<<Imię>>, dziś porozmawiamy o perswazji, a konkretnie o pewnej technice, której używa NETFLIX, APPLE i moja Żona.
Najpierw jednak…
Kartka z kalendarza
33 lata temu na południu Polski padł rekord temperatur. Termometry we Wrocławiu, Legnicy, Jeleniej Górze i Zielonej Górze pokazały prawie 20 °C. Co tu dużo mówić, gdyby to wydarzyło się dziś, tak właśnie wyglądałyby wieczorne wiadomości
Porada z głową
A pozostając przy telewizji. <<Imię>>, korzystasz z NETFLIXA? Jeśli tak, to z którego pakietu? Najwyższego, średniego czy najniższego? Mnie starcza średni.
Ale dlaczego Ciebie o to pytam? Otóż by pokazać Ci, czym jest tajemnicza technika perswazji, bo czy wiesz, że najlepszą prośbą jest pytanie?
Prośby zazwyczaj niewiele dają. Doskonale wiedzą o tym rodzice, którzy proszą swoje dzieci o zjedzenie brokułów na obiad. Jednak wystarczy, że mama zapyta: “Co wolisz na obiad? Brokuły czy marchewkę?”, a opór pociechy znika jak wypłata po 10-tym. Dlaczego? Ponieważ ludzie wolą mieć wybór. Gdy im coś narzucasz, wewnętrzny indywidualizm każe stawiać opór.
Rozumie to intuicyjnie także moja Żona. Zamiast prosić: “wynieś śmieci”, mówi: “wolisz wynieść śmieci teraz, czy za godzinę?”. Oczywiście przeważnie (czyli nigdy), wynoszę je od razu. Jednak nie o czas tu chodzi, a o to, że sam podejmuję decyzję, kiedy to zrobię (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Jak to ma się do NETFLIXA? Netflix również daje Ci możliwość wyboru. Zamiast narzucać jeden abonament, pyta: “co wolisz? Pakiet wysoki, średni czy niski?” Opór znika, a Ty chętniej kupujesz. W końcu decyzja należała do Ciebie, prawda <<Imię>>?
Co słychać w podcaście?
Dużo. Tym razem odcinek podcastu jest równie długi, jak film na wspomnianym NETFLIXIE. Wszystko dlatego, że zaprosiłem do odcinka wyjątkowego gościa. Mikołaj Lech (bo o Nim mowa) jest rzecznikiem patentowym, specjalizującym się w nazwach firm i produktów, a w szczególności w tym, jak unikać pułapek podczas rejestracji znaków towarowych.
Z naszej rozmowy dowiesz się, dlaczego warto zastrzec nazwę i dlaczego to tańsze, niż Ci się wydaje. A przy okazji dowiesz się także co nieco o nazwie własnej firmy.
🔥 Zobacz na blogu– Jak wybrać dobrą nazwę dla firmy, produktu i usługi?
Posłuchaj na Spotify (będę wdzięczny, jeśli uznasz, że zasłużyłem i wystawisz mi 5*)
Trojaczki George, Helena i Steve piją kawę. Trojaczki Ben, Karen i Dave piją herbatę.
Zatem logicznie rzecz ujmując, co pije Elżbieta? Kawę czy herbatę?
Znasz odpowiedź? Pisz.
Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia
Ktoś ukradł perukę Prezesa (bez skojarzeń proszę) i włożył ją do jednego z czterech zamykanych na klucz pudełek. Pudełka są ponumerowane od 1,2,3,4 w tej kolejności.
Przed Tobą leżą cztery różne klucze. Każdy w innym kolorze. Skorzystaj ze wskazówek i wykonaj dwa zadania:
1. Przyporządkuj klucze do pudełek
2. Zgadnij, w którym pudełku znajduje się peruka Prezesa
Wskazówki:
Zielony klucz otwiera trzecie lub czwarte pudełko
Peruka znajduje się gdzieś po lewej stronie czwartego pudełka
Peruka znajduje się gdzieś po prawej stronie pierwszego pudełka
Żółty klucz otwiera pudełko po lewej stronie peruki
Niebieski klucz otwiera pudełko po prawej stronie od pudełka, które otwiera żółty klucz oraz po lewej stronie od pudełka, które otwiera zielony klucz
Czerwony klucz otwiera pierwsze pudełko
Poprawna odpowiedź: Peruka Prezesa jest w trzecim pudełku.
Czerwony klucz pasuje do pierwszego pudełka.
Żółty klucz pasuje do drugiego pudełka.
Niebieski klucz pasuje do trzeciego pudełka.
Zielony klucz pasuje do czwartego pudełka.
I takiej udzielili: Joanna, Ryszard, Huber, Tomasz, Katarzyna, Magdalena, Przemek, Kacper, Jakub, Maciej, Paweł, Hektor, Mateusz, Monika, Jacek, Patryk, Magda, DOM G, Katarzyna i Tomasz.
Gratuluję, bo zagadka była równie skomplikowana, jak przepisy Polskiego Ładu.
A teraz…
Bon do empiku na kwotę 100 zł trafia do Patryka
Bony o wartości 50 zł lecą do Moniki oraz Kacpra
Brawo!
Na dziś to wszystko. Przybijam Ci piątkę i do następnego. Łukasz Hodorowicz
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową.
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił.
Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice