Slogan i hasło reklamowe. Jak ułożyć. 14 szablonów - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 11 min
Poziom trudności:

Slogan i hasło reklamowe. Jak ułożyć. 14 szablonów

Podaj dalej

Slogan i hasło reklamowe budują wizerunek marki, sprawiają, że jest rozpoznawalna, oraz wpływają na zachowanie konsumentów.

Dobrze dobrany slogan jest wart miliony. Zły może pogrążyć Twoją markę. Tworzenie skutecznych haseł i sloganów jest prostsze, niż się wydaje. Musisz jednak poznać 14 naukowo opracowanych szablonów, z których korzysta m.in. Coca-Cola, McDonald oraz Ikea.

Dobry slogan reklamowy Twojej mark powinien być:

  • prosty,
  • łatwy do zapamiętania,
  • spójny z marką,
  • kreatywny,
  • inspirujący,
  • zaskakujący,
  • emocjonujący.

Slogan reklamowy, który uratował BigMaca

W roku 2002 McDonald zaczął tracić klientów. Jego zyski spadły o 344 mln dol. W rezultacie sieć zamknęła prawie 200 restauracji. W tym samym czasie inne fast foody kwitły i zdobywały nowe rynki.

McDonald był w tarapatach. Na szczęście wpadł na pomysł kampanii, której hasło przewodnie brzmiało: „I’m lovin’ it”. Tuż po jej emisji sprzedaż wzrosła o 680 mln dol.

W 1988 r. Nike po raz pierwszy posłużyła się sloganem „Just do it”. W ciągu 10 lat udział marki w rynku wzrósł o 25%, co przekłada się na ponad 8 mld dol. zysku.

Jasne jest, że dobry slogan i hasło są na wagę złota. Dlatego porozmawiajmy o tym, jak Ty możesz ułożyć kilka słów, które przyciągną nowych klientów. Ale najpierw wyjaśnijmy, czym slogan różni się od hasła.

Czym jest slogan reklamowy i hasło reklamowe

Slogan reklamowy albo slogan marki jest tym, co widzisz przy logo marki. Firmy posługują się nim przez dłuższy czas. Słynne „Just do it” firmy Nike to slogan.