L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać.  🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 4 min
Poziom trudności:

Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 

Podaj dalej
<< Test Imię >>, jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 🎵
Nie widzisz zdjęć? Otwórz wiadomość w przeglądarce
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

Cześć <<Imię>>, dziś porozmawiamy o samochodach i muzyce. Jest również zagadka.

Trzynastka zazwyczaj kojarzy się z czarnym kotem i pechem. Jednak 13 września 2004 dla 276 osób okazał się dniem co najmniej szczęśliwym.

Dokładnie 17 lat temu prezenterka Oprah Winfrey, która całkowicie przypadkowo jest również miliarderką, zebrała w studiu telewizyjnym ludzi, którym delikatnie mówiąc, nie poszczęściło się w życiu.

W trakcie emisji programu wszystkim zebranym na widowni Oprah rozdała samochody. Nowiutkie, pachnące salonem Pontiaki. Od razu przypomniała mi się historia pewnego przypadkowego księdza, któremu całkiem niezła bryka również spadła z nieba. 🙂

Różnica była taka, że tym razem hojny gest miał bezdomny, a ksiądz mógł wybrać kolor samochodu.

Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 


<<Imię>>, skoro przy kolorach jesteśmy. Zazwyczaj mamy, chociażby mgliste pojęcie o tym, jak kolory na nas wpływają. Zielony uspokaja, czerwony pobudza, niebieski budzi zaufanie. Założę się jednak, że nie zdarza Ci się zastanawiać, jak na Twoje samopoczucie wpływa muzyka.

Chyba że mówimy o muzyce z repertuaru nijakiego Zenka Martyniuka. Na przykład wpływ piosenki “Przez twe oczy zielone” na moje samopoczucie jest oczywisty. Plasuje się gdzieś pomiędzy zatruciem pokarmowym a śmiercią mózgu.

Ale do sedna. Muzyka wpływa na Ciebie bardziej, niż Ci się wydaje,
<<Imię>>.


Robert Zatorre z Uniwersytetu McGill bada wpływ muzyki na mózg. W badaniach wykazał, że słuchanie muzyki może uwolnić zastrzyk dopaminy. Dopamina aktywuje ośrodek nagrody w mózgu. Ten sam, który aktywuje się, gdy wcinasz ulubione danie, uprawiasz sex lub dostajesz premie w pracy.

Na przykład u mojej sześcioletniej córki ośrodek nagrody pali się jak bożonarodzeniowa choinka, gdy odwiedza nas teściowa. W trakcie takiej wizyty moja latorośl przekracza tygodniowy limit cukrów w godzinę.

W każdym razie McGill doszedł do wniosku, że aktywność w ośrodku nagrody może zniwelować ból. Mówiąc wprost, muzyka może łagodzić fizyczny ból.


Dla wielu osób istnym epicentrum bólu są gabinety dentystyczne. Z tego powodu pacjenci niektórych gabinetów obok zastrzyku przeciwbólowego, gazu rozweselającego mogą sobie przed leczeniem kanałowym zaaplikować dawkę Czterech Pór Roku Vivaldiego.
 

Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 

Z kolei w 2016 portugalska piosenkarka Anna Carolina razem z zespołem naukowców zapoczątkowała projekt Dorflex. Naukowcy pomogli wokalistce skomponować muzykę, która oddziałuje na ośrodek nagrody. W ten sposób powstały utwory, które mogą pomóc Ci się pozbyć stresu, bólu głowy albo stawów.

Piosnek możesz posłuchać na specjalnej 🔊 playliście na Spotyfi. Posłuchaj i sprawdź, jak poczuje się Twój ośrodek nagrody.

Nowy odcinek podcastu
 

 

Tak się składa, że na Spotify posłuchasz również nowego odcinka podcastu Marketing z Głową. I tak się składa, że nowym odcinku opowiadam o wpływie muzyki na konsumentów. Czuje, że temat może Cię zainteresować. Dlatego podrzucam Ci linki. 🔊 Posłuchaj jak wykorzystać muzykę w marketingu.

Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 
Posłuchaj podcastu
Podobało Ci się? Sądzisz, że innym również się spodoba? Podziel się.
Udostępnij Udostępnij
Tweet Tweet
Wyślij Wyślij
Zagadka ❓❓
 
Zegar słoneczny to zegar o najmniejszej liczbie ruchomych części. Który zegar ma najwięcej ruchomych części?

Sądzisz, że znasz odpowiedź? Daj mi znać. Wystarczy, że odpiszesz na tego maila.

Rozwiązanie zagadki z zeszłego tygodnia: zdanie czytane od tyłu brzmi tak samo, jak czytane od przodu. To tak zwany palindrom.
Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Jak wykorzystać muzykę, aby lepiej sprzedawać. 
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej