Cześć <<Imię>>. Wiesz, jak Twoi klienci wydają pieniądze? Myślisz pewnie, że ludzie wydają chętniej, gdy mają ich więcej w portfelach. Na przykład na początku miesiąca. I tak i nie. W grę wchodzą jeszcze konta mentalne, na których ludzie trzymają pieniądze. Czym są konta mentalne? O tym za moment. Najpierw powiem Ci, co to oznacza dla Ciebie i Twojej firmy.
- Po pierwsze, jeśli zrozumiesz, jak klienci zarządzają pieniędzmi, nauczysz się jak lepiej pozycjonować swój produkt. Czyli lepiej o nim opowiadać.
- Po drugie zrozumiesz, jak bezpiecznie podnieść swoje ceny.
<<Imię>>, bez względu na to, co myślisz o swoich klientach, cena ma dla nich znaczenie. Raz większe, raz mniejsze. Jednak zawsze znaczenie ma. A to czy cena wydaje się wysoka, zależy od budżetu klientów. Jeśli na Twoje konto co miesiąc wpływa 5000 zł, to zakup fotela za 400 zł uszczupli Twój budżet nieznacznie. Nadal zostanie Ci 4600 zł. A teraz wyobraź sobie, że masz kilka kont w banku. Na rachunki, na przyjemności, na ubrania, na meble. 5000 zł rozdzielasz pomiędzy te konta. W efekcie na koncie z pieniędzmi na meble masz tylko 1300 zł. Za fotel możesz zapłacić jedynie pieniędzmi z tego konta. Czy w takiej sytuacji zakup fotela za 400 zł to duży wydatek? No właśnie. W podobny sposób zarządzają pieniędzmi Twoi klienci. Zamiast kont w banku używają kont mentalnych. O kontach mentalnych opowiadam w nowym odcinku podcastu Marketing z głową. (Czy ja słyszę, że jeszcze nie subskrybujesz?) Chcesz wiedzieć, jak wykorzystać konta mentalne swoich klientów i zacząć sprzedawać więcej, <<Imię>>?
|