pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 5 min
Poziom trudności:

Co zrobić, żeby klienci przestali zwracać zakupy?

Podaj dalej
🧠 to może zabrzmieć dziwnie, ale…
⏰ Dzisiejszego maila przeczytasz w 6 minut

Cześć, <<Imię>>,

jak Ci minął weekend? Obejrzałeś coś ciekawego? Ja wreszcie wybrałem się do kina na film Avatar: Istota wody.
Czekałem na ten seans ponad 10 lat. Było warto.

Przy okazji: wiesz, jaki tytuł nosi film o wyjątkowym gadule?
The Movie😉
 

Skoro masz już co obejrzeć, to zapraszam Cię na coś jeszcze lepszego.


29 marca o godzinie 10:00 organizuję darmowy webinar.

Porozmawiamy o perswazji w copywritingu.

A dokładnie o tym, jak słowem pisanym przekonywać do zakupów i swojego zdania. Przyznasz, że to przydatna umiejętność, prawda?

Dlatego zarezerwuj miejsce już teraz (później możesz zapomnieć).

Wystarczy, że klikniesz tu lub guzik poniżej, a następnie potwierdzisz zapis za pomocą maila, którego ode mnie dostaniesz.

W razie problemów odpisz na tę wiadomość.
Zapisz mnie na webinar

A teraz zobacz, z czym jeszcze dziś do Ciebie przychodzę.

  • Co zrobić, żeby klienci przestali zwracać zakupy?
  • Czy produkty, które kupujesz, zmieniają Twój charakter?
  • Kiedy w marketingu mniej oznacza więcej?
  • Narzędzie, które uratuje nawet beznadziejne zdjęcie.

💎 Dziś w newsletterze Marketing Navigator

📘 Jak znaleźć w Google to, co inni chcieli ukryć? Na przykład kody rabatowe.
 
🧠  Klientologia: twarze w reklamach sprzedają, o ile używasz ich zgodnie z zasadami. Poznaj pięć podstawowych reguł.

🎧 Podcast prosto od Malcolma Gladwella, autora książki Błysk! Potęga przeczucia.

🛠️  Potrzebujesz logo na już, i do tego za darmo? Jest na to sposób.

📗 Książka, dzięki której stworzysz kompletny plan marketingowy na zaledwie jednej stronie kartki A4.


Marketing Navigator to newsletter dla wymagających.
Zapisz się i w każdy poniedziałek stawaj się lepszym przedsiębiorcą i marketerem.
Znajomi mają lepiej.

<<Imię>>, jako że bardzo Cię lubię, masz rabat.
-20% od ceny regularnej.

Wystarczy, że w koszyku wpiszesz kod 🎫 „mzg”
 
Zapisz mnie

📅 Kartka z kalendarza

 

Dokładnie 204 lata temu w Londynie otwarto Burlington Arcade, uważane za pierwszą galerię handlową na świecie.

Postawienie budynku zlecił lord Cavendish, aby jego żona mogła robić zakupy w bezpiecznym miejscu.

Na pamiątkę tego nietypowego prezentu w galerii porządku pilnują „strażnicy” ubrani w XIX-wieczne stroje.

🎯 Co zrobić, żeby klienci przestali zwracać zakupy?

Wyobraź sobie, że trafiasz w sklepie na dwie oferty:

  • „Kup sweter i skarpetki za 260 zł”.
  • „Kup sweter za 260 zł i odbierz skarpetki gratis”
Technicznie rzecz ujmując, obie są identyczne, więc długo się nie zastanawiasz i wybierasz jedną z nich.

Następnego dnia w innym sklepie znajdujesz ten sam sweter kilkadziesiąt złotych tańszy. Na szczęście zawsze zatrzymujesz paragony, więc możesz oddać droższy zakup.

Jak sądzisz, którą z powyższych ofert z większym prawdopodobieństwem zwrócisz?

Jeśli zachowasz się tak jak większość ludzi, to chętniej oddasz tę pierwszą: „Kup sweter i skarpetki za 260 zł”.

Okazuje się, że gdy drugi produkt w pakiecie jest gratisem, liczba zwrotów spada aż o połowę.

Dlaczego tak się dzieje?
Produkty oceniamy przez pryzmat dwóch wartości: użytkowej (wygoda, oszczędność czasu lub pieniędzy) oraz emocjonalnej (rozrywka, wspomnienia).

Ofertę „Kup produkty X i Y za Z zł” klienci postrzegają przez pryzmat wartości użytkowej. A w tej sytuacji zwrot to zimna kalkulacja.
Gdy pojawi się lepsza cena (lub klient uzna, że produkt nie spełnia jego oczekiwań), odda zakup bez mrugnięcia okiem.

W przypadku pakietu „Kup X za Z zł i odbierz Y gratis” klienci oprócz wartości użytkowej otrzymują dodatkową wartość emocjonalną – prezent. W tej sytuacji transakcja przestaje być czystą kalkulacją i w efekcie ludzie rzadziej zwracają zakupy.

Zresztą pomyśl: kiedy ostatnio zdarzyło Ci się zwrócić nawet nietrafiony prezent?

