L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli? 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 4 min
Poziom trudności:

Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?

Podaj dalej
Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

Cześć <<Imię>>. Klienci, nie zawsze rozumieją, co chcesz im powiedzieć? Dziś zdradzę Ci, dlaczego i jak to naprawić.

Zacznijmy jednak od…

Kartka z kalendarza

Dokładnie 29 lat temu w zawodowej lidze hokejowej zadebiutowała pierwsza i jedyna kobieta. Manon Rheaume. W drodze do kariery Manon nie przeszkodził nawet fakt, że hokej uchodzi za jeden z najbrutalniejszych sportów.

Chociaż tego dnia zawodniczka przełamała pierwsze lody ( 🙂 ), to sama przyznała, że nie była jeszcze gotowa na pełne zawodowstwo. Ostatecznie Rheaume poświęciła się fundacji. Pomaga dziewczynom próbującym sił w sporcie.

Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?
Porada z Głową

<<Imię>>, w filmie “Różowa Pantera” inspektor Clouseau pyta przechodnia: „Czy wiesz, która jest godzina?”. Nieznajomy spokojnie odpowiada: „Wiem” i odchodzi.

Ta scena to lekcja, a nawet dwie. Po pierwsze uczy, że Różowa Pantera, to komedia w dechę. Po drugie, że komunikacja to trudna rzecz. Dlaczego? Ponieważ opiera się o założenia. Kiedy podczas rodzinnego obiadu mówisz: „Czy ktoś widział sól?” zakładasz, że współbiesiadnicy w mig łapią, że schabowy jest niedoprawiony i podadzą Ci solniczkę.


Na ogół ludziom kiepsko wychodzi telepatia. To znaczy wcale. Kiedy szef pyta: “Jak idą pracę nad projektem?”, rzeczywiście ma na myśli: „Zdążymy przed deadlinem? Czy raczej powinienem dać znać klientowi, aby w tym miesiącu zapomniał o nowej stronie internetowej?”.

Pracownik jednak tego nie wie i problem z komunikacją gotowy. Pół biedy, jeśli chodzi o coś tak błahego, jak projekt strony internetowej za kilkanaście tysięcy złotych.


Wyobraź sobie żonę pytającą męża: Kochanie, wyniesiesz śmieci? Nieświadomy zagrożenia mąż odpowiada: „Tak” i dalej surfuje po kanałach. Ileż niewinnych talerzy i szklanek dokonało żywota na ołtarzu złej komunikacji.

Czy to oznacza, że wszystko stracone i jesteśmy skazani na brak zrozumienia? Nie do końca. Musisz jednak zrobić coś sprzecznego z intuicją. Wyobrazić sobie, że Twój rozmówca ma góra 14 lat i niewiele wie na temat, o którym opowiadasz. Dzięki temu zaczniesz formułować swoje myśli w prosty sposób. To pierwszy krok do zrozumiałej komunikacji.

Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?
Jeśli chcesz, aby ludzie jeszcze lepiej rozumieli, co masz do powiedzenia, posłuchaj nowego odcinka podcastu Marketing z Głową. Zdasz sobie sprawę, że ktoś rzucił na Ciebie klątwę, która utrudnia komunikację. Posłuchaj jak ją zdjąć, nim będzie za późno.

Posłuchaj 🔊 Ktoś rzucił na Ciebie klątwę. Zdejmij ją, zanim będzie za późno.
Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?
Posłuchaj podcastu
Udostępnij Udostępnij
Tweet Tweet
Wyślij Wyślij
Zagadka z głową ❓❓
Kiedy 8+8=4?
<<Imię>>, znasz odpowiedź? Odpisz na tego maila.

Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia


Co należy do Ciebie ale inni używają tego częściej niż Ty?

Odpowiedź: Twoje imię


Tym razem zagadkę rozwiązali Waldemar, Ryszard, Tomasz i Kasia. Brawo!
Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Jak mówić (lub pisać), aby każdy zrozumiał co masz na myśli?
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej