L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Dziś nauczę Cię lepiej negocjować. 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 3 min
Poziom trudności:

Dziś nauczę Cię lepiej negocjować.

Podaj dalej
<< Test Imię >> dziś nauczę Cię lepiej negocjować.
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

Cześć <<Imię>>, dobry negocjator zna dobre techniki negocjacyjne i zna się na perswazji. 

Tak się składa, że dziś przychodzę i z jednym i z drugim. 

Przy okazji dowiesz się, co wspólnego mają negocjacje i śmierdzące ryby.

Jednak zanim zaczniemy…

Kartka z kalendarza

157 lat temu Stany Zjednoczone odkupiły od Związku Radzieckiego Alaskę. Cena jednego kilometra kwadratowego wyniosła 4 dolary. Rosjanie sądzili, że pozbyli się przysłowiowej kuli u nogi. Alska, w razie ataku, była trudna do obronienia. Dodatkowo Rosjanie uważali ją za lodową pustynię. Bardzo się pomylili. 

Kilka lat później na Alasce odkryto złoża złota. To bez dwóch zdań najlepszy zakup w dziejach USA. Takich ‘złotych’ transakcji życzę i Tobie. 

Dziś nauczę Cię lepiej negocjować.
A skoro przy transakcjach jesteśmy. Co powiesz na technikę przydatną w negocjacjach? Ta konkretna nazywa się śmierdząca ryba.
Porada z głową

<<Imię>>, założe się, że nie znosisz rybiego smrodu. Ja nie znosze. Unikam go jak zapalenia gardła. Co łączy śmierdzące ryby i negocjacje? Już tłumaczę.

W negocjacjach śmierdząca ryba to przesadnie wygórowane żądania.

Załóżmy, że kupujesz samochód. Sprzedawca wycenił auto na 38 000 zł. Chciałbyś nieco zbić cenę. Jednak jeśli po prostu zaproponujesz niższą cenę, trafisz na opór. Sprzedawca podniesie gardę, stanie się defensywny i z negocjacji nici.

Zamiast tego podrzucasz śmierdzącą rybę. Prosisz sprzedawcę, aby dorzucił do samochodu zestaw zimowych opon i gwarancję na rok. Sprzedawca, zgodnie z oczekiwaniami, marszczy nos. Może nawet puknie się w czoło. Świetnie. O to chodziło.

Teraz musisz oczyścić atmosferę i pozbyć się śmierdzącej ryby. Nie kryjąc rozczarowania, wycofujesz żądania. Jednak skoro Ty z czegoś rezygnujesz to i sprzedawca powinien pójść na ustępstwo. Prosisz o niewielki rabat. Powiedzmy 1000 zł na zimowe opony.

Sprzedawca nie ma wyjścia. Musi się zgodzić.

 

Nowy odcinek podcastu

<<Imię>>, masz ulubiony fotel, sweter lub kubek? Jest całkiem spore prawdopodobieństwo, że wyceniasz ich wartość powyżej wartości rynkowej. Dlaczego tak się dzieje i jak wykorzystać to w perswazji? O tym rozmawiamy w 38 odcinku podcastu Marketing z Głową. Posłuchaj o drugim filarze perswazji. Czyli o własności.

Dziś nauczę Cię lepiej negocjować.
Posłuchaj podcastu
<<Imię>>, podobało Ci się? Znasz kogoś, komu również może się spodobać? Podziel się!
Udostępnij Udostępnij
Tweet Tweet
Wyślij Wyślij
Zagadka z głową ❓❓
Kowalscy mają siedmioro dzieci.Połowa z nich to chłopcy.Jak to możliwe?
Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia

Adam narzeka, że gdyby ludzie mniej kłamali, on sprzedawałby więcej. Co takiego sprzedaje Adam?

Adam sprzedaje świeczki na urodzinowy tort.

 
Dziś nauczę Cię lepiej negocjować.
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Dziś nauczę Cię lepiej negocjować.
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej