<<Imię>>, zdarzyło Ci się kiedyś grać w Monopol? Jeśli tak, to wiesz, że karta “Wychodzisz wolny z więzienia”, potrafi nieźle namieszać. Po pierwsze masz immunitet, a po drugie, jeśli sprzedasz kartę, to bank zgłasza się do Ciebie po pożyczkę.
No, ale może nie grywasz w planszówki (zacznij!). W takim razie być może wiesz, czym w szkole jest “szczęśliwy numerek” (bez skojarzeń proszę, to naprawdę tak się nazywa)? Szczęśliwiec, którego numer z dziennika zostanie wylosowany, przez cały dzień może bezkarnie bimbać na lekcjach.
Dlaczego o tym piszę? Już tłumaczę.
Karta “wychodzisz wolny z więzienia” i “szczęśliwy numerek” to tak zwane wzmacniacze. Forma super mocy, które dają przewagę. Wzmacniacze najczęściej pojawiają się w grach. Jednak nie tylko tam.
Możesz wykorzystać je również w marketingu. Okazuje się bowiem, że klienci chętnie płacą za wzmacniacze. Za moment zdradzę Ci, co dokładnie mam na myśli.
Najpierw jednak…
Kartka z kalendarza
28 lat temu w Tychach urodził się piłkarz Arkadiusz Milik. Arek jest napastnikiem polskiej reprezentacji, a pierwsze gole strzelał, zanim jeszcze mama posłała go do przedszkola.
Na poważnie zaczął trenować w wieku sześciu lat, a potem zaczęli mu za to płacić. Choć złośliwi twierdzą, że na boisku Arek jest jak pocztówka bez adresata – rzadko trafia do celu, to piłkarz ten jest jednym z najlepszych strzelców w europejskiej lidze. Sto lat Arku!
Porada z głową
<<Imię>>, wróćmy jednak do Twojego marketingu i wzmacniaczy. Zapewne wiesz, że zakupy są formą gry. Klienci rywalizują między innymi o lepsze produkty, niższe ceny, krótszy czas dostawy.
A im bardziej klienci się angażują, tym więcej kupują, prawda? Jak wobec tego jeszcze bardziej zachęcić ich do gry? Dać klientom wzmacniacze.
Gdy kupujesz na Allegro, możesz liczyć na darmową dostawę. Jednak nie zawsze. Darmowa wysyłka zależy od kwoty zamówienia (i widzimisię sprzedającego), chyba, że korzystasz z Allegro Smart. Wtedy masz przewagę nad pozostałymi klientami i praktycznie zawsze masz darmową dostawę.
Allegro Smart to wzmacniacz w grze zwanej “zakupy na Allegro”. Dzięki niemu klienci bardziej angażują się w grę, kupują więcej, kupują częściej, a do tego płacą za Smart-a.
Jak więc widzisz, wzmacniacze dają więcej, niż niejedna kosztowna kampania marketingowa. Warto wobec tego wykorzystać je w Twojej firmie. Ale, to nie wszystko.
Wzmacniacze to tylko jeden element gry, który pomoże Ci więcej sprzedawać. Pozostałe cztery poznasz, jeśli posłuchasz nowego odcinka podcastu Marketing Z Głową.
Co słychać w podcaście?
Jeśli zdarzyło Ci się grać w jakąkolwiek grę, to wiesz, jak angażujące one potrafią być. Wciągają na całe godziny, a czasami na całe dni. Gracze zawzięcie walczą o punkty i zdobywają kolejne poziomy gry.
Jednak czy wiesz, że Twoich klientów również można zamienić w zaangażowanych graczy, którzy chętniej i częściej kupują? Wystarczy, że w swoim marketingu wykorzystasz pięć elementów gier.
Moja czerwona głowa zmieni kolor na czarny, jeśli się w nią zadrapię. Czym jestem?
Znasz odpowiedź? Pisz.
Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia
Trojaczki George, Helena i Steve piją kawę. Trojaczki Ben, Karen i Dave piją herbatę. Zatem logicznie rzecz ujmując, co pije Elżbieta? Kawę czy herbatę?
Elżbieta piję kawę. Dlaczego?
Kawę piją osoby z dwoma literkami e w imieniu: George, Helena, Steve i Elżbieta. Natomiast amatorzy herbaty mają po jednej literce e w imieniu.
Tym razem poprawną odpowiedź znała tylko Karolina. Tym bardziej wielkie brawa!
Na dziś to wszystko. Przybijam Ci piątkę i do następnego. Łukasz Hodorowicz
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów.
Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing.
Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową.
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił.
Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich:
StudioGO Reklama i Marketing
ul. Kartuska 23a
83-340 Sierakowice