6 pomys艂贸w na skuteczny fanpage - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
Czas czytania: 5 min
Poziom trudno艣ci:

6 pomys艂贸w na skuteczny fanpage

Podaj dalej

To pytanie, kt贸re zadaj膮 sobie wszyscy prowadz膮cy jakiekolwiek dzia艂ania na Facebooku. Na pocz膮tku 2017 roku Mark Zuckerberg wywo艂a艂 trz臋sienie ziemi w 艣wiecie marketer贸w, og艂aszaj膮c szereg zmian, kt贸re planuje wprowadzi膰 w 2018 r. 


Krew zagotowa艂a si臋 w niejednym administratorze facebookowego profilu. Zasi臋gi spadn膮 nawet do 5%, a w przypadku fanpage鈥櫭硍, na kt贸rych liczba fan贸w przekroczy艂a 50 000 鈥 jeszcze bardziej. Oczywiste wi臋c, 偶e prowadzenie fanpage鈥檃 stanie si臋 trudniejsze, a dotarcie do potencjalnych klient贸w b臋dzie wymaga膰 du偶o wi臋kszej kreatywno艣ci i nak艂ad贸w finansowych. I chocia偶 nie istnieje skuteczny przepis na to, jak prowadzi膰 fanpage, Mark i sp贸艂ka podzielili si臋 z ca艂ym 艣wiatem kilkoma niezwykle istotnymi informacjami. Kolejne wpisy zamieszczane na prywatnym profilu za艂o偶yciela Facebooka okaza艂y si臋 kluczowe dla planowania strategii na tym serwisie spo艂eczno艣ciowym. 


Zacznijmy od tego, 偶e cel zmian by艂 jeden: sprawi膰, aby u偶ytkownicy (i my, administratorzy, r贸wnie偶) sp臋dzali na Facebooku jak najwi臋cej czasu. Platforma ma by膰 maksymalnie przyjazna i dostarcza膰 jak najlepsze user experience. Co wa偶ne (g艂贸wnie dla deweloper贸w), zmiany dotycz膮 r贸wnie偶 facebookowych aplikacji, kt贸re poddawane s膮 niezwykle rygorystycznej weryfikacji 鈥 ale to ju偶 temat na oddzielny artyku艂. W efekcie zmian Facebook ma by膰 na powr贸t platform膮, kt贸ra 艂膮czy rodzin臋, przyjaci贸艂 i znajomych, wywo艂uj膮c w艣r贸d nich pozytywne emocje.

OK, ale w jaki spos贸b mamy wywo艂a膰 pozytywne emocje, prowadz膮c profil zak艂adu pogrzebowego lub agencji rekrutuj膮cej pracownik贸w do pracy w fabryce 艣rubek?

1. Poka偶 ludzkie oblicze firmy.

Za ka偶d膮 firm膮, sklepem czy restauracj膮 stoj膮 ludzie, kt贸rzy stanowi膮 pierwsz膮 lini臋 kontaktu z klientem. Te same osoby powinny pojawia膰 si臋 na Facebooku. Czy偶 nie wywo艂a pozytywnych emocji zdj臋cie znajomej sekretarki, kt贸re przywita nas na tablicy, albo wpis na temat weso艂ej sytuacji w restauracji dotycz膮cej kelnerki, kt贸ra obs艂ugiwa艂a nasz stolik w miniony weekend?



Je艣li prowadzisz profil facebookowy o zasi臋gu lokalnym, ale obejmuje on te偶 sprzeda偶 offline, zastan贸w si臋, co przyci膮ga klient贸w w艂a艣nie do Ciebie, dlaczego to u Ciebie czuj膮 si臋 dobrze (w ko艅cu w ten sam spos贸b maj膮 si臋 czu膰, ogl膮daj膮c posty z Twojego fanpage鈥檃). Porozmawiaj ze znajomymi i z rodzin膮 鈥 na pewno wska偶膮 Ci kilka mocnych stron Twojego biznesu.

