Model abonamentowy – definicja, przyk┼éady, przepis - ┼üukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Ci─Ö za r─Ök─Ö. Jeste┼Ťmy tu: Strona g┼é├│wna Blog Artyku┼é
kategoria: Podcast Marketing
Czas czytania: 7 min
Poziom trudno┼Ťci:

Model abonamentowy – definicja, przyk┼éady, przepis

Podaj dalej

Streszczenie: Model abonamentowy mo┼╝e da─ç Ci sta┼éy i przewidywalny doch├│d. Jednak, zanim to nast─ůpi, musisz pozna─ç wszystkie za i przeciw oraz dowiedzie─ç si─Ö, jak wprowadzi─ç nowy model w ┼╝ycie. Ten artyku┼é jest w┼éa┼Ťnie o tym.

Co to jest model abonamentowy?

Co to jest model abonamentowy?

Model abonamentowy to przepis na biznes, w kt├│rym klienci regularnie p┼éac─ů za dost─Öp do produkt├│w i us┼éug. R├│┼╝nica pomi─Ödzy tradycyjnym biznesem a firm─ů opart─ů o subskrypcj─Ö polega na cz─Östotliwo┼Ťci transakcji. Pan Kowalski zakupy w sklepie spo┼╝ywczym robi nieregularnie, natomiast abonament za dost─Öp do Netflixa p┼éaci co miesi─ůc.

Model abonamentowy cz─Östo zmienia spos├│b dost─Öpu do produkt├│w z posiadania na wynajem. Kiedy┼Ť, aby w pi─ůtkowy wiecz├│r obejrze─ç ulubiony film, musia┼ée┼Ť mie─ç na stojaku kolekcj─Ö p┼éyt DVD. Dzi┼Ť mo┼╝esz ogl─ůda─ç Kevina samego w domu bez konieczno┼Ťci posiadania filmu.

Ten styl konsumpcji produkt├│w i us┼éug to cecha rozpoznawcza konsument├│w urodzonych po roku 1995. Dlatego w najbli┼╝szych latach pojawi si─Ö coraz wi─Öcej biznes├│w opartych o model abonamentowy. Nawet w bran┼╝ach, kt├│re pozornie zdaj─ů si─Ö ÔÇ×niesubskrypcyjneÔÇŁ.

I nic w tym dziwnego. Model abonamentowy to szereg korzy┼Ťci dla firmy.

Model abonamentowy – zalety

Przewidywalny i stały dochód

Model subskrypcyjny to przede wszystkim przewidywalny i sta┼éy doch├│d. Wspomnia┼éem ju┼╝, ┼╝e w tradycyjnych biznesach bywaj─ů lepsze i gorsze miesi─ůce. W┼éa┼Ťciciele ksi─Ögarni maj─ů si─Ö lepiej we wrze┼Ťniu – gdy ruszaj─ů szko┼éy, natomiast obroty w pozosta┼éych miesi─ůcach s─ů niepewne. Tego problemu pozby┼éy si─Ö ksi─Ögarnie Legimi czy Empik. Obie firmy oferuj─ů dost─Öp do ebook├│w i audiobook├│w w ramach miesi─Öcznej subskrypcji. Dzi─Öki temu nawet w miesi─ůcach chudych zachowuj─ů p┼éynno┼Ť─ç finansow─ů.

Lojalizacja klient├│w

Model abonamentowy sprzyja lojalizacji klient├│w. W ko┼äcu subskrypcja to forma przywi─ůzania konsumenta do marki. Wynika ono z zaanga┼╝owania, kt├│re klienci wk┼éadaj─ů w ten zwi─ůzek. Na przyk┼éad, u┼╝ytkownicy Spotify tworz─ů personalizowane playlisty, a subskrybenci Netflixa z ka┼╝dym obejrzanym i ocenionym filmem otrzymuj─ů trafniej dopasowane propozycje film├│w i seriali. Jedni i drudzy w ka┼╝dej chwili mog─ů zako┼äczy─ç abonament, ale strac─ů swoje playlisty i wypracowane rekomendacje.

┼üatwiejsze zarz─ůdzanie magazynem

Dzi─Öki regularnym transakcjom, firmy oparte o model abonamen