pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 3 min
Poziom trudności:

Oto 5 psychologicznych manewrów, które wystrzelą Twój marketing na wyższy poziom

Podaj dalej


<!doctype html>














 



Nie widzisz zdjęć? Otwórz wiadomość w przeglądarce



Facebook


Website


YouTube


LinkedIn


Instagram



<<Imię>>, być może obiło Ci się o uszy, że marketing od psychologii oddziela cienka granica. Czy to oznacza, że aby robić dobry marketing musisz mieć doktorat z psychologii? Niekoniecznie. Wystarczy, że poznasz 5 psychologicznych manewrów, które wystrzelą Twój marketing na wyższy poziom. 

Zacznijmy jednak od…



Kartka z kalendarza

14 lat temu w Indiach pojawił się Nano. Najmniejszy i najtańszy samochód (a raczej samochodzik) na świecie. Pojazd miał zaledwie 150 cm długości i kosztował zaledwie 2500 dolarów, czyli około 10 000 zł.


Oto 5 psychologicznych manewrów, które wystrzelą Twój marketing na wyższy poziom
 


5 psychologicznych manewrów, które wystrzelą Twój marketing na wyższy poziom.



1. Społeczny dowód słuszności. 

Wybory innych ludzi wpływają na nasze decyzje, dlatego klienci chętniej kupują produkt, który wcześniej wybrali inni ludzie. Z tego powodu sortujemy przedmioty pod względem popularności i ulegamy modzie. Jeśli udowodnisz popularność swojego produktu lub usługi, to przekonasz klientów do zakupu.  

 

2. Reguła niedostępności.

Ludzie bardziej cenią produkty rzadkie i trudne do zdobycia. Dzieła sztuki, zegarki z limitowanych edycji, dobiegające końca promocje. Dlatego steruj dostępnością swoich produktów. Producent zup Campbell sprzedawał więcej, gdy wprowadził limit zakupów na jednego klienta.  

 

3. Podobieństwo.

Podobieństwo budzi sympatię. Dlatego wśród Twoich znajomych są osoby do Ciebie podobne. Macie wspólne zainteresowania, dzielicie podobne przekonania i nadajecie na podobnych falach. 

Firmy, które wzbudzają sympatię przyciągają klientów. Dlatego dostrój się do swoich klientów. Naśladuj ich język i kopiuj zwyczaje. Niech poczują, że “równy z Ciebie gość”.

 

4. Niechęć do straty.

Ludzie wolą unikać przykrych konsekwencji, niż dążyć do zysków. Dlatego zamiast obiecywać klientom korzyści, daj im szansę na uniknięcie straty. Hasło “nie przegap okazji” bardziej motywuje do zakupu niż hasło “skorzystaj z okazji”. 

 

5. Natychmiastowa gratyfikacja.

Wolisz dostać 50 zł teraz, czy 80 zł za rok? Większość ludzi wybierze mniejszą nagrodę natychmiast zamiast większej za jakiś czas. Wykorzystaj to. Słowa TERAZ, JUŻ, DZIŚ, NATYCHMIAST, mają wielką moc.  


 


Co słychać w podcaście Marketing z głową



 

Mówi się, że używając właściwych narzędzi nawet zwyczajni ludzie mogą osiągnąć niesamowite wyniki.
W takim razie pomyśl, co Ty
<<Imię>> zdziałasz, gdy znajdziesz odpowiednie narzędzia. Tylko gdzie ich szukać? Zacznij w nowym odcinku podcastu Marketing z Głową.

 

<<Imię>> Poznaj 10 narzędzi, bez których nie wyobrażam sobie pracy.

Posłuchaj na Spotify (będę wdzięczny, jeśli uznasz, że zasłużyłem i wystawisz odcinkowi 5*) 

Wolę poczytać na blogu.


 


Zagadka z głową ❓❓


Mama Tomka miała czworo dzieci. Pierwsze nazywało się Maj. Drugie nazywało się Czerwiec. Trzecie miało na imię Lipiec.
Jak nazywało się czwarte dziecko?



<<Imię>>, znasz odpowiedź? Odpisz na tego maila.  


Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia

Można mnie złapać, ale nie można mnie rzucić. Czym jestem?


Tym razem poprawnych odpowiedzi mogło być więcej niż jedna: przeziębienie, katar, choroba, wiatr w żagle, okazje…


Brawa dla: Kate, Sylwii, Roksany, Ryszarda, Wioletty, Anki, Adrianny, El.
Gratuluje!


 

Oto 5 psychologicznych manewrów, które wystrzelą Twój marketing na wyższy poziom
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Oto 5 psychologicznych manewrów, które wystrzelą Twój marketing na wyższy poziom


Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 


Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 





Podaj dalej