1. Społeczny dowód słuszności. Wybory innych ludzi wpływają na nasze decyzje, dlatego klienci chętniej kupują produkt, który wcześniej wybrali inni ludzie. Z tego powodu sortujemy przedmioty pod względem popularności i ulegamy modzie. Jeśli udowodnisz popularność swojego produktu lub usługi, to przekonasz klientów do zakupu. 2. Reguła niedostępności. Ludzie bardziej cenią produkty rzadkie i trudne do zdobycia. Dzieła sztuki, zegarki z limitowanych edycji, dobiegające końca promocje. Dlatego steruj dostępnością swoich produktów. Producent zup Campbell sprzedawał więcej, gdy wprowadził limit zakupów na jednego klienta. 3. Podobieństwo. Podobieństwo budzi sympatię. Dlatego wśród Twoich znajomych są osoby do Ciebie podobne. Macie wspólne zainteresowania, dzielicie podobne przekonania i nadajecie na podobnych falach. Firmy, które wzbudzają sympatię przyciągają klientów. Dlatego dostrój się do swoich klientów. Naśladuj ich język i kopiuj zwyczaje. Niech poczują, że “równy z Ciebie gość”. 4. Niechęć do straty. Ludzie wolą unikać przykrych konsekwencji, niż dążyć do zysków. Dlatego zamiast obiecywać klientom korzyści, daj im szansę na uniknięcie straty. Hasło “nie przegap okazji” bardziej motywuje do zakupu niż hasło “skorzystaj z okazji”. 5. Natychmiastowa gratyfikacja. Wolisz dostać 50 zł teraz, czy 80 zł za rok? Większość ludzi wybierze mniejszą nagrodę natychmiast zamiast większej za jakiś czas. Wykorzystaj to. Słowa TERAZ, JUŻ, DZIŚ, NATYCHMIAST, mają wielką moc. |