L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Czy ceny w Internecie należy ukrywać? 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 3 min
Poziom trudności:

Czy ceny w Internecie należy ukrywać?

Podaj dalej
<< Test Imię >>, czy <a href="https://www.lukaszhodorowicz.pl/66-strategii-cenowych/">ceny</a> w Internecie należy ukrywać?
Nie widzisz zdjęć? Otwórz wiadomość w przeglądarce
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

 

 

Cześć <<Imię>>.

Ostatnio czytałem o kontrowersyjnym eksperymencie. Dyrekcja przedszkola borykała się z pewnym problemem.

Otóż niektórzy rodzice mylili przedszkole z przechowalnią i zamiast odbierać dzieci o umówionej godzinie, często odbierali swoje latorośle nawet godzinę później. 

Rzecz jasna z takiego obrotu sytuacji nie były zadowolone dzieciaki oraz panie przedszkolanki. Szczególnie że po umówionej godzinie dzieci przełączały się na tryb “domowy” i testowały tolerancję opiekunek na dźwięki wysokiej częstotliwości.

Już sam fakt, że przedszkole zwróciło się o pomoc do naukowców, świadczy o tym, że sytuacja była co najmniej niekomfortowa. Naukowcy ustalili, że w ciągu tygodnia średnio 10 razy ktoś spóźniał się po dziecko. 
 

Wobec tego zaproponowali to, co każdy rozsądny naukowiec zaproponowałby w takiej sytuacji – kary finansowe. Każda godzina spóźnienia uszczuplała rodzinny budżet o kilkanaście dolarów.

Jak się można było spodziewać, kara podziałała na spóźnialskich rodziców. Tyle, że nie tak, jak się tego spodziewasz. 

Po wprowadzeniu kar, spóźnienia zdarzały się średnio 30 razy w tygodniu. Rekordzista (lub rekordzistka, żeby nie było) odebrał pociechę 6 godzin później. Skąd taka zmiana?

Okazało się, że rodzice postrzegali karę jako cenę dłuższego pobytu dziecka w przedszkolu, co poskutkowało tym, że nawet wcześniej punktualne osoby odebrały to jako ciche przyzwolenie na spóźnienia, za “dopłatą”.
 

<<Imię>>,  z tej historii płynie pewien morał. Nie zawsze opłaca się pokazywać cenę. 

A jak się to ma do pokazywania cen w Internecie? Obiecuję, że odpowiem Ci na to pytanie. 

 

Najpierw jednak…

Kartka z kalendarza

31 stycznia 1990 w Rosji otwarto pierwszą restaurację McDonald’s. Tego dnia padło tam kilka rekordów, ale do tych spektakularnych bez wątpienia zaliczyć można te: 

  • w kolejce po Big Mac’a z frytkami ustawiło się 5000 osób

  • najwytrwalsi goście czekali na zamówienie 6 godzin (ciekawe, czy pomyśleli i zabrali z domu kanapki), 

  • w sumie restauracja obsłużyła ponad 30 000 gości w ciągu jednego dnia.  

Czy ceny w Internecie należy ukrywać?
Co słychać w podcaście Marketing z Głową
 
 

Chować, czy pokazywać ceny w Internecie? To drugie najczęściej zadawane przez przedsiębiorców pytanie. Pierwsze brzmi: skąd w tym miesiącu taki podatek? I szczerze mówiąc, nie wiem, kto zna na nie odpowiedź (tego nie wie nawet moja księgowa). Z tym drugim jednak mogę Ci pomóc. 

 

Zatem…

Zobacz na blogu – Czy pokazując ceny w Internecie, możesz sobie zaszkodzić.

Posłuchaj na Spotify (będę wdzięczny, jeśli uznasz, że zasłużyłem i wystawisz mi 5*) 

Obejrzyj na YouTube (Subskrybujesz? Nie? Zacznij.)

Zagadka z głową 
Mężczyzna spadł z 20-metrowej drabiny i nic mu się nie stało. Jak to możliwe?

<<Imię>>, daj znać jeśli znasz odpowiedź. 

 

Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia

Kto mnie posiada, chce się mną podzielić. Jednak przekazany dalej znikam. Czym jestem?

 

<<Imię>>,  chodziło o SEKRET. 

 

Tym razem tylko jedna osoba znała poprawną odpowiedź. Gratulacje dla Marty.

Czy ceny w Internecie należy ukrywać?
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Czy ceny w Internecie należy ukrywać?
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej