Marketing odwr贸conej psychologii - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
Czas czytania: 2 min
Poziom trudno艣ci:

Marketing odwr贸conej psychologii

Podaj dalej

Czasem, 偶eby przekona膰 klienta do zakupu, trzeba zapomnie膰 o tradycyjnym podej艣ciu do marketingu i zrobi膰 co艣 szalonego. Na przyk艂ad zabroni膰 klientom kupowa膰.

Brzmi niedorzecznie? Zosta艅 ze mn膮. Udowodni臋 Ci, 偶e to dzia艂a.

Zacznijmy jednak od tego, 偶e najbardziej kr臋c膮 nas rzeczy zakazane. Gdy by艂e艣 m艂odszy, chcia艂e艣 ogl膮da膰 filmy, kt贸re rodzice zabraniali Ci ogl膮da膰.

Cho膰 dzi艣 sam decydujesz, na jaki film wybierzesz si臋 do kina, to nadal najbardziej pragniesz tego, co 鈥瀦akazane鈥. Najlepsze s膮 imprezy, na kt贸re Ci臋 nie zaproszono, a samochody, na kt贸re Ci臋 nie sta膰, s膮 atrakcyjniejsze od auta, kt贸re stoi w Twoim gara偶u.

No w艂a艣nie. Tak ju偶 jako艣 dziwnie mamy, 偶e najbardziej smakuj膮 nam zakazane owoce. I podobnie jak biblijna Ewa, nie potrafimy si臋 im oprze膰.

Wykorzystaj to. W jaki spos贸b?聽

Je艣li tradycyjne podej艣cie do marketingu nie zda egzaminu, spr贸buj wykorzysta膰 odwr贸con膮 psychologi臋 konsumenta. Zamiast przekonywa膰 do zakupu, zabro艅 klientom kupowa膰.

Ta reklama kurtek Patagonii podnios艂a sprzeda偶 o 30%.

Marketing odwr贸conej psychologii
Marketing odwr贸conej psychologii

A w ten spos贸b VW podbi艂 ameryka艅ski rynek nowym samochodem.

Marketing odwr贸conej psychologii
Marketing odwr贸conej psychologii

Obie te kampanie opieraj膮 si臋 na fundamentalnej cesze ludzkiej natury: im bardziej co艣 jest zakazane, tym bardziej tego pragniemy. 

Zatem pod 偶adnym pozorem nie udost臋pniaj tego artyku艂u znajomym 馃榾.

Podaj dalej