Jasne, że chcesz. Kto by nie chciał…|
|
Cześć <<Imię>>, jeśli wszystko dobrze obliczyłem, powinieneś otrzymać tego maila we wtorek o 20:00. Gdy to piszę, czuje się jak profesor Emmett Brown z filmu „Powrót do przyszłość”. 😁 Ale do rzeczy, a raczej do kalendarza. Dziś ważna rocznica, bo - 31 lat temu przywrócono Narodowe Święto Trzeciego Maja. Zaraz potem nauczyliśmy się rozpalać grilla.
- 102 lata temu oddano pierwszy udany skok ze spadochronu. Słowo UDANY brzmi dość niepokojąco, prawda?
- 72 lata temu Koluszki otrzymały prawa miejskie. O dziwo nikt nie pomyślał, że Koluszki powinny stać się Koluchami.
| |
Śmiało, możesz to udostępnić dalej. Może uda Ci się wywołać szum w sieci. A skoro przy szumie jesteśmy. Wiesz, jak brzmi najlepsze hasło reklamowe w historii? | |
„Przy 120 km na godzinę najgłośniejszym dźwiękiem, który słychać wewnątrz nowego Rolls Royce’a jest dźwięk elektronicznego zegara.” |
| | Gdzie tu szum spytasz? Właśnie o to chodzi. Wcale go nie słychać. Autorem tekstu jest guru reklamy David Ogilvy. Oglivy mógł po prostu napisać „Nowy Rolls Royce jest cichy.” Jednak to zdanie jest abstrakcyjne. Może oznaczać wszystko, ale w tym wypadku nie znaczy nic. Z drugiej strony każdy potrafi wyobrazić sobie ciszę, przy której słychać dźwięki ładunków elektrycznych krążących w obwodach zegara. Dobra wiadomość jest taka, że możesz nauczyć się układać przekonujące opisy produktów. Do tego niezbędna jest Piramida Wiadomości. Za moment pokaże Ci jak z niej skorzystać. Jednak zanim przekonasz klienta do zakupu, musisz zwrócić jego uwagę. Dlatego najpierw pokaże Ci dwa skuteczne sposoby zwracania uwagi czytelnika. | |
Jak zwrócić uwagę czytelnika? - Pytanie Co-Gdyby. Zacznij tekst od sekwencji trzech pytań Co-Gdyby. Pokaż czytelnikowi co się wydarzy, gdy kupi Twój produkt.
Na przykład: Co by było, gdybyś nigdy więcej nie musiał walczyć o klientów? W ten sposób uruchomisz w głowie klienta projekcje przyszłości i wywołujesz pragnienie. - Trzy liczby. Ta metoda bazuje na ciekawości. Rozpoczynasz tekst trzema liczbami, a później je tłumaczysz.
Na przykład: 5,40,43. Amerykanie stanowią zaledwie 5% światowej populacji. A jednak produkują aż 40% wszystkich śmieci. Amerykanie wyrzucają każdego dnia 43 000 ton jedzenia. Przeciętny człowiek każdego dnia zjada 1.8 kg jedzenia. A więc Ameryka każdego dnia mogłaby nakarmić ponad 21 milionów głodujących.
| |
<<Imię>>, gdy Twoje teksty zaczną przykuwać uwagę, łatwiej przekonasz czytelników do zakupu. Tak się składa (całkiem przypadkiem 🙂 ), że o tym, jak pisać przekonujące opisy produktów i usług mówię w nowym odcinku podcastu Marketing z głową. Z odcinka dowiesz się, dlaczego Apple pokonał firmę Creative w kategorii odtwarzacz mp3 oraz jak korzystać ze wspomnianej wcześniej Piramidy Wiadomości. A co najważniejsze dowiesz się, jak pisać opisy, aby produkty same wskakiwały klientom do koszyka. To jak, posłuchasz? | |
<<Imię>>, wolisz oglądać? Pomyślałem o Tobie. Podcast możesz obejrzeć również na YouTube. Przy okazji sprawdź, czy subskrybujesz. | |
Na dziś to wszystko. Przybijam Ci piątkę i do następnego. Łukasz Hodorowicz
|
| | | |
|