Analizy kryzysów gospodarczych z ostatnich 60 lat dowodzą, że zachowania konsumentów zmieniają się w sposób przewidywalny.
Z pewnością wiesz, że dziś klient uważniej ogląda każdą złotówkę, zanim ją wyda. To jednak spore uproszczenie. W rzeczywistości to, jak konsument obchodzi się z pieniędzmi, zależy od kategorii, do której wpada Twój produkt.
Problem polega na tym, że kryzys nieźle namieszał w starym zestawieniu produktów. Obiad w restauracji, który wczoraj był czymś zwyczajnym, dziś dla wielu staje się zachcianką – i trzeba go reklamować inaczej.
Pomyślisz: „Każdy produkt i klient jest inny”. To prawda. Jednak jeśli chodzi o pilność zakupu, produkty wpadają do zamkniętego zestawu kategorii. Tak samo jest z zachowaniem konsumentów, które zmienia się według określonych schematów.
Przedsiębiorcy, którzy zrozumieją nowego konsumenta i trafnie odczytają kategorię, do której wpada ich produkt, nauczą się najlepiej przekonywać do zakupów. W efekcie będą mieli największe szanse, aby przejść przez kryzys suchą stopą.
Łukasz Hodorowicz, autor bestsellerowej książki Rozszyfruj Klienta. Sprzedawaj Więcej.
Twórca marketingowego podcastu numer 1 w Polsce.
Na co dzień pomaga przedsiębiorcom zrozumieć klientów i uczy jak wpływać na decyzje konsumentów.
Archimedes powiedział „Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę Ziemię”. Filozof miał na myśli dźwignię. Czyli mechanizm, który pozwala zamienić mały wysiłek w ogromne efekty.
W ebooku zebrałem 10 pomysłów na marketingowe dźwignie.
Chcesz je poznać? Zapisz się.