10 marketingowych trik贸w - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Podcast Marketing
Czas czytania: 10 min
Poziom trudno艣ci:

10 marketingowych trik贸w

Podaj dalej

Streszczenie: Marketingowe triki istniej膮. Cho膰 dzia艂aj膮 inaczej, ni偶 wszyscy s膮dz膮. Zamiast od razu rozkr臋ci膰 Tw贸j biznes, przyspieszaj膮 osi膮gni臋cie rezultat贸w. Dzi臋ki tym wskaz贸wkom szybciej przeskoczysz przepa艣膰 dziel膮c膮 stref臋 maksymalnej rozpaczy od strefy maksymalnego zysku. Warunek jest jeden: r贸b w艂a艣ciwe rzeczy odpowiednio cz臋sto i wystarczaj膮co d艂ugo. Powodzenia!

Przeskoczy膰 przepa艣膰

W 1991 r. Geoffrey Moore napisa艂 ksi膮偶k臋 Przeskoczy膰 przepa艣膰. Opisa艂 w niej najtrudniejsz膮 faz臋 rozwoju ka偶dego produktu. W skr贸cie: Twoi klienci dziel膮 si臋 na innowator贸w, wczesnych na艣ladowc贸w, wczesn膮 i p贸藕n膮 wi臋kszo艣膰 oraz maruder贸w.

10 marketingowych trik贸w

Sukces odnosz膮 produkty, kt贸rym udaje si臋 dotrze膰 do wczesnej i p贸藕nej wi臋kszo艣ci. Niestety wiele produkt贸w nie potrafi przeskoczy膰 przepa艣ci dziel膮cej wczesnych na艣ladowc贸w od wczesnej wi臋kszo艣ci. To w艂a艣nie ten moment, w kt贸rym firmy upadaj膮, a ich oferta znika z rynku.

W podobny spos贸b mo偶na opisa膰 marketing ka偶dej firmy. Wi臋kszo艣膰 przedsi臋biorc贸w tkwi w tzw. strefie maksymalnej rozpaczy: publikuje posty, wysy艂a oferty, dzwoni do potencjalnych klient贸w, ale bez wi臋kszych rezultat贸w.

10 marketingowych trik贸w

呕eby dosta膰 si臋 do strefy maksymalnego zysku, nale偶y robi膰 w艂a艣ciwe rzeczy, robi膰 je wystarczaj膮co cz臋sto i wystarczaj膮co d艂ugo. Jednym s艂owem 鈥 potrzeba strategii i planu. Niewiele firm je ma. Gdy za艣 klienci nie wal膮 drzwiami i oknami, zaczyna brakowa膰 cierpliwo艣ci, a przedsi臋biorcy si臋 poddaj膮.

Je艣li i Ty jeste艣 w tym miejscu i czujesz, 偶e cierpliwo艣膰 Ci si臋 ko艅czy, mam 10 trik贸w, kt贸re pomog膮 Ci przeskoczy膰 przepa艣膰 szybciej. S膮 proste, praktycznie darmowe i natychmiast do艂aduj膮 Tw贸j marketing.

Marketingowy trik #1 鈥 zamie艅 鈥瀓a鈥 w 鈥瀟y鈥

Guru copywritingu David Ogilvy powiedzia艂: 鈥濳lient nie jest idiot膮, klient to twoja 偶ona鈥. Parafrazuj膮c, mo偶na powiedzie膰: klient nie jest idiot膮, klient jest egoist膮.

10 marketingowych trik贸w

Konsument ma w nosie Ciebie, Twoj膮 firm臋 i Twoje produkty. Im szybciej zdasz sobie z tego spraw臋, tym szybciej przeskoczysz przepa艣膰. Klient贸w interesuj膮 tylko oni sami i ich potrzeby.

