L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Czy wiesz, jak robić marketing skuteczniej i taniej? 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 4 min
Poziom trudności:

Czy wiesz, jak robić marketing skuteczniej i taniej?

Podaj dalej
<< Test Imię >>, czy wiesz, jak robić <a href="https://www.lukaszhodorowicz.pl/marketing-odwroconej-psychologii/">marketing</a> skuteczniej i taniej?
Nie widzisz zdjęć? Otwórz wiadomość w przeglądarce
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

<<Imię>>, pozwól, że opowiem Ci historię.

Młoda żona na pierwszy obiad dla męża postanowiła przygotować pieczeń według rodzinnego przepisu. Mąż zauważył, że zanim kobieta wstawiła mięso do piekarnika, obcięła końce pieczeni. 
 

Podejrzliwy z natury małżonek zapytał: dlaczego odcinasz oba końce? Być może podejrzewał, że małżonka planuje go otruć. Jednak kobieta odpowiada: Ponieważ tak robiła moja mama.


Następnego dnia oboje wybrali się do wspomnianej mamy, aby zgłębić tajniki pieczeni. Pytają: Mamo, dlaczego odcina się końcówki pieczni? Na co ta odpowiada: Widzisz córciu, tak robiła moja mama, czyli Twoja babcia. O ile pieczeń zaspokoiła głód małżonków, to odpowiedź, którą usłyszeli nie zaspokoiła ich ciekawości. 


Złożyli więc wizytę babci i zadają jej to samo pytanie: Babciu, dlaczego odcinałaś końcówki pieczeni? Babcia spojrzała na nich jak student na podwójną całkę i odpowiada: Na Boga, a jak inaczej zmieścisz pieczeń w moim małym piekarniku? 

Kurtyna! 

 

Dlaczego o tym piszę? Już tłumaczę. Odnosisz czasem wrażenie, że robimy pewne rzeczy bez zastanowienia? Podobnie jak młoda żona powtarzamy różne czynności tylko dlatego, że zawsze tak robiliśmy.

Sam łapię się na tym, że w windzie zawsze naciskam guzik zamykania drzwi, chociaż wiem, że i tak nie zamkną się szybciej. 

 

Wiele osób podchodzi podobnie do marketingu. Powtarza pewne rzeczy tylko dlatego, że tak robili od zawsze. Najczęściej te osoby wychodzą z założenia, że w marketingu istnieje tylko jedna właściwa droga, a tak jednak nie jest.

Dziś pokażę Ci inne podejście do marketingu. Łatwiejsze, tańsze i skuteczniejsze. 

 

Zacznijmy jednak od…

Kartka z kalendarza

29 lat temu mieszkańców Jeleniej Góry obudziły promienie słońca i wysoka temperatura z oknem. Termometry wskazywały bowiem 17°C, co oznaczało, że padł styczniowy rekord temperatur. Dorośli opalali się na balkonach, natomiast dzieci podjęły natychmiastowe próby reanimacji bałwanów.

A mówią, że to kwiecień nie potrafi się zdecydować.

Czy wiesz, jak robić marketing skuteczniej i taniej?
Marketing na sterydach czyli ekonomia behawioralna

 

Ekonomia behawioralna to połączenie tradycyjnej ekonomii i psychologii. Tradycyjna ekonomia zakłada, że klient jest stworzeniem racjonalnym. Analizuje każdy zakup, a wydając pieniądze kieruje się tylko logiką.

Problem polega na tym, że racjonalny klient jest jak zwrot nadpłaconego podatku – w rzeczywistości nikt go nie widział. I tu wkracza ekonomia behawioralna, która przyjmuje, że ludzie zachowują się irracjonalnie. Zwłaszcza na zakupach. Czyli zawsze 🙂

 

Najciekawsze jednak jest to, że irracjonalne zachowania konsumentów można przewidzieć. Na przykład w pewnym sklepie przeciętny klient kupował dwie zupy w puszce, ale gdy sklep ograniczył sprzedaż zup do 5 sztuk na klienta, ludzie kupowali średnio 4 puszki.

Kiedy limit wzrósł do 10 sztuk na głowę, ludzie kupowali po 8 puszek zupy. W restauracjach McDonald’s zauważono, że osoby, które płacą za posiłek kartą kredytową, wydają więcej pieniędzy, niż klienci, którzy płacą gotówką.

Czy to logiczne? Nie. Czy to przewidywalne? Jeszcze jak! 


Co ciekawe, oba przykłady pokazują, że ekonomia behawioralna niewiele kosztuje. 
Mam nadzieję, że widzisz drzemiący w tej metodzie potencjał, który błaga, abyś wykorzystał go w swoim marketingu 

Tak się składa (po raz kolejny całkowicie przypadkiem), że w nowym odcinku podcastu nawijam właśnie o ekonomii behawioralnej. 

Co słychać w podcaście Marketing z Głową
W tym odcinku podcastu poznasz inne podejście do marketingu. Skuteczniejsze i tańsze. Dowiesz się, jak muchy poprawiły czystość w toaletach i co ma wspólnego słoń i Twój klient.

<<Imię>>, posłuchaj o Marketingu na sterydach, czyli dużych efektach małym kosztem. O ekonomii behawioralnej. 

Przeczytaj na blogu

Posłuchaj na Spotify (będę wdzięczny, jeśli uznasz, że zasłużyłem i wystawisz mi 5*) 

Obejrzyj na YouTube (Subskrybujesz? Nie? Zacznij.)

Zagadka z głową ❓❓
Jeśli 5 kotów potrafi złapać 5 myszy w 5 minut,
to ile zajmie jednemu kotu złapanie jednej myszy?
<<Imię>>, znasz odpowiedź? Odpisz na tego maila.  


Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia

Mama Tomka miała czworo dzieci. Pierwsze nazywało się Maj. Drugie nazywało się Czerwiec. Trzecie miało na imię Lipiec. Jak nazywało się czwarte dziecko? 

<<Imię>>,  jeśli przyszło Ci do głowy, że chodzi o Tomka, to gratuluje!

Tym razem poprawnie odpowiedzieli: Waldemar, Jacek, Ryszard, Wioletta, Maciej, Anna, Tomasz, Tomek, Wojciech, Izabela, Maciej i Gorgoniusz


Gratuluje!

 
 
Czy wiesz, jak robić marketing skuteczniej i taniej?
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Czy wiesz, jak robić marketing skuteczniej i taniej?
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej