Jak stworzy膰 produkt, kt贸ry sam si臋 reklamuje. - 艁ukasz Hodorowicz
pozosta艂y min
Trzymam Ci臋 za r臋k臋. Jeste艣my tu: Strona g艂贸wna Blog Artyku艂
kategoria: Podcast Marketing
Czas czytania: 7 min
Poziom trudno艣ci:

Jak stworzy膰 produkt, kt贸ry sam si臋 reklamuje.

Podaj dalej

Streszczenie: Wyzwalacz rozm贸w to impuls pod wp艂ywem, kt贸rego klienci sami opowiadaj膮 o Twojej marce. Dzi臋ki temu, praktycznie za darmo, staj膮 si臋 chodz膮cymi billboardami reklamuj膮cymi Twoj膮 ofert臋.

Jest rok 1988. Kenly Gretz wylatuje ze studi贸w. Bez grosza przy duszy ima si臋 ka偶dej pracy, ale nigdzie nie zatrzymuje si臋 na d艂u偶ej. Wreszcie trafia do pi臋cioosobowej firmy AmeriCollect. Za kilkana艣cie dolar贸w dziennie Kenly zajmuje si臋 najmniej wdzi臋czn膮 prac膮 na 艣wiecie. Jest windykatorem i 艣ci膮ga d艂ugi od ludzi, kt贸rzy podobnie jak on s膮 bez pieni臋dzy.

Dzi艣 Kenly nie 艣ciga ju偶 d艂u偶nik贸w. W 1999 roku kupi艂 AmeriCollect i rozwin膮艂 j膮 w korporacj臋 zatrudniaj膮c膮 340 os贸b. Jego firma z roku na rok ro艣nie i na brak klient贸w nie narzeka. Nic w tym dziwnego. AmeriCollect wyr贸偶nia si臋 w bran偶y najwy偶szym wsp贸艂czynnikiem 艣ci膮galno艣ci d艂ug贸w.

Gdzie tkwi jej sekret? D艂u偶nicy sami zg艂aszaj膮 si臋 do AmeriCollect i prosz膮, aby firma przej臋艂a ich d艂ugi. Co wi臋cej, opowiadaj膮 o niej znajomym i przekonuj膮 innych, aby r贸wnie偶 poddali si臋 windykacji w AmeriCollect. Czy robi膮 to ze strachu przed wyj膮tkowo przekonuj膮cymi windykatorami o smutnych twarzach i barkach szerokich jak rozstaw skrzyde艂 samolotu? Nic z tych rzeczy. Aby jednak zrozumie膰, co takiego wyj膮tkowego robi firma Kenly’ego Gretza, musimy porozmawia膰 o matematyce.

Dodawanie i mno偶enie.

Wi臋kszo艣膰 firm, aby przyci膮gn膮膰 nowych klient贸w, prze艣ciga si臋 w ulepszaniu swojej oferty. Stosuj膮 przy tym jedn膮 z dw贸ch strategii: dodawanie lub mno偶enie.

Strategia dodawania polega na ulepszaniu oferty poprzez pi臋trzenie dodatk贸w. W j臋zyku marketer贸w nazywa si臋 to rozszerzaniem propozycji warto艣ci.

Pierwsze pasty do z臋b贸w mia艂y jedno zadanie: czy艣ci膰 z臋by. Jednak wraz z pojawieniem si臋 nowych marek na rynku, prosta propozycja warto艣ci 鈥 czyste z臋by 鈥 przesta艂a wystarcza膰. Aby zdoby膰 klient贸w, producenci sk艂adali konsumentom kolejne obietnice. Dlatego dzi艣 jeden produkt czy艣ci z臋by, dba o dzi膮s艂a, od艣wie偶a oddech, zapewnia bia艂y u艣miech.

Naturalnie, dodawanie nowych warto艣ci ma swoje granice. Poza tym nie ka偶dy produkt na tym skorzysta. Na przyk艂ad, nap贸j nie b臋dzie bardziej smakowa艂, je艣li do艂o偶ysz do