Nikt nie budzi si臋 z my艣l膮: 鈥濪zi艣 kupi臋 mercedesa, 偶eby pom贸c tej wspania艂ej korporacji si臋 rozwin膮膰 i zdoby膰 nowe rynki鈥. Ludzie wstaj膮 z my艣l膮: 鈥濩hc臋 je藕dzi膰 wygodniej鈥. I nie ma si臋 co oburza膰. Trzeba si臋 z tym pogodzi膰 i zamiast o sobie, zacz膮膰 m贸wi膰 o kliencie i jego potrzebach.

Dlatego zajrzyj do swoich ofert, na swoj膮 stron臋 WWW, do ulotek i sprawd藕, jak cz臋sto piszesz o sobie, a jak cz臋sto o kliencie. Policz wszystkie: 鈥瀖y鈥, 鈥瀗asz鈥, 鈥瀖oja鈥, 鈥瀘 nas鈥 itd. oraz ka偶dy zwrot do klienta: 鈥瀟y鈥, 鈥瀟w贸j鈥, 鈥瀋iebie鈥.Je艣li 80% tekstu po艣wi臋casz klientowi, a pozosta艂e 20% sobie, to nie masz si臋 czym martwi膰. W przeciwnym razie przepisz tekst i w centrum reflektor贸w postaw klienta.

Marketingowy trik #2 鈥 zdejmij kl膮tw臋

Pozosta艅my jeszcze przy Twoich tekstach. Czy wiesz, 偶e cz臋sto dotyka je tzw. kl膮twa wiedzy? Czyli za艂o偶enie, 偶e klient wie dok艂adnie to samo, co Ty. Na przyk艂ad pisz膮c o 鈥瀘ptymalizacji proces贸w wewn膮trzsprzeda偶owych鈥, wychodzisz z za艂o偶enia, 偶e czytelnik doskonale rozumie, co to poj臋cie oznacza. Niestety mylisz si臋. Twoi klienci nie wiedz膮 tego, co wiesz Ty. W艂a艣nie dotkn臋艂o Ci臋 przekle艅stwo w艂asnej wiedzy.

Konsumenci czytaj膮 oferty, kt贸re rozumiej膮. Niezrozumia艂e od razu trafiaj膮 do kosza. A Ty zastanawiasz si臋, co jest nie tak. Przecie偶 sprzedajesz 艣wietny produkt w dobrej cenie. Ka偶dy klient o zdrowych zmys艂ach chce kupi膰 鈥瀔urtk臋 z innowacyjnego materia艂u hydrofobowego pokrytego polimerem i elementami wydrukowanymi na ploterze 3D鈥.

Na szcz臋艣cie kl膮tw臋 wiedzy mo偶na odczarowa膰. Cho膰 nie zawsze jest to 艂atwe. Poniewa偶 musisz zapomnie膰 to, co wiesz na temat swojej oferty. Tylko wtedy b臋dziesz w stanie wyt艂umaczy膰 j膮 nawet 12-latkowi. Zreszt膮 je艣li masz jakiego艣 pod r臋k膮, przetestuj na nim sw贸j tekst 鈥 sprawd藕, czy go zrozumie.

Alternatywnie skorzystaj ze strony jasnopis.pl, kt贸ra sprawdzi stopie艅 zamglenia tekstu. Im ni偶sza ocena (ni偶sze zamglenie), tym bardziej zrozumia艂y tekst. Celuj w wynik mi臋dzy 4 a 6.

10 marketingowych trik贸w
10 marketingowych trik贸w

Marketingowy trik #3 鈥 zamie艅 cechy na korzy艣ci

Ostatnia rada dotycz膮ca tekst贸w to kolejny uk艂on w stron臋 ego konsumenta. Jako przedsi臋biorca masz naturaln膮 tendencj臋 do zachwalania swoich produkt贸w i us艂ug. Piszesz wtedy o ich wspania艂ych parametrach i cechach.

Restauratorzy rozp艂ywaj膮 si臋 nad wysokiej jako艣ci dodatkami, 艣wie偶ym mi臋sem itd. Sprzedawca but贸w m贸wi za艣 o mi臋kkiej podeszwie i wygodnych wk艂adkach. Naturalnie te cechy s膮 wa偶ne. Ale dla sprzedawcy. Klient ma je gdzie艣.

Bardziej interesuj膮 go korzy艣ci wynikaj膮ce z tych cech. M贸wi膮c wprost: klient chce wiedzie膰, co b臋dzie mia艂 z tego dla siebie. Je艣li bez przerwy zachwalasz cechy swojej oferty, radz臋 Ci rozgo艣ci膰 si臋 w progu przepa艣ci. Niepr臋dko uda Ci si臋 j膮 przeskoczy膰. Na szcz臋艣cie j臋zyk cech 艂atwo zamienisz na j臋zyk korzy艣ci.

Po prostu zastan贸w si臋, co oznacza dla klienta ka偶da cecha Twojego produktu lub Twojej us艂ugi. Na przyk艂ad mi臋kka podeszwa gwarantuje, 偶e nawet po ca艂ym dniu w butach nogi nie b臋d膮 zm臋czone. Ta niewielka zmiana przyspieszy Twoj膮 podr贸偶 do strefy maksymalnego zysku.

Marketingowy trik #4 鈥 znajd藕 d藕wigni臋

Grecki filozof Archimedes powiedzia艂: 鈥濪ajcie mi punkt oparcia, a porusz臋 Ziemi臋鈥. M臋偶czyzna mia艂 na my艣li mo偶liwo艣ci, jakie daje d藕wignia. Konstrukcja pozwala ma艂ym nak艂adem si艂y przenosi膰 du偶e ci臋偶ary. Wykorzystasz j膮 r贸wnie偶 w marketingu.

10 marketingowych trik贸w

Marketingowa d藕wignia to jedna rzecz (lub wi臋cej), kt贸ra przy niewielkim wk艂adzie pracy przyniesie du偶e wyniki. Gdy Facebook uruchomi艂 p艂atne reklamy, firmy mog艂y 艂atwo i szybko dociera膰 do klient贸w na ca艂ym 艣wiecie. P艂atne reklamy pozwoli艂y stosunkowo niskim kosztem osi膮gn膮膰 milionowe zasi臋gi. Dlatego reklamy w Google czy na Facebooku s膮 dla wielu firm d藕wigni膮. Ale nas interesuj膮 d藕wignie darmowe albo przynajmniej tanie.

Dzi艣, kiedy m贸wimy o rzeczach, kt贸re u艂atwiaj膮 i przyspieszaj膮 prac臋, od razu my艣limy o sztucznej inteligencji. Ona pomo偶e Ci zrobi膰 research, napisa膰 ofert臋, u艂o偶y膰 opis produktu. Je艣li umiesz korzysta膰 z ChatGPT i podobnych aplikacji, zamienisz ma艂y nak艂ad pracy na du偶e efekty 鈥 czyli znajdziesz swoj膮 d藕wigni臋.

Czasem jedyne, czego potrzebujesz, 偶eby przeskoczy膰 przepa艣膰, to w艂a艣ciwa d藕wignia. Je艣li chcesz pozna膰 inne pomys艂y na marketingow膮 d藕wigni臋, wype艂nij poni偶szy formularz. Wy艣l臋 Ci e-booka „10 pomys艂贸w na marketingow膮 d藕wigni臋”, czyli 10 najlepszych rozwi膮za艅, kt贸re przy niewielkiej pracy daj膮 wielkie efekty.

Pobierz e-booka "10 pomys艂贸w na marketingow膮 d藕wigni臋"


Marketingowy trik #5 鈥 spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci

Ludzie kupuj膮 tam, gdzie kupuj膮 inni. To znaczy, 偶e podejmuj膮c decyzje o zakupie, kierujemy si臋 wyborami rodziny, znajomych, a nawet obcych. To jedna z fundamentalnych cech ludzkiej natury. Dlatego pokazuj klientom, 偶e inni te偶 u Ciebie kupili 鈥 czyli dostarczaj spo艂ecznych dowod贸w s艂uszno艣ci.

Jako dow贸d 艣wietnie sprawdzaj膮 si臋: recenzje klient贸w, wyniki sprzeda偶y, referencje itp. Czyli wszystko, co potwierdza, 偶e ludzie ju偶 Ci zaufali.bSpo艂eczne dowody s艂uszno艣ci wyst臋puj膮 w dw贸ch rodzajach: ilo艣ciowym i jako艣ciowym.

Ilo艣ciowe to pojedyncza recenzja na Facebooku, opinia w Google, statystyki odwiedzin sklepu internetowego itp. Tego typu dowody 艂atwo dostarczy膰. Od klienta i od Ciebie wymagaj膮 niewiele pracy. Ale 偶eby zadzia艂a艂y, trzeba pokaza膰 ich sporo.

Odwrotnie ni偶 w przypadku dowod贸w jako艣ciowych. Czasem wystarczy jeden lub dwa, aby przekona膰 konsument贸w do zakupu. Ale o nie musisz si臋 bardziej postara膰. Jako艣ciowym dowodem jest wideo, na kt贸rym klient zachwala Tw贸j produkt, lub recenzja restauracji wystawiona przez Magd臋 Gessler.

Jako艣ciowe i ilo艣ciowe dowody spo艂ecznej s艂uszno艣ci najlepiej dzia艂aj膮 w po艂膮czeniu. Jednak najwa偶niejsze jest to, 偶e praktycznie nic Ci臋 nie kosztuj膮. Zreszt膮 podobnie jak kolejny trik.

Marketingowy trik #6 鈥 stw贸rz prosty program polece艅

呕eby szybciej przeskoczy膰 przepa艣膰, przyda Ci si臋 sta艂e 藕r贸d艂o nowych klient贸w. Pomo偶e Ci w tym program polece艅. Za艂o偶enie jest proste: ka偶dy zadowolony klient przyprowadza kolejnego. A najlepiej kilku. Program powinien dawa膰 klientom korzy艣ci. Tylko wtedy wezm膮 w nim udzia艂. Poza tym musi by膰 maksymalnie 艂atwy. Dzi臋ki temu wi臋cej os贸b do niego przyst膮pi.

Dlatego spr贸buj tego: zaoferuj klientom niewielki rabat na nast臋pny zakup, a w zamian popro艣, 偶eby polecili Ci臋 trzem swoim znajomym. Naturalnie nie ka偶dy klient przyprowadzi a偶 trzech, ale nawet je艣li zyskasz chocia偶 jednego, i tak dobrze na tym wyjdziesz.

艢wietnie sprawdza si臋 formu艂a: 鈥濲e艣li jeste艣 zadowolony z naszej wsp贸艂pracy, to pole膰 mnie trzem swoim znajomym, kt贸rzy mog膮 potrzebowa膰 mojego produktu / mie膰 podobny problem. W zamian dam Ci 10% rabatu przy nast臋pnym zakupie鈥.

Dzia艂a w 90% przypadk贸w. Spr贸buj.

Marketingowy trik #7 鈥 dodaj do oferty produkty komplementarne

S艂ysza艂e艣, 偶e taniej sprzeda膰 kolejny produkt obecnym klientom ni偶 pierwszy nowym? Pozyskanie nowego klienta jest siedem razy dro偶sze od utrzymania obecnego.

Je艣li sprzedajesz tylko jeden produkt, tracisz, poniewa偶 pokrywasz koszty wszystkich transakcji. To oznacza, 偶e p艂acisz za pozyskanie ka偶dego klienta, kt贸ry i tak kupuje u Ciebie tylko jeden produkt. Aby sprzedawa膰 wi臋cej, cz臋艣ciej i taniej, daj klientom pow贸d do kolejnych zakup贸w.

Po prostu dodaj do oferty inne produkty, kt贸re rozszerz膮 lub uzupe艂ni膮 ten kupiony przez klienta wcze艣niej. Czyli wykorzystaj cross-selling i up-selling.

Sp贸jrz, jak robi to McDonald. Sprzedawca namawia Ci臋 na zestaw powi臋kszony (produkt rozszerzony) albo proponuje 鈥瀎rytki do tego鈥 (produkt uzupe艂niaj膮cy).

10 marketingowych trik贸w

Je艣li jeste艣 np. dietetykiem, opr贸cz tradycyjnych konsultacji dodaj do oferty okresowy bilans i analiz臋 sk艂adu cia艂a. Dzi臋ki temu klienci za kilka tygodni wr贸c膮 do Ciebie po wi臋cej.

Je偶eli jeste艣 freelancerem i sprzedajesz projekty graficzne, sam podsuwaj klientowi dodatkowe pomys艂y (鈥瀉 mo偶e frytki do tego?鈥, pami臋tasz?). Dzi臋ki temu klient, zamiast szuka膰 kolejnych produkt贸w u konkurencji, zostanie u Ciebie. A skoro przy konkurencji jeste艣my鈥

Marketingowy trik #8 鈥 sta艅 si臋 inny ni偶 konkurencja

W drodze do strefy maksymalnego zysku 艣cigamy si臋 z konkurentami. Firma, kt贸ra dostanie si臋 tam pierwsza, ukroi sobie najwi臋kszy kawa艂ek tortu. Ale marketingowy wy艣cig wygrywa si臋 inaczej ni偶 tradycyjny.

W sporcie zwyci臋偶a zawodnik szybszy, zwinniejszy, silniejszy. Czyli lepszy od rywali. Natomiast w marketingu wygrywa si臋 ofert膮 inn膮. Dlatego je艣li chcesz przyci膮gn膮膰 konsument贸w po drugiej stronie przepa艣ci, nie staraj si臋 by膰 ta艅szy, szybszy, bardziej niezawodny ni偶 Twoja konkurencja. Sta艅 si臋 inny. Dlaczego?

Poniewa偶 po drugiej stronie przepa艣ci 偶yj膮 klienci 艣wiadomi. Oni pr贸bowali ju偶 w r贸偶ny spos贸b rozwi膮za膰 sw贸j problem.

To np. ludzie, kt贸rzy chc膮 robi膰 dobre zdj臋cia smartfonem, ale kt贸rym nadal kiepsko to wychodzi. Wypr贸bowali smartfony kilku marek, kt贸re obiecywa艂y lepsze efekty: 偶ywsze kolory, wi臋cej megapikseli itd. Te osoby wiedz膮, 偶e kolejny lepszy aparat niewiele zmieni. Ale aparat z now膮 technologi膮 鈥 Adaptive Pixel 鈥 m贸g艂by. On jest inny od pozosta艂ych.

Z tego powodu firmy powo艂uj膮 do 偶ycia marki wyr贸偶niaj膮ce si臋, tzw. differentiators. Tym w艂a艣nie jest technologia Samsung Adaptive Pixel w smartfonie, czy Oxi Action w odplamiaczu. Marka wyr贸偶niaj膮ca si臋 ma jedno zadanie: pom贸c klientowi odr贸偶ni膰 dany produkt od produkt贸w konkurent贸w.

Dlatego przyjrzyj si臋 temu, co m贸wi, sprzedaje i jak post臋puje konkurencja, a potem zr贸b co艣 innego. Klient zauwa偶y r贸偶nic臋 i pomo偶e Ci przeskoczy膰 przepa艣膰.

Ale zanim to si臋 stanie, zosta艅my jeszcze na moment przy Twoich konkurentach.

Marketingowy trik #9 鈥 celuj w膮sko

Zastan贸w si臋 przez chwil臋, dlaczego iPhone, Coca-Cola czy Allegro odnios艂y sukces. Naturalnie wszystkie marki maj膮 gigantyczne bud偶ety reklamowe oraz sztaby ludzi, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 marketingiem. Ale przecie偶 nie zawsze tak by艂o. Wszyscy kiedy艣 zaczynali. Jak wtedy uda艂o im si臋 wyprzedzi膰 konkurencj臋? To proste. Wcale jej nie mieli.

iPhone by艂 pierwszym i jedynym urz膮dzeniem, kt贸re 艂膮czy艂o w sobie smartfon bez klawiatury z odtwarzaczem muzyki i przegl膮dark膮 internetow膮. Coca-cola by艂a pierwszym napojem o takim smaku na rynku. Allegro by艂o pierwszym marketplace鈥檈m w Polsce. Dzi臋ki temu marki b艂yskawicznie znalaz艂y si臋 po drugiej stronie przepa艣ci.

Wiem. Ty nie mo偶esz si臋 sta膰 jedyn膮 restauracj膮, szko艂膮 j臋zykow膮 czy jedynym dietetykiem na rynku. Ale czy aby na pewno?

Na og贸艂 przedsi臋biorcy chc膮 dotrze膰 do jak najszerszego grona klient贸w. Dlatego tworz膮 firmy 鈥瀌la wszystkich鈥. Problem polega na tym, 偶e ich konkurenci robi膮 to samo. Dlatego na rynkach robi si臋 t艂oczno i trzeba ucieka膰 do w臋偶szych nisz. Pomo偶e Ci w tym strategia zaw臋偶ania rynku.

Je艣li prowadzisz restauracj臋 w Gda艅sku, to konkurujesz ze wszystkimi innymi restauracjami w Gda艅sku. Ale je艣li Twoja restauracja jest dla wegetarian, to konkurujesz tylko z innymi restauracjami wegetaria艅skimi.

Tw贸j rynek zaw臋偶a si臋, a razem z nim zmienia si臋 konkurencja. I cho膰 by膰 mo偶e nadal nie jeste艣 jedyn膮 restauracj膮 w Gda艅sku, to stajesz si臋 jedn膮 z niewielu. Ale mo偶esz zrobi膰 wi臋cej. Na przyk艂ad zosta膰 restauracj膮 dla zabieganych wegetarian. Tw贸j rynek znowu si臋 zaw臋zi艂, a konkurencja 鈥 zmniejszy艂a.

Nie mo偶esz by膰 jedyn膮 szko艂膮 j臋zykow膮 w mie艣cie? Sta艅 si臋 jedyn膮 szko艂膮, kt贸ra daje uczniom wyb贸r: zaj臋cia online lub offline.

Nie mo偶esz by膰 jedynym sklepem obuwniczym w mie艣cie? Sta艅 si臋 pierwszym sklepem, w kt贸rym klient ma a偶 30 dni na zwrot.

Marketingowy trik #10 鈥 r贸b mniej

Specjali艣ci od produktywno艣ci m贸wi膮: chcesz wi臋cej, r贸b wi臋cej. Nie zgadzam si臋 z tym. Czasem, 偶eby mie膰 wi臋cej, trzeba robi膰 mniej. T臋 strategi臋 nazywam 鈥zdobywanie przez odejmowanie鈥. Je艣li uwa偶nie przyjrzysz si臋 艣wiatu, zauwa偶ysz j膮 w wielu miejscach.

呕eby poprawi膰 swoje zdrowie, nale偶y mniej pali膰 (albo najlepiej ca艂kowicie przesta膰). 呕eby sta膰 si臋 szcz臋艣liwszym cz艂owiekiem, wystarczy sp臋dza膰 mniej czasu z toksycznymi lud藕mi. 呕eby mie膰 wi臋cej pieni臋dzy, trzeba ich mniej wydawa膰. To proste, cho膰 cz臋sto nieoczywiste.

W marketingu jest podobnie. Mo偶esz mie膰 wi臋cej, robi膮c wi臋cej, ale jednocze艣nie ten sam efekt osi膮gniesz, robi膮c mniej. Co w takim razie nale偶y ograniczy膰, a z czego zrezygnowa膰 ca艂kowicie? Na przyk艂ad z klient贸w.

Zrezygnuj z klient贸w

A przynajmniej z tych niew艂a艣ciwych, kt贸rzy marnuj膮 Tw贸j czas. Niekiedy spotykasz osoby, kt贸rym brakuje jednego elementu dobrego klienta (lub kilku). Mam na my艣li potrzeb臋, pieni膮dze i w艂adz臋.

Klienci, kt贸rym brakuje potrzeby, to m.in. osoby, kt贸re chc膮 zrobi膰 rebranding firmy, poniewa偶 s艂ysza艂y, 偶e to teraz modne. One maj膮 zachciank臋, nie potrzeb臋. Tym osobom po艣wi臋cisz czas, ale cz臋sto nic wi臋cej z tego nie b臋dzie.

Klienci, kt贸rym brakuje pieni臋dzy, maj膮 potrzeb臋, ale jeszcze ich na Ciebie nie sta膰. S膮 podw贸jnie niebezpieczni, poniewa偶 zabior膮 Ci nie tylko czas, ale r贸wnie偶 pieni膮dze. Oni od razu prosz膮 o spory rabat. Gdy go nie dostaj膮, strasz膮, 偶e p贸jd膮 do konkurencji.

Klienci, kt贸rym brakuje w艂adzy, decyzj臋 o wsp贸艂pracy z Tob膮 musz膮 skonsultowa膰 z prze艂o偶onym. Omijaj je z daleka i od razu staraj si臋 porozmawia膰 z osob膮 decyzyjn膮.

Pozb膮d藕 si臋 syndromu 艣wiecide艂ek.

Syndrom 艣wiecide艂ek dotyka osoby, kt贸re pod wp艂ywem 鈥炁泈iec膮cych鈥 nowo艣ci bez przerwy si臋 rozpraszaj膮.

Na przyk艂ad: Dzi艣 komentujesz post na LinkedInie, 偶eby dosta膰 鈥60 nowych polece艅 dla ChatGPT, kt贸re u艂atwiaj膮 prac臋 marketerom鈥. Jutro zapisujesz si臋 na webinar na temat 鈥瀝oli podcastu w lejku sprzeda偶owym鈥. Za tydzie艅 dochodzisz do wniosku, 偶e sztuczna inteligencja oraz podcast to nie Twoje bajki, i zaczynasz przygod臋 z reklamami na Facebooku. W艂a艣nie dopad艂 Ci臋 syndrom 艣wiecide艂ek. Problem polega na tym, 偶e straci艂e艣 dwa tygodnie, a nadal jeste艣 daleko od strefy maksymalnego zysku.

Chc臋, 偶eby艣 zrozumia艂, 偶e przepa艣膰 pokonasz dzi臋ki konsekwencji. Triki, kt贸re w艂a艣nie pozna艂e艣, przyspiesz膮 i u艂atwi膮 Ci podr贸偶, ale musisz dzia艂a膰 konsekwentnie.

W艂asny podcast nic Ci nie da, je艣li nagrasz tylko 10 odcink贸w. Nie rozkr臋cisz profilu na Instagramie, publikuj膮c kilka post贸w w maju, dwa w lipcu i jedn膮 rolk臋 we wrze艣niu. A to dzieje si臋, gdy cz臋sto zmieniasz strategie, 偶eby spr贸bowa膰 nowych rzeczy. Rozumiem. Wszyscy chcemy szybkich efekt贸w: natychmiastowej ulgi po za偶yciu tabletki na b贸l g艂owy, dostawy w 24 godziny, setek klient贸w w trzy dni po otwarciu firmy.

Ale marketing tak nie dzia艂a. Pami臋tasz, o czym napisa艂em na pocz膮tku? 呕eby wydosta膰 si臋 ze strefy maksymalnej rozpaczy i przej艣膰 do strefy maksymalnego zysku, trzeba robi膰 w艂a艣ciwe rzeczy, robi膰 je wystarczaj膮co cz臋sto i wystarczaj膮co d艂ugo.

Powodzenia!

Podaj dalej

Co powiesz na darmowego
e-booka?

Archimedes powiedzia艂 „Dajcie mi punkt oparcia, a porusz臋 Ziemi臋”. Filozof mia艂 na my艣li d藕wigni臋. Czyli mechanizm, kt贸ry pozwala zamieni膰 ma艂y wysi艂ek w ogromne efekty. 

W ebooku zebra艂em 10 pomys艂贸w na marketingowe d藕wignie.
Chcesz je pozna膰? Zapisz si臋.