James Assael był Warrenem Buffetem przemysłu jubilerskiego. Czego się nie dotknął,
zamieniał w złoto. Dosłownie. W 1970 roku u wybrzeża wyspy Tahiti Assael odkrył
czarne perły.
Instynkt podpowiadał mu, że dzięki swemu odkryciu zbije fortunę. Jednak przez rok nie udało mu się sprzedać ani jednego naszyjnika z czarnych pereł. Klienci i kolekcjonerzy uważali je za
bezwartościowe.
Assael zrozumiał, że aby zrealizować swoje milionowe marzenie musi podnieść ich wartość. Aby to zrobić, posłużył się tak zwanym
mentalnym wdrukowaniem.
Koncept pochodzi z biologi i oznacza
zmianę percepcji przez obserwację.
Ptasie pisklęta tuż po wykluciu się, nie mają pojęcia, że są ptakami. Przejmują tożsamości od pierwszej istoty, którą zobaczą po przyjściu na świat. Najczęściej swojej ptasiej mamy. Ale nie zawsze.
Mentalne wdrukowanie sprawia, że małe kaczki często przywiązują się na przykład do psów. Nie wierzysz? Obejrzyj
ten film.
Jak to się ma do czarnych pereł? Assael poprosił jubilerów, aby naszyjniki z czarnych pereł pokazywali w towarzystwie diamentów i szafirów. Wkrótce klienci zaczęli
utożsamiać czarne perły z cennymi kamieniami, a wartość tych pierwszych zaczęła rosnąć.
Dziś czarne perły z Tahiti są cenniejsze od swoich białych kuzynów.
<<Imię>>,
Ty również możesz wykorzystać mentalne wdrukowanie, by podnieść wartość swojego produktu.
Nawet jeśli nie masz pod ręką diamentów i szmaragdów, bo akurat zdarzyło Ci się je pożyczyć koleżance.
Pewne elementy oferty, wpływają na Twoją ofertę podobnie, jak drogocenne kamienie na czarne perły.
O jakich elementach mówię? Język. Słowa wpływają na wartość produktu. Dlatego nazwa produktu ma znaczenia.
Duża kawa wydaje się mniej warta niż kawa venti, a za kotlet mielony w restauracji zapłacisz mniej niż za delikatne, drobno mielone mięso przyprószone świeżym koperkiem (choć i jedno i drugie to to samo danie)
👍 Czcionki. Kształt liter sygnalizuje jakość i wartość. Pomyśl ile warte byłyby dla Ciebie informacje z tego newslettera, gdybym używał takiej czcionki.
Oto niektóre czcionki od Googla, które podniosą wartość Twojej oferty: