Jak ułożyć elevator pitch – 3 szablony + przykłady
Podaj dalej
Elevator pitch (czasem elevator speech) to krótka, perswazyjna prezentacja produktu, która mieści się maksymalnie w dwóch minutach. Ważne jest, aby była ona precyzyjnie dostosowana do konkretnego odbiorcy. W sam raz, aby swobodnie opowiedzieć ją podczas podróży windą. To właśnie dla takich sytuacji powstał elevator pitch.
Wyobraź sobie, że idziesz na spotkanie z klientem. Planujesz sprzedać swój najlepszy produkt. Jeśli Ci się uda, będziesz ustawiony na całe życie. Spotkanie odbywa się w biurze na 10 piętrze, na które musisz wjechać windą. W windzie spotykasz wspomnianego klienta, który daje Ci do zrozumienia, że czas to pieniądz i proponuje, abyś już teraz przedstawił swoją ofertę. Masz 60 sekund. Zdążysz? Tak, ale tylko jeśli wcześniej ułożyłeś elevator pitch.
Czym jest elevator pitch?
Elevator pitch to krótka perswazyjna prezentacja usługi lub produkt, która mieści się maksymalnie w dwóch minutach. W sam raz, aby swobodnie opowiedzieć ją podczas podróży windą. To właśnie dla takich sytuacji powstał elevator pitch.
W latach 90 dziennikarz Michael Caruso bezskutecznie starał się o spotkanie z redaktorem naczelnym czasopisma Vanity Fair. Caruso chciał przedyskutować pomysły na kolejne artykuły, jednak przełożony bez przerwy zasłaniał się brakiem czasu.
Caruso zdał sobie sprawę, że są tylko dwa miejsca, w których redaktor nie uniknie rozmowy – toaleta i winda. Pierwszy pomysł odpadał z oczywistych powodów. Drugi miał jedną wadę – ograniczony czas. Caruso musiał zatem wydestylować z artykułu najważniejsze myśli i zaprezentować je w taki sposób, aby redaktor nie mógł odmówić. Ułożył więc elevator pitch.
Kiedy przyda się elevator pitch i jakie korzyści z niego płyną?
Elevator pitch sprawdzi się zawsze, gdy ogranicza Cię czas i musisz szybko przeko