pozostały min
Trzymam Cię za rękę. Jesteśmy tu: Strona główna Blog Artykuł
Czas czytania: 3 min
Poziom trudności:

Zrób to, a sprzedasz więcej droższych produktów

Podaj dalej
<!doctype html>
 
Facebook
Website
YouTube
LinkedIn
Instagram
Cześć <<Imię>>, czy myślisz już o Świętach Bożego Narodzenia?

Za wcześnie, powiadasz? Być może zmienisz zdanie, gdy przeczytasz co na ten temat mówi dzisiejsza Kartka z kalendarza

Dokładnie 84 lata temu po raz pierwszy zabrzęczał dzwonek w szkole dla Świętych Mikołajów. Szkoła powstała w Albion niedaleko Nowego Jorku i uczyła jak lepiej wcielić się w rolę Mikołaja. W szkole odbywały się zajęcia z makijażu, świątecznej mody i historii Świąt Bożego Narodzenia. Nie było egzaminów i sprawdzianów. Prawdopodobne uczniów oceniano na podstawie dwóch kryteriów. Obwodu w pasie i długości brody.
Zrób to, a sprzedasz więcej droższych produktów
Rada z głową

<<Imię>> kolejność ma znaczenie. Jeśli sortujemy dania w menu od najtańszego do najdroższego, większość gości wybierze tańsze danie. Wystarczy posortować dania od najdroższego do najtańszego, a większość klientów kupi danie droższe. Dlaczego tak się dzieje? Z dwóch powodów. Pierwszy to zjawisko kotwicy. Kotwica to liczba, której klienci używają jako punktu odniesienia przy podejmowaniu decyzji. W cenniku kotwicą jest pierwsza cena na liście (o ile klient czyta cennik od góry do dołu). Pierwsza cena odgrywa taką samą rolę jak kotwica na statku. Nie pozwala klientowi ‘odpłynąć’ zbyt daleko. Ostatecznie klienci wybierają danie cenowo zbliżone do pierwszego dania w menu. Drugie zjawisko to niechęć do straty. Ludzie nie lubią tracić. Jeśli sortujesz ceny rosnąco, to im niżej, tym drożej. Każda droższa pozycja kojarzy się klientowi ze stratą pieniędzy. Dlatego większość wybiera pozycje z początku listy. Jeśli sortujesz ceny malejąco, to każda kolejna i tańsza pozycja również kojarzy się ze stratą. Jednak tym razem ze stratą jakości. Klienci sądzą, że niższa cena idzie w parze z gorszą jakością. Dlatego większość wybierze droższą pozycję.

Zrób to, a sprzedasz więcej droższych produktów
Nowy odcinek podcastu

W 1982 roku troje psychologów przeprowadziło eksperyment z tak zwanymi dominującymi asymetrycznie alternatywami. Wyniki badania zmieniły marketing na zawsze. Okazało się, że można przekonać klienta do zakupu droższego produktu. Nawet jeśli klient wcześniej wcale nie brał tego pod uwagę. Wystarczy dodać do oferty produkt przynętę. Jak to zrobić? Dowiesz się z nowego odcinka podcastu Marketing z Głową. <<Imię>> 🔊🔊 posłuchaj, jak przekonać klient do zakupu droższego produktu.

Zrób to, a sprzedasz więcej droższych produktów
Posłuchaj podcastu
Podobało Ci się? Sądzisz, że innym również się spodoba? Udostępnij.
UdostępnijUdostępnij
TweetTweet
WyślijWyślij
Zagadka z głową ❓❓
Co jest większe, gdy jest odwrócone? 
Rozwiązanie zagadki z poprzedniego tygodnia Mężczyzna pcha swój samochód do hotelu, płaci właścicielowi hotelu i pcha samochód dalej. Co tu się dzieje? Gra w Monopoly.
Zrób to, a sprzedasz więcej droższych produktów Na dziś to wszystko. Przybijam Ci piątkę i do następnego. Łukasz Hodorowicz Zrób to, a sprzedasz więcej droższych produktów
Piszę do Ciebie, z dwóch powodów. Po pierwsze, wiem, że chcesz robić lepszy marketing. Po drugie, zdarzyło Ci się wpaść na stronę lukaszhodorowicz.pl i dopisać do newslettera Marketing z głową. 
Możesz wypisać się w każdej chwili ale będę za Tobą tęsknił.  Twoje dane są u mnie bezpiecznie. Strzeże ich: StudioGO Reklama i Marketing ul. Kartuska 23a 83-340 Sierakowice
 
Podaj dalej