L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego. 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 4 min
Poziom trudności:

Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.

Podaj dalej
<< Test Imię >>, klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

Cześć <<Imię>>, klienci mylą się częściej niż sami przyznają. Wszystkiemu winien jest mózg.

Zanim rozwinę to oskarżenie…

Kartka z kalendarza

Dokładnie 14 lat temu Królowa Elżbieta II stała się najstarszym brytyjskim monarchą w historii. To jednak niejedyny rekord, który należy do Królowej. Elżbieta jest najdłużej panującą głową brytyjskiego królestwa w historii (wnioskuję po zdjęciach w tabloidach, że książę Karol niezbyt się z tego cieszy). Również jej małżeństwo było najdłuższym związkiem w historii brytyjskiego tronu. Jednak Królowa, może pochwalić się czymś jeszcze. Poczuciem humoru.

Pewnego razu, gdy Królowa spacerowała po szkockich pastwiskach, natknęła się na amerykańskich turystów. Amerykanie zapytali Elżbietę, czy kiedykolwiek spotkała królową. Królowa spokojnie wskazała na swojego ochroniarza i odpowiedziała: ja nie, ale on tak.

Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.

<<Imię>>, gdybym teraz zapytał, czy Twoim zdaniem, królowa Elżbieta jest dobrą Królową, bez wahania odpowiesz, że tak. Co jest niedorzeczne, bo z logicznego punktu widzenia nie możesz tego wiedzieć (chyba że jesteś premierem Wielkiej Brytanii). Skąd w takim razie w Tobie taka pewność? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Porada z Głową

Twój mózg to leń. To jednak nie jego wina. To wina ewolucji. Mózg do pracy potrzebuje energii. Przy zużywa jej więcej niż Warszawa na Boże Narodzenie. Im trudniejsze zadanie, tym więcej energii mózg potrzebuje, aby je rozwiązać. Dlatego mózg miga się od trudnych pytań, a dokładniej zastępuje je pytaniami łatwiejszymi.

Pytanie, czy królowa Elżbieta jest dobrą Królowa to pytanie trudne. Dlatego mózg po cichu zamienia je na pytanie łatwiejsze. Na przykład: czy Królowa wydaje się sympatyczną osobą? Na podstawie ostatniej anegdoty odpowiedź jest oczywista. Mózg podstawia odpowiedź do oryginalnego, trudnego pytania. Voila.


To zjawisko to forma uproszczonego wnioskowania. Tak zwana substytucja i robi Cię w konia dość często. Gdy jesteś w obcym mieście i wybierasz miejsce na obiad, zadajesz sobie trudne pytanie. Która restauracja serwuje dobre jedzenie?

Oczywiście mózg robi swoje i odpowiada na inne pytanie. Które może dotyczyć zdjęć dań na Facebooku lub samochodów na parkingu przed restauracją. Jeśli zdjęcia Ci się podobają lub na parkingu jest spory ruch (co może sugerować popularności restauracji), odpowiedź brzmi: Tak, tu zjem dobre jedzenie.

Dlaczego to ważne? Ponieważ klienci trafiają do Ciebie z trudnym pytaniem. Czy ta firma buduje solidne domy? Czy fotograf robi dobre zdjęcia? Czy te torebki są warte swojej ceny?

Substytucja dostarczy odpowiedzi na te pytania, na podstawie tego, co widoczne i co łatwo ocenić. Wystroju biura, dyplomów na ścianie, strony internetowej, zakładki z referencjami, a nawet tego, jak szybko odbierasz telefon.

Zapamiętaj to.

Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.
Co słychać w podkaście
Żyjemy w idealnym świecie. Perfekcyjna Pani domu bierze ślub marzeń i wyjeżdża do Hotelu Paradise. Wkrótce nawet banany będą musiały być idealnie proste.

Czy w takim świecie jest miejsce dla nieidealnych produktów, usług i firm?

Posłuchaj 🔊 Jak sprzedać produkt, któremu daleko do ideału
Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.
Posłuchaj podcastu
Udostępnij Udostępnij
Tweet Tweet
Wyślij Wyślij
Zagadka z głową ❓❓
Bierzesz udział w wyścigu. Wyprzedzasz osobę, która była na drugim miejscu. Na którym miejscu się znajdujesz?
<<Imię>>, znasz odpowiedź? Odpisz na tego maila.

Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia


Kiedy 8+8=4?

Odpowiedź: Kiedy do godziny ósmej dodasz kolejnych osiem godzin otrzymasz godzinę czwartą.


Tym razem zagadkę rozwiązali Patryk, Ryszard, Ania, Magda, Kaja.

Brawo!
Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Klient nie ma zawsze racji. Sprawdź dlaczego.
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej