Jak w minutę napisać dobry nagłówek lub tytuł, nawet jeśli nie jesteś copywriterem - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 2 min
Poziom trudności:

Jak w minutę napisać dobry nagłówek lub tytuł, nawet jeśli nie jesteś copywriterem

Podaj dalej

Streszczenie: Dobry tytuł i nagłówek są dziś na wagę złota. Ciekawy tytuł postu przyciągnie uwagę klienta i może sprzedać Twój produkt. Kiepski tytuł rolki sprawi, że nikt jej nie obejrzy. Dziś pokażę Ci 6 elementów nagłówków, które zwracają uwagę, przekonują do zakupu i sprzedają. 

Guru copywritingu, David Ogilvy, powiedział: 'Średnio pięć razy więcej osób czyta nagłówek niż treść. Kiedy napiszesz nagłówek, wydasz osiemdziesiąt centów ze swojego dolara.’ W ten sposób chciał zaakcentować, jak ważną rolę na marketingowej scenie odgrywają nagłówki i tytuły.

Szczególnie dziś, w dobie pędzących rolek, TikToków, lawiny maili i krótkich wątków na platformie Threads, dobry nagłówek jest na wagę złota. A przynajmniej na wagę uwagi twojego klienta, a to w sumie na jedno wychodzi.

I być może zastanawiasz się, czym tak naprawdę jest dobry nagłówek i jak go ułożyć. Dlatego przychodzę z pomocą i 6 pomysłami na pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć, gdy układasz tytuł lub nagłówek. Najlepsze jest to, że zajmie Ci to nie więcej niż minutę, gdy nowa umiejętność stanie się nawykiem. Intuicyjnie zaczniesz tworzyć kapitalne nagłówki.

Czy nagłówek jest konkretny i zrozumiały?

Niejasny nagłówek jest jak rozmyte zdjęcie. Nie wiadomo, o co chodzi i nikt nie chce ich oglądać. Zamiast nagłówka 'Sposób na smukłą sylwetkę’, napisz 'Jak zgubić 5 kilogramów w 30 dni albo mniej – moje doświadczenia’. Konkretny nagłówek dodaje wiarygodności twoim treściom, a czytelnik czy widz wie dokładnie, na co wymienia swój czas i uwagę.

Czy nagłówek i treść są zgodne?

Nagłówek musi być zgodny z treścią. Jeśli twój film dotyczy sprzątania szafy, a nagłówek brzmi ’10 sposobów na porządek’, to różnica, choć subtelna, zmienia wszystko. Czytelnik, który kliknie, odejdzie rozczarowany. Dlatego lepiej zatytułuj film 'Zapanuj nad chaosem w szafie: 10 sposobów na porządek’. Dzięki temu twój nagłówek nie wyprowadzi czytelnika na manowce.

Czy nagłówek intryguje?

Nagłówek jest jak zwiastun filmowy. Powinien intrygować, ciekawić i pozostawiać niedosyt. Tak, aby czytelnik był gotowy kupić bilet na seans, czyli poświęcić twojej treści czas i uwagę – czyli to, co ma najcenniejsze. Dlatego używaj zwrotów i słów zbudzających ciekawość: sekret, tajemnica, zaskakujące – te słowa, choć często pojawiają się w marketingu, nadal działają.

Czy nagłówek inspiruje?

Ludzie chcą, abyś ich zainspirował. Do zmiany, do działania, zakupów, nauki itd. Dlatego używaj śmiałych zwrotów, które są impulsem dla czytelnika. Na przykład 'Opanuj sztukę negocjacji’, 'Zostań copywriterem, nawet jeśli brakuje Ci doświadczenia’, 'Przyciągnij klientów’.

Czy nagłówek jest zwięzły?

80 znaków. Tyle – na ogół – wystarczy, aby wyrazić każdą myśl. Dlatego pisz nagłówki nie dłuższe niż właśnie 80 znaków. Zwięzła forma sprawi, że twoje tytuły będą dobrze się prezentowały w mediach społecznościowych i w skrzynkach odbiorczych subskrybentów newslettera. Nie daj się jednak zwieść pozorom. Krótki nagłówek trudniej napisać niż dłuższy. Jeśli wierzyć historii, to Blaise Pascal napisał kiedyś: 'Gdybym miał więcej czasu, napisałbym krótszy list’.

Czy nagłówek wywołuje emocje?

Emocje to wisienka na torcie dobrego nagłówka. Nie ma znaczenia, czy nagłówek bawi, wzbudza podziw czy straszy – emocje popychają do czytania i oglądania. Dlatego naszą uwagę zwracają nagłówki takie jak 'Wszystko, czego pragnę, jest niezgodne z prawem’ albo legendarne 'Do sprzedania: dziecięce buciki, nigdy nie używane’.

Potraktuj dzisiejsze pytania jak test na dobrego nagłówka. Jeśli twój tytuł zda przynajmniej jeden punkt testu – świetnie, jeśli umiesz stworzyć nagłówek, który zda 2 lub więcej punktów – rewelacja.

Powodzenia.

 📨 Dołącz do newslettera Marketing Navigator:

➡️ Newsletter Marketing Navigator

————– 

Podaj dalej
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments

Co powiesz na darmowego
e-booka?

Archimedes powiedział „Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę Ziemię”. Filozof miał na myśli dźwignię. Czyli mechanizm, który pozwala zamienić mały wysiłek w ogromne efekty. 

W ebooku zebrałem 10 pomysłów na marketingowe dźwignie.
Chcesz je poznać? Zapisz się.