczno艣ciowych. Twoje 鈥瀌laczego鈥 nada firmie osobowo艣膰 i zwr贸ci uwag臋 klient贸w.