L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Chcesz lepiej sprzedawać? Manipuluj czasem. 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 4 min
Poziom trudności:

Chcesz lepiej sprzedawać? Manipuluj czasem.

Podaj dalej
<< Test Imię >>, chcesz lepiej sprzedawać? Manipuluj czasem.
Nie widzisz zdjęć? Otwórz wiadomość w przeglądarce
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

<<Imię>>, naucz się manipulować czasem, a zaczniesz lepiej sprzedawać. Dziś pokażę Ci, jak się do tego zabrać.

Najpierw jednak…

📅 Kartka z kalendarza
Chcesz lepiej sprzedawać? Manipuluj czasem.

Dokładnie 45 lat temu zmarł król rock & rolla Elvis Presley. Choć dziś Elvisa zna cały świat, nie wszyscy wiedzą, że poza granicami Stanów Zjednoczonych król zagrał tylko jeden koncert.
Co jednak najciekawsze, Elvis nagrał ponad 600 piosenek, ale nie napisał ani jednej z nich.

Skoro już odbyliśmy podróż w przeszłość, porozmawiajmy o czasie.

🎯Czas jako narzędzie perswazji
Zanim pokażę Ci, jak wykorzystać czas w marketingu, udowodnię, że czas często bardziej wpływa na decyzje konsumentów niż sam produkt.

Wyobraź sobie, że daję Ci wybór: tabliczka czekolady z orzechami od razu albo dwie tabliczki za tydzień. Tę pyszną czekoladę masz przed sobą i możesz ją po prostu wziąć, otworzyć i natychmiast zjeść.

Co zatem wolisz? Tabliczkę teraz czy poczekać tydzień na dwie tabliczki?

Wybór jest oczywisty, prawda? Po co czekać, skoro możesz dać sobie chwilę rozkoszy w tym momencie? Dlatego większość osób skusi się na mniejszą, ale natychmiastową przyjemność.

Jednak jeśli pomajstrujemy przy czasie, wybór nie będzie już taki oczywisty.

Teraz wyobraź sobie, że możesz mieć jedną tabliczkę czekolady za pół roku lub dwie tabliczki za pół roku i jeden tydzień. Czas, który dzieli mniejszą przyjemność od większej, to znowu tylko tydzień.

Jednak z jakiegoś powodu teraz wolisz poczekać, prawda?

Chcę, byś zrozumiał, że dla Twojego mózgu i mózgu konsumenta czas jest wartością, która wpływa na to, jak postrzegamy wartość oferty. Im krótszy czas dzieli nas od skorzystania z oferty, tym większa wydaje się jej wartość.

A teraz wyobraź sobie, że idziesz do fryzjera. Zakład wprowadził prosty program lojalnościowy: za każdą wizytę dostajesz pieczątkę na odwrocie wizytówki. Za 10 pieczątek zgarniasz nagrodę – darmową wizytę w salonie. A więc od pierwszej wizyty do nagrody jest pewna droga – czas.

Niestety w tym wypadku droga ta jest dla Twojego mózgu na tyle odległa, że wizytówka na pieczątki ląduje obok sterty podobnych wizytówek z kawiarni, z myjni samochodowej itd.

Można to jednak zmienić. Wystarczy skrócić czas, który dzieli Cię od nagrody.

Wobec tego zamiast 10 miejsc na pieczątki należy wydrukować 12, ale dwa pierwsze pola wcześniej zapełnić. Pozornie nic się nie zmienia. Nadal trzeba zebrać 10 pieczątek. Jednak mózg sądzi, że część drogi ma już za sobą, a czas, który dzieli Cię od darmowej wizyty, skrócił się.

Reguła manipulacji czasem działa również w drugą stronę. Zamiast skracać czas, który dzieli klienta od „nagrody”, możesz wydłużyć czas, który dzieli go od „kary” – zapłaty za produkt.

Dlatego zakup telewizora na raty 0% z pierwszą wpłatą za miesiąc jest lepszą ofertą niż zakup telewizora za gotówkę.

Zadanie dla Ciebie: zastanów się, jak możesz wykorzystać zasadę manipulacji czasem w swojej ofercie. Skrócić czas, który dzieli klienta od „nagrody”, czy wydłużyć czas, który dzieli go od „kary”?

Powodzenia!
✔️ W tym tygodniu w newsletterze Marketing Navigator

Dziesięć schematów skutecznych postów sprzedażowych do mediów społecznościowych.
Czyli jak szybko napisać post, który sprzedaje.

Pisanie postów do mediów społecznościowych jest trudne. Szczególnie jeśli chcesz tworzyć teksty oryginalne i jednocześnie skuteczne.

Jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i nie tracić przy tym czasu? Skorzystaj z 10 schematów krótkich postów sprzedażowych do mediów społecznościowych, które przygotowałem specjalnie dla Ciebie.

Chcesz dołączyć do newslettera Marketing Navigator? Kliknij guzik poniżej.

Otrzymasz również dostęp do archiwalnych maili.

Super, zapisuję się. 
❓ Łamimóżdżka

Co daje nam moc przechodzenia przez ściany?

Daj znać, jeśli znasz odpowiedź. .

Rozwiązanie łamimóżdźki z poprzedniego tygodnia

Choć biegnę w górę lub w dół, zawsze tkwię w tym samym miejscu. Czym jestem?

Poprawna odpowiedź to: schody, droga lub wskazówka zegara

Tym razem prawidłową odpowiedź znali: Andrzej, Magdalena, Ewa, Mariola, Bartosz, Wioletta, Leon, Adrianna, Kamil, Wojtek, Anna, Kasia, Monika, Dorota, Szymon i Zofia.

Gratuluje! 
<<Imię>>, tyle na dziś.

Na koniec mam prośbę: jeśli podoba Ci się newsletter, wspomnij o nim w mediach społecznościowych lub napisz mi coś miłego.

Będę Ci megawdzięczny.
Chcesz lepiej sprzedawać? Manipuluj czasem.
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Chcesz lepiej sprzedawać? Manipuluj czasem.
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej