Marketing odwróconej psychologii - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
kategoria: Marketing Psychologia
Czas czytania: 2 min
Poziom trudności:

Marketing odwróconej psychologii

Czasem, żeby przekonać klienta do zakupu, trzeba zapomnieć o tradycyjnym podejściu do marketingu i zrobić coś szalonego. Na przykład zabronić klientom kupować.

Brzmi niedorzecznie? Zostań ze mną. Udowodnię Ci, że to działa.

Zacznijmy jednak od tego, że najbardziej kręcą nas rzeczy zakazane. Gdy byłeś młodszy, chciałeś oglądać filmy, które rodzice zabraniali Ci oglądać.

Choć dziś sam decydujesz, na jaki film wybierzesz się do kina, to nadal najbardziej pragniesz tego, co „zakazane”. Najlepsze są imprezy, na które Cię nie zaproszono, a samochody, na które Cię nie stać, są atrakcyjniejsze od auta, które stoi w Twoim garażu.

No właśnie. Tak już jakoś dziwnie mamy, że najbardziej smakują nam zakazane owoce. I podobnie jak biblijna Ewa, nie potrafimy się im oprzeć.

Wykorzystaj to. W jaki sposób? 

Jeśli tradycyjne podejście do marketingu nie zda egzaminu, spróbuj wykorzystać odwróconą psychologię konsumenta. Zamiast przekonywać do zakupu, zabroń klientom kupować.

Ta reklama kurtek Patagonii podniosła sprzedaż o 30%.

A w ten sposób VW podbił amerykański rynek nowym samochodem.

Obie te kampanie opierają się na fundamentalnej cesze ludzkiej natury: im bardziej coś jest zakazane, tym bardziej tego pragniemy. 

Zatem pod żadnym pozorem nie udostępniaj tego artykułu znajomym 😀.

Podobało Ci się? Mam więcej.
Sprawdź też inne artykuły..
Łukasz Hodorowicz - Blog | Podcast | Newsletter o marketingu

Pomagam firmom osiągnąć sukces, tworząc skuteczny marketing. Jestem tu, bo wierzę, że każda firma może stać się wielka. Musi tylko nauczyć się, jak robić marketing, który działa. I uważam, że świat był smutny, zanim pojawił się serial PRZYJACIELE.

Copyright ©2023 - Łukasz Hodorowicz - Blog | Podcast | Newsletter o marketingu

odkryj klientologię

Zacznij zmieniać przypadkowych konsumentów w płacących klientów

Skoncentrowana porcja wiedzy na temat marketingu i psychologi konsumenta w każdy podziałek w Twojej skrzynce. 

Zastanawiasz się, czy warto dołączyć?
Sprawdź przykładowy newsletter.