6 niemarketingowych ksi膮偶ek o marketingu - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Podcast Marketing
Czas czytania: 7 min
Poziom trudno艣ci:

6 niemarketingowych ksi膮偶ek o marketingu

Podaj dalej

Zastanawiasz si臋, jakie ksi膮偶ki czyta膰, aby jeszcze bardziej zrozumie膰 swoich klient贸w, a tak偶e wi臋cej i lepiej sprzedawa膰? Jeste艣 w dobrym miejscu 鈥 zdradz臋 Ci to w tym artykule. Jednak zamiast o typowych ksi膮偶kach na temat marketingu opowiem Ci o publikacjach, kt贸re pozornie maj膮 z nim niewiele wsp贸lnego.

Zanim zaczniemy, kilka s艂贸w o tym, sk膮d taki wyb贸r.

Jakie ksi膮偶ki o marketingu czyta膰?

Szukaj膮c wiedzy na temat marketingu i sprzeda偶y, zazwyczaj najpierw si臋gamy po ksi膮偶ki, kt贸re przynajmniej kr膮偶膮 wok贸艂 tej tematyki.

Mam jednak pewien problem z takimi publikacjami. Po lekturze kilkudziesi臋ciu z nich zauwa偶y艂em, 偶e informacje w nich zawarte powtarzaj膮 si臋 鈥 z ka偶dej kolejnej ksi膮偶ki wyci膮ga艂em coraz mniej wiedzy. Dlatego w pewnym momencie zacz膮艂em szuka膰 nowych inspiracji marketingowych w ksi膮偶kach, kt贸re pozornie z marketingiem zwi膮zane nie s膮.

Dzi艣 przychodz臋 do Ciebie z sze艣cioma moim zdaniem najlepszymi publikacjami, w kt贸rych znalaz艂em najwi臋cej ciekawych informacji o marketingu i zachowaniach konsument贸w.

Kr贸tko opowiem Ci o ka偶dej z nich. Jednak nie traktuj tego tekstu jako streszczenia. To zach臋ta, aby艣 sam si臋gn膮艂 po te pozycje i je przeczyta艂.

#1 Niemarketingowa ksi膮偶ka o marketingu

6 niemarketingowych ksi膮偶ek o marketingu


Psychologia pieni臋dzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwo艣ci i szcz臋艣ciu

Pierwsza ksi膮偶ka to Psychologia pieni臋dzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwo艣ci i szcz臋艣ciu. Jej autorem jest Morgan Housel. To stosunkowo kr贸tka pozycja.

Czyta si臋 j膮 niesamowicie szybko i przyjemnie. Wszystko za spraw膮 wci膮gaj膮cych historii, kt贸re opowiada autor. Efektem jest poradnik na temat tego, jak zarabia膰 pieni膮dze i jak si臋 z nimi obchodzi膰.

Morgan Housel przekonuje, 偶e umiej臋tno艣膰 obchodzenia si臋 z pieni臋dzmi ma niewiele wsp贸lnego z tym, co o pieni膮dzach wiemy. To dobra wiadomo艣膰, bo jak przekonasz si臋 po przeczytaniu ksi膮偶ki, wiemy o nich niewiele.

W rzeczywisto艣ci umiej臋tno艣膰 obchodzenia si臋 z pieni臋dzmi zale偶y od tego, jaki mamy do nich stosunek. Wi臋kszo艣膰 os贸b s膮dzi, 偶e pieni膮dze to czysta matematyka, a inwestowanie opiera si臋 na analizach rynku.

Prawda jest jednak taka, 偶e pieni膮dze maj膮 wi臋cej wsp贸lnego z psychologi膮 ni偶 z matematyk膮. O tym, ile mamy pieni臋dzy i czy te pieni膮dze si臋 nas trzymaj膮, decyduj膮 czynniki indywidualne: wychowanie, do艣wiadczenie (nie tylko to zwi膮zane z pieni臋dzmi), emocje, a nawet szcz臋艣cie.

W publikacji Morgana Housela znalaz艂em dwie historie, kt贸re utkwi艂y mi w pami臋ci. Pierwsza dotyczy Billa Gatesa. Druga to opowie艣膰 o niemieckim kolekcjonerze dzie艂 sztuki Heinzu Berggruenie.

Z ksi膮偶ki wyci膮gn膮艂em trzy lekcje na temat marketingu:

Lekcja 1
W marketingu, tak jak w finansach, trzeba mie膰 szcz臋艣cie.

Lekcja 2
Szcz臋艣ciu mo偶na pom贸c, stosuj膮c rady, kt贸rymi dzieli si臋 autor.

Lekcja 3
Zar贸wno w finansach, jak i w marketingu lepiej pod膮偶a膰 sprawdzonymi 艣cie偶kami ni偶 nowymi