Perswazja – s艂owa, kt贸re przekonuj膮 i sprzedaj膮 - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
Czas czytania: 7 min
Poziom trudno艣ci:

Perswazja – s艂owa, kt贸re przekonuj膮 i sprzedaj膮

Podaj dalej

S艂owa, kt贸rymi si臋 pos艂ugujesz, maj膮 znaczenie. Jeden wyraz potrafi zmieni膰 zwyk艂膮 wypowied藕 w wypowied藕 perswazyjn膮. Dzi艣 poka偶臋 Ci, co i jak m贸wi膰, aby brzmie膰 przekonuj膮co i perswazyjnie.

Perswazyjne s艂owa

S膮 lata 90., na topie kr贸luje ortalion i fryzury z kucykiem, w kinach gra film „Pulp Fiction”, a na biurku pocz膮tkuj膮cej copywriterki – Colleen Szot, trafia scenariusz reklamy telewizyjnej sprz臋tu sportowego. Zleceniodawca ma tylko jedno 偶yczenie: liczba telefon贸w po emisji ma wzrosn膮膰.

Kobieta zmienia ostatni fragment tekstu. W rezultacie liczba telefon贸w ro艣nie dramatycznie, a Szot zostaje jedn膮 z najlepiej zarabiaj膮cych copywriter贸w na 艣wiecie. Nie藕le, bior膮c pod uwag臋, 偶e w tek艣cie zmieni艂a tylko 3 s艂owa.

Wcze艣niej reklama ko艅czy艂a si臋 s艂owami: „Konsultanci czekaj膮 na Tw贸j telefon”. Po zmianie – „Je艣li konsultanci s膮 zaj臋ci, zadzwo艅 ponownie”.

Na pierwszy rzut oka r贸偶nica wydaje si臋 nie mie膰 znaczenia. Na tym jednak polega magia perswazyjna s艂贸w. Nawet jeden wyraz potrafi zamieni膰 najtwardsze „nie” w zdecydowane „tak”.

Problem polega na tym, 偶e wi臋kszo艣膰 ludzi przekonuje innych do swoich racji tylko argumentami. Jednocze艣nie bagatelizuj膮 znaczenie s艂贸w w komunikacji. Prawdziwy dramat rozgrywa si臋 jednak wtedy, gdy problem dotyczy przedsi臋biorc贸w, handlowc贸w, marketer贸w i pracownik贸w obs艂ugi klienta.

Zatem, je艣li nale偶ysz do jednej z powy偶szych grup zawodowych, dzisiejszy tekst jest dla Ciebie. Dzi臋ki niemu Twoje komunikaty stan膮 si臋 bardziej perswazyjne, a Ty zaczniesz brzmie膰 zdecydowanie i pewniej siebie. A od pewno艣ci siebie (nie myli膰 z arogancj膮) w komunikacji zaczniemy.

Sygnalizuj pewno艣膰 siebie

Sprzedawcy pewni swoich produkt贸w startuj膮 z uprzywilejowanej pozycji. Konsumenci bardziej wierz膮 ich zdaniu i cz臋艣ciej mu ulegaj膮. Pomy艣l sam: kt贸re zdanie bardziej przekonuje Ci臋 do zakupu parasola – jutro mo偶e pada膰 czy jutro b臋dzie pada膰.

Zwr贸膰 uwag臋, 偶e cho膰 zdania wyra藕nie si臋 r贸偶ni膮, w codziennej mowie r贸偶nica jest bez znaczenia. A jednak pod wp艂ywem pierwszego zastanawiasz si臋, czy kupi膰 parasol, a pod wp艂ywem drugiego kupujesz bez mrugni臋cia okiem.

Na og贸艂 pewno艣膰 wypowiedzi膮 odbiera s艂owo „mo偶e”. Dlatego, je艣li chcesz brzmie膰 pewnie, wykre艣l je ze swojego s艂ownika. Jednak nie tylko to s艂owo sygnalizuje zw膮tpienie.

Wyobra藕 sobie, 偶e dw贸ch znajomych zaprasza Ci臋 do kina. Ka偶dy wybra艂 inny film, o kt贸rym nic nie wiesz. Pierwszy znajomy pyta: &