Jak podnieść ceny. Efekt alternatywy.
Podaj dalej
Podobało Ci się? Chcesz wiedzieć kiedy pojawi się nowy odcinek? Subskrybuj!
Chcesz, aby Twoje ceny wydawały się klientom niższe? Chcesz podnieść ceny i nie stracić klientów? Napisałem o tym ebooka. Sprawdź https://www.lukaszhodorowicz.pl/66-strategii-cenowych/
Bądźmy w kontakcie
FB: https://l.lukaszhodorowicz.pl/facebook
IG: https://l.lukaszhodorowicz.pl/instagram
YT: https://l.lukaszhodorowicz.pl/youtube
LI: https://l.lukaszhodorowicz.pl/linkedin
Podaj dalej
Transkrypcja podcastu Marketing z Głową
Jak podnieść ceny. Efekt alternatywy.
Cześć. Witam Cię w pierwszym odcinku podcastu „Marketing z Głową”, w którym zaglądamy do głów konsumentom i szukamy odpowiedzi na pytanie, jak klienci kupują? Po co to robimy? Oczywiście, żeby robić jeszcze lepszy marketing i żeby lepiej sprzedawać Twoje produkty i usługi.
Ten premierowy odcinek otwiera serię podcastów, w których porozmawiamy o cenach, a dokładnie o tym, jak sprawić, aby Twoi klienci byli mniej wrażliwi na ceny? Czyli zastanowimy się co możesz zrobić, aby klienci kupowali Twój produkt, lub usługę nawet, jeśli na rynku jest konkurencja, która sprzedaje to samo, ale taniej?
Bo, umówmy się, każdy z nas chciałby sprzedawać swoje produkty lub usługi po cenach, które dają nam największy zysk. A to oznacza, że nie chcemy być zbyt tani. W tym odcinku obalimy pewne mity, dotyczące cen. Zbadamy, dlaczego niektóre produkty sprzedają się tylko po podwyżce i dowiemy się, dlaczego restauracje w menu umieszczają wina, których nie da się kupić.
Ja nazywam się Łukasz Hodorowicz i na co dzień pomagam firmom takim jak Twoja odnieść sukces tworząc skuteczny marketing. Zaczynajmy.
Tradycyjny model ekonomiczny
W tradycyjnym modelu ekonomicznym istnieje coś takiego, jak prawo popytu. To prawo mówi, że gdy cena rośnie, spada popyt na produkt. Czyli jeżeli produkt drożeje, to ludzie przestają go kupować, a przynajmniej kupują go rzadziej. Brzmi logicznie, prawda?
No właśnie. Z tym logicznie, jest pewien problem. Tradycyjny model ekonomiczny zakłada, że klient jest stworzeniem racjonalnym, analizuje każdy zakup i z matematyczną dokładnością rozważa wszystkie, za i p