Dokładnie 42 lata temu narodził się pierwszy przenośny komputer – Osborne 1. Urządzenie cieszyło się dużą popularnością, nawet pomimo tego, że ważyło 12 kg i sporo kosztowało.
W szczytowym momencie produkowano 10 tys. komputerów miesięcznie. Dziś, po przeliczeniu, należałoby za niego zapłacić ponad 21 tys. zł.
Jednym słowem – ciężki wydatek.
🎯 Chcesz więcej pieniędzy? Zrezygnuj z nich
✅ W kasynach pieniądze zastąpiono żetonami.
✅ W sklepach łatwiej zapłacić kartą niż gotówką.
✅ W hotelowym barze wcale nie musisz płacić pieniędzmi. Podwójne cappuccino doliczasz do rachunku „na pokój”.
✅ W wielu sklepach Apple’a nie ma już nawet kas.
Dlaczego inni starają się rozdzielić pieniądze od transakcji?
Wszystko z powodu zjawiska zwanego efektem wirtualnego pieniądza.
Pod jego wpływem chętniej rozstajemy się z pieniędzmi, gdy nie musimy ich używać.
Innymi słowy: konsument chętniej kupi Twój produkt, jeśli zamiast prawdziwymi pieniędzmi będzie mógł zapłacić za niego np. kartą kredytową.
Co więcej, płacąc bezgotówkowo, klienci wydają średnio o 39% więcej, niż kiedy używają tradycyjnych pieniędzy.
🧠 Jak możesz wykorzystać to w swoim biznesie?
Zachęcaj do płatności kartą.
Nie możesz całkowicie zrezygnować z tradycyjnych pieniędzy ani nakazać klientom płacić kartą.
Możesz jednak nagradzać za płatności bezgotówkowe dodatkowym rabatem, który szybko zwróci się w postaci zakupów robionych przez klientów.
Wprowadź odroczone płatności.
Szczególnie jeśli sprzedajesz droższe produkty lub usługi. Gdy klient nie musi od razu płacić kilkuset złotych, kupuje impulsywnie, emocjonalnie i chętniej.
Zgrywalizuj zakupy.
Zamiast pieniędzy wprowadź płatność punktami stałego klienta. Oczywiście żeby zdobyć punkty, klient musi najpierw zrobić zakupy 😉.
Wprowadź subskrypcje.
Jeśli to możliwe, umożliwiaj subskrypcyjny model płatności. Klient kupuje raz, zapomina o płatności, a Ty zarabiasz.
Oni będą Ci wdzięczni, a Ty za polecenie odblokujesz ekskluzywne nagrody.
Jak dotąd udało Ci się zaprosić <<total_refs_CbISdnlkWCMdta>> osób.
Aby zaprosić więcej i odblokować nagrody, kliknij tu, skopiuj link i wyślij go znajomym.
<<Imię>>, uważasz, że newsletter jest przydatny?
Wspomnij o nim w mediach społecznościowych lub napisz mi coś miłego.
To zajmie Ci pięć sekund. Przygotowanie tego newslettera zajęło mi pięć godzin.
A przy okazji daj znać, z jakim marketingowym problemem borykasz się w tym tygodniu.
Dzięki temu będę wiedział jakie rady dla Ciebie przygotować.
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego. Łukasz Hodorowicz
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową.
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił.
Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice
Chcesz dostawać taki newsletter?
Zapisz się teraz, a w kolejny poniedziałek otrzymasz skoncentrowaną porcję wiedzy na temat klientologii i dowiesz się, jak zmieniać przypadkowych konsumentów w płacących klientów.