✅ Rekomendacja

Łącząc produkty w pakiety, przedstaw drugi produkt jako gratis.
Zamiast: „Kup X i Y za Z zł” napisz: „Kup X za Z zł i odbierz Y gratis”.

✍️ Cytat na dziś

Ostatnio trafiłem na cytat, który świetnie wpisuje się w dzisiejszy biznesowy krajobraz.

„Przetrwa nie najsilniejszy ani nie najinteligentniejszy gatunek – lecz ten, który potrafi najlepiej dostosowywać się do zmian”
Karol Darwin

Odpisz TAK, jeśli się z tym zgadzasz, <<Imię>>.

🎬 Popołudnie z głową

 

To, kim jesteś, wpływa na to, co kupujesz? Czy raczej to, co kupujesz, wpływa na to, kim jesteś?
Sprawdź.

🔊 Nowy odcinek podcastu Marketing z głową

Dziś wracamy do jednego z najchętniej słuchanych odcinków podcastu. Całkowicie nowy materiał ukaże się w kolejny poniedziałek. 

Teraz posłuchaj o tym, kiedy w marketingu mniej oznacza więcej.

👀 Zobacz na blogu:  Kiedy w marketingu mniej oznacza więcej.
🔈 Posłuchaj na Spotify (jeśli uznasz, że zasłużyłem, będę wdzięczny za 5 gwiazdek).
🎥 Obejrzyj na YouTubie (subskrybujesz? Nie? Zacznij).

🛠️ Narzędzie tak dobre, że powinno być zakazane

Nawet dla beznadziejnego zdjęcia jest nadzieja. PhotoRestore to sztuczna inteligencja, która wyostrzy nieostre, rozmazane lub zamglone zdjęcie.

Wystarczy kilka kliknięć, aby uratować blednące wspomnienia.

Sprawdź www.photorestore.io
 

🧠 Łamimóżdżka

Dwóch ojców i dwóch synów wybrało się na ryby. Przez cały dzień złowili tylko trzy. Jeden z mężczyzn stwierdził jednak: złapaliśmy wystarczająco dużo ryb, aby każdy dostał po jednej. Miał rację.

Jak to wytłumaczysz?

Rozwiązanie łamimóżdżki z poprzedniego tygodnia

Masz kawałek grubej liny, która podpalona z dowolnego końca, pali się dokładnie przez godzinę. Jak wykorzystać linę, żeby odmierzyć pół godziny? Uwaga: liny nie możesz przeciąć.

Poprawna odpowiedź: podpalić oba końce liny jednocześnie. Lina spali się w całości dokładnie po 30 minutach 😉.
Kto, tym razem znał odpowiedź?

Daria, Beta, Magda, Agnieszka, Paweł, Mateusz, Michał, Wioletta, Łukasz, Daniel, Karolina, Marek, Benia, Waldemar, Monika, Kamil, Dawid, Kinga, Aleksandra i Stanisław.

Brawo!
<<Imię>>, jak bardzo podobał Ci się dzisiejszy newsletter? 

🏆 Poleć newsletter znajomym. 


Oni będą Ci wdzięczni, a Ty za polecenie odblokujesz ekskluzywne nagrody.

Jak dotąd udało Ci się zaprosić <<total_refs_CbISdnlkWCMdta>> osób. 
Aby zaprosić więcej i odblokować nagrody, kliknij tu, skopiuj link i wyślij go znajomym. 
<<Imię>>, uważasz, że newsletter jest przydatny? 

Wspomnij o nim w mediach społecznościowych lub napisz mi coś miłego.


To zajmie Ci pięć sekund. Przygotowanie tego newslettera zajęło mi pięć godzin.

A przy okazji daj znać, z jakim marketingowym problemem borykasz się w tym tygodniu.
Dzięki temu będę wiedział jakie rady dla Ciebie przygotować. 

Możesz po prostu wysłać mi wiadomość lub napisać anonimowo tu. 

Spróbuję Ci pomóc.
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 

Chcesz dostawać taki newsletter?

Zapisz się teraz, a w kolejny poniedziałek otrzymasz skoncentrowaną porcję wiedzy na temat klientologii i dowiesz się, jak zmieniać przypadkowych konsumentów w płacących klientów.

Podaj dalej

Możliwość komentowania została wyłączona.

Podobało Ci się? Mam więcej.
Łukasz Hodorowicz - Blog | Podcast | Newsletter o marketingu

Pomagam firmom osiągnąć sukces, tworząc skuteczny marketing. Jestem tu, bo wierzę, że każda firma może stać się wielka. Musi tylko nauczyć się, jak robić marketing, który działa. I uważam, że świat był smutny, zanim pojawił się serial PRZYJACIELE.

Copyright ©2023 - Łukasz Hodorowicz - Blog | Podcast | Newsletter o marketingu

Co powiesz na darmowego e-booka?

Archimedes powiedział „Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę Ziemię”. Filozof miał na myśli dźwignię. Czyli mechanizm, który pozwala zamienić mały wysiłek w ogromne efekty. 

W ebooku zebrałem 10 pomysłów na marketingowe dźwignie.
Chcesz je poznać? Zapisz się.