L" prefix="og: https://ogp.me/ns#"> Wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan? 🧠 - Łukasz Hodorowicz
pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 4 min
Poziom trudności:

Wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan?

Podaj dalej
<< Test Imię >> wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan?
Nie widzisz zdjęć? Otwórz wiadomość w przeglądarce
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram

Cześć <<Imię>>, 

Ostatnio wpadł do mnie znajomy. Opowiedział mi zaskakującą historię, która może okazać się dla Ciebie cenną lekcją.  

Jednak zanim Ci ją zdradzę tradycyjnie…

📅 Kartka z kalendarza

68 lat temu wynaleziono baterie słoneczne. Najciekawsze jednak jest to, jak do tego doszło. Fizyk Daryl Chapin pracował nad prototypem baterii, które mogły działać w wilgotnych warunkach. W tym samym czasie chemik Calvin Fuller i fizyk Gerald Pearson pracowali nad materiałem przewodzącym energię słoneczną. 

Pewnego razu troje naukowców spotkało się na przyjęciu i od słowa do słowa, wpadli na pomysł, by połączyć dwa niezależne jak dotąd pomysły. 

Mogłoby się wydawać, że z tej historii płynie morał: najlepsze pomysły powstają na imprezach.

Jednak gdybyśmy zapytali mojego znajomego, powiedziałby Ci coś zupełnie innego. Wróćmy więc do jego historii.
 

🎯Planuj z głową
Historia wydarzyła się kilkanaście lat temu, gdy znajomy studiował matematykę. Wraz z dwoma przyjaciółmi został zaproszony na studencką imprezę.  

Pech chciał, że cała trójka rano miała pisać kolokwium. W tej sytuacji zrobili to, co zrobiłby każdy szanujący się student. Poszli na imprezę. Swoją drogą wiesz, czym zajmują się matematycy na imprezach? Zamieniają procenty na promile 🙂
Wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan?
W międzyczasie wpadli jednak na pomysł, który miał uchronić ich przed oblaniem egzaminu. 

Na kolokwium przyjechali spóźnieni i cali ubrudzeni w błocie. Wytłumaczyli profesorowi, że po drodze przebiła im się opona i stracili sporo czasu, aby ją wymienić. Pokornie poprosili o wyznaczenie kolejnego terminu egzaminu. Profesor zlitował się i zaprosił ich na egzamin za trzy dni.

Cała trójka miała wystarczająco dużo czasu, by wyleczyć kaca i odświeżyć materiał przed testem. 

Trzeciego dnia ponownie zjawili się na uczelni. Profesor uprzedził ich, że egzamin napiszą w oddzielnych salach. Jednak to nie była jedyna niespodzianka, jaką przygotował (jak się za moment miało okazać sprytny) egzaminator. 

Gdy kolega spojrzał na kartkę, zbladł. Test składał się tylko z dwóch pytań, za które mógł w sumie otrzymać 100 punktów. 
  1. Model samochodu, którym trzy dni temu jechaliście na egzamin (2 punkty)
  2. Która opona przebiła się (98 punktów) 
    a) prawy przód 
    b) lewy przód
    c) prawy tył
    d) lewy tył

Domyślasz się pewnie, że wszyscy oblali. Jednak cała trójka wyciągnęła z egzaminu ważną lekcję. W życiu trzeba mieć DOBRY plan.

Dlaczego Ci o tym opowiadam i jaki to ma związek z Twoim marketingiem? Już tłumaczę. Większość marketingowych planów niczym się nie różni od pomysłu wspomnianych studentów. Powstają w pośpiechu i opierają się o chwiejne założenia. 

W rezultacie firma – zgodnie z planem – kiepsko sobie radzi i wykłada się na pierwszym poważnym egzaminie.

W związku z tym w nowym odcinku podcastu Marketing z Głową opowiadam, jak ułożyć dobry plan marketingowy i, co ważniejsze, jak skutecznie go zrealizować. 
 

🔊 Nowy odcinek podcastu Marketing z Głową

Antoine de Saint-Exupéry powiedział “Cel bez planu jest zaledwie życzeniem”. Każdy z nas życzy sobie, żeby jego firma rosła jak drożdżowa babka w biznesowej kuchni.  

Problem polega na tym, że życzenia spełniają się jedynie w bajkach, filmach Disney’a i w wiadomościach TVP.  W życiu, aby życzenie stało się rzeczywistością, potrzebujesz planu. 

W tym odcinku podcastu zdradzam plan na dobry plan i pokazuję, jak go zrealizować. Posłuchaj lub obejrzyj. W końcu 10 minut to niewielka cena za spełnione życzenie, prawda? 

 

Zobacz na blogu – Jak dobrze ułożyć plan marketingowy i jak jeszcze lepiej go zrealizować?
Posłuchaj na Spotify (będę wdzięczny, jeśli uznasz, że zasłużyłem i wystawisz mi 5*) 
Obejrzyj na YouTube (Subskrybujesz? Nie? Zacznij)
 
✔️ To warto sprawdzić

Nie wiem jak Ty, ale ja do projektów graficznych często szukam ciekawych ikon. Niedawno trafiłem na stronę lordicon.com, z której za darmo możesz pobrać ich ponad 6000. Mało, mówisz? Za niewielką opłatę możesz otrzymać dostęp do kolejnych 4000 ikonek. Czy wspomniałem, że ikony są animowane? Korzystaj! 

Wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan?
❓ Zagadka z głową 

<<Imię>>, jakich dwóch dań nie możesz zjeść na śniadanie?

Daj znać, jeśli znasz odpowiedź. 

Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia:
Jeśli na stole leży 10 jabłek i zabierzesz 2, to ile jabłek Ci zostanie?

Poprawna odpowiedź to 2 jabłka. Chyba, że jabłka na stole również należały do Ciebie. Dlatego odpowiedź 10 jabłek również brzmi całkiem prawdopodobnie. 


Tym razem prawidłowo odpowiedzieli: Przemek, Dagmara, Antonii, Grażyna, Karolina, Ewa oraz Tomek.

Gratuluję! 

Wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan?
Na dziś to wszystko.
Przybijam Ci piątkę i do następnego.
Łukasz Hodorowicz
Wiesz, dlaczego potrzebny Ci dobry plan?
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 

 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił. 

Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice

 
Podaj dalej