Teraz zastan贸w si臋, w jaki spos贸b m贸g艂by艣 przenie艣膰 te atuty na Facebooka. Pami臋taj, aby ka偶dy post zawiera艂 element, z kt贸rym Twoi fani b臋d膮 mogli si臋 zidentyfikowa膰. Je艣li prowadzisz fanpage lokalnej restauracji, zr贸b zdj臋cie widoku z okna, kt贸ry Twoi bywalcy dok艂adnie rozpoznaj膮. Zr贸b zdj臋cie sali w sobotni wiecz贸r i podpisz: Jak bardzo chcia艂by艣/chcia艂aby艣 by膰 teraz z nami?. Chcesz zakomunikowa膰 fanom, 偶e wprowadzi艂e艣 do oferty nowe danie, produkt czy us艂ug臋? Zr贸b zdj臋cie lub film, na kt贸rym kto艣 z Twoich pracownik贸w zaprezentuje to, o czym mowa.

Gwarantujemy Ci, 偶e takie posty b臋d膮 mia艂y znacznie wi臋kszy zasi臋g ni偶 suchy post z ofert膮, kt贸ry mignie na tablicy 5% Twoich fan贸w, zdob臋dzie zasi臋g 100 os贸b i jedno polubienie od Twojego znajomego.

2. R贸b transmisje na 偶ywo.

Facebook Live to us艂uga pozwalaj膮ca na nadawanie relacji wideo w czasie rzeczywistym. Dzia艂a to tak samo jak znane z telewizji programy nadawane na 偶ywo. Z t膮 r贸偶nic膮, 偶e do transmitowania na Facebooku nie b臋dzie nam potrzebny zaawansowany sprz臋t audio-wideo. Wystarczy smartfon.

Us艂ugi Facebook Live po raz pierwszy u偶yto w 2016 r. i od tego czasu wielu marketer贸w przekona艂o si臋 o jej pot臋dze. W zasadzie trudno uwierzy膰, 偶e s膮 jeszcze administratorzy, kt贸rzy nie wykorzystuj膮 potencja艂u tego narz臋dzia, aby dotrze膰 do swoich odbiorc贸w. Facebook powiadamia wi臋kszo艣膰 Twoich fan贸w o tym, 偶e rozpocz膮艂e艣 transmisj臋. Czy trzeba nam wi臋cej?

6 pomys艂贸w na skuteczny fanpage

Wa偶ne, aby艣 dok艂adnie zastanowi艂 si臋 nad tym, co b臋dziesz transmitowa艂. Twoim celem powinna by膰 jak najwi臋ksza liczba komentarzy od fan贸w. Zatem warto chocia偶by w opisie zach臋ci膰 ich do dyskusji.

3. Wydarzenia

41% u偶ytkownik贸w Facebooka co miesi膮c bierze udzia艂 w wydarzeniach. To wystarczaj膮cy argument, aby艣 promowa艂 wydarzenia z 偶ycia Twojej firmy w ten w艂a艣nie spos贸b. Wa偶ne jest, aby trafnie okre艣li膰 grup臋 odbiorc贸w, dzi臋ki czemu 艂atwiej zidentyfikuj膮 si臋 oni z jego celem. Wyobra藕 sobie lokaln膮 piekarni臋, kt贸ra piecze p膮czki wed艂ug tradycyjnej domowej receptury, a do wypiek贸w nie dodaje sztucznych ulepszaczy.

艢wietnym pomys艂em b臋dzie stworzenie wydarzenia na kilka tygodni przed t艂ustym czwartkiem pod tytu艂em 鈥濿 t艂usty czwartek nie jem mro偶onych p膮czk贸w z hipermarketu鈥. Znalezienie zwolennik贸w tego postanowienia nie powinno by膰 trudne, a dodatkowo, tworz膮c kampani臋 sponsorowan膮, mamy du偶膮 szans臋 dotrze膰 do ogromnej liczby odbiorc贸w.

Dzia艂a tu r贸wnie偶 wa偶ny element zwany dowodem spo艂ecznym 鈥 je艣li moi znajomi bior膮 udzia艂 w wydarzeniu (identyfikuj膮 